Koncept Vision.M je studentský projekt lehkého elektromobilu

Studenti Technické univerzity v Mnichově představují na show eCar Tec 2014, která nyní probíhá právě v Mcnihově, projekt cenově dostupného a efektivního elektromobilu blízké budoucnosti. S projektem pomohla jak vláda (dotací přes 7 milionů eur), tak i další investoři. Dohromady vývoj spolykal přes deset milionů eur.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uhlíková vlákna se pomalu stávají masovou záležitostí. Projekt Visio.M má
karbonový monokok a okna z lehkého plastu

Ale nechme stranou peníze. Studenti ve spolupráci s BMW a Daimlerem (ano, dva úhlavní rivalové spojili síly) připravili elektromobil, který má nabídnout efektivní a hlavně cenově dostupnou přepravu bez lokálních emisí. Auto je velmi lehké a díky tomu má malé akumulátory. Přesto je jeho dynamika na městský provoz dostačující.

INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

Koncept Visio.M má celokarbonový monokok, plastová okna a některé panely karoserie z tvrzeného plastu. Výsledkem je hmotnost bez akumulátorů pouhých 450 kg (hmotnost s bateriemi neznáme). Pohon obstarává elektromotor o výkonu 15 kW (20 koní), maximální rychlost vozidla je 120 km/h. Dojezd na plně nabitý 13,5kWh akumulátor má dosahovat až 160 km. Nabíjení prý trvá tři až čtyři hodiny pomocí běžně dostupné zásuvky.

Dojezd má prodlužovat i promyšlený systém regenerace, který sbírá energii ze zadního diferenciálu. Ten umí nejen rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola a fakticky tedy fungovat jako samosvor, ale prý zužitkovává zbytkovou energii mnohem efektivněji a zároveň zlepšuje jízdní vlastnosti a ovladatelnost.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Vůz dostal i značky, což znamená, že je schválený pro silniční provoz. Zkouškami Euro NCAP sice neprošel, ale konstruktéři prý kladli důraz i na pasivní a aktivní bezpečnost. Elektromobil Visio.M je i poměrně aerodynamicky efektivní. Součinitel odporu vzduchu cd=0,24 a i použité pneumatiky s nízkým valivým odporem o rozměru 115/70 R16 sníží jízdní odpory. Projekt je nicméně bez šance na sériovou výrobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 219 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků