Koncept Volvo Recharge je pro značku klíčový. Uvnitř má skandinávský obývák

Přivítejte nový designový směr, který zjednodušuje už dosavadní směřování značky. Baterky jsou zde samozřejmost.

Přestože se nejnovější koncept Volvo Recharge výrazně neodchyluje od současného směřování značky, pro samotnou automobilku je tato studie zásadní. Nejenže představuje nový designový směr, který se postupně rozroste na chystané modely, ale také má fungovat jako „manifest čistě elektrické budoucnosti vozů Volvo“. Jak už totiž víme, se spalovacími motory značka do budoucna nepočítá.

Nový designový směr značka popisuje jako „méně, avšak lépe“, což v ohledu elektromobilů dává smysl. Tradiční mřížka chladiče zmizela, samotná příď SUV působí více aerodynamicky skloněná k zemi, konceptu chybí kliky dveří a konvenční zrcátka nahrazují kamery. Logo automobilky je také zjednodušeno a dle posledních trendů osvětleno.

Záď konceptu Recharge také působí jednoduše. Na výšku orientovaných svítilen se Volvo stále drží, teď už pouze kopírují boční linie vozu a zasahují do dveří kufru s výraznějším prolisem. Bez nutnosti klasického pohonného ústrojí zaujme studie i krátkými převisy s ohledem na prostornější interiér s naprosto plochou podlahou.

V interiéru uvádí Volvo představu skandinávského stylu obývacích pokojů blízké budoucnosti. Minimalistický přístup dnešních elektromobilů potvrzuje jeden menší displej před řidičem a rozměrný, na výšku orientovaný 15palcový displej infotainmentu uprostřed palubní desky. Jinak Volvo v kabině opět hledí na přírodní a udržitelné materiály.

Nové Volvo XC60 bude elektrické. Dostane eko-baterie z nové továrny

Nové Volvo XC60 bude elektrické. Dostane eko-baterie z nové továrny

O technice pohonného ústrojí nezmiňuje Volvo ani slovo, v tomto ohledu už nicméně automobilka prozradila pár informací o nástupci SUV XC60, který má přijet jako elektromobil. Koncept Recharge tak bude nepochybně inspirací pro XC60, ale rovněž novou generaci většího XC90, u něhož se také počítá s novou platformou umožňující čistě elektrický pohon.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků