Koncept Škoda Vision RS je plug-in hybridem s výkonem 245 koní!

Pařížský koncept toho naznačí hodně - Škoda na Vision RS ukáže design nástupce Rapidu, modelů RS, ale i plug-in hybridní techniku.

Studie pro světové autosalony nemusí být jen designovými kreacemi pro vyjádření záměrů a talentu továrních návrhářů. Posledním trendem je spíše než prezentace absurdních tvarů a koncepcí ukázka tvarů, které zanedlouho uvidíme v sériové podobě.

Stejně tak je tomu i u Škody Vision RS. Už od zveřejnění posledních skic je veřejným tajemstvím, že studie předznamenává podobu nástupce Rapidu, který se má ukázat příští rok. Má být širší a všeobecně hodnotnější, což napovídají i nově zveřejněné črty. Koncept má zaujmout svým bílým lakem s xyrallicovými krystaly namodralým odstínem.

Škoda Kodiaq RS ukazuje interiér. Sedadla mají integrovanou opěrku hlavy

Škoda Kodiaq RS ukazuje interiér. Sedadla mají integrovanou opěrku hlavy

Požehnaně je na exteriéru také karbonového obložení. Stejně jako uvnitř. našel široké využití i ve vzdušném interiéru: například na sedadlech, která se jakoby vznáší v prostoru a jsou potažená Alcantarou. Sedadla mají na bocích malé vlaječky připomínající založení Československa před 100 lety. Koberce jsou z velmi pevné netkané textilie Piňatex, vyráběné z dlouhých vláken listů ananasovníku. 

Sportovní volant připomíná svět motorsportu. Zároveň je stejně jako zbytek interiéru potažen speciálním materiálem, který má na povrchu strukturu miniaturních trojúhelníků a prý odkazuje na nové DNA interiéru značky.

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Nově mladoboleslavská automobilka napověděla leccos také o technice. Jedná se o plug-in hybrid. Je tedy možné jej nabít ze sítě. Kombinuje motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k). Společně dosahují systémového výkonu 180 kW (245 k), díky němuž studie zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,1 s, za 8,9 s pak zvládá zrychlení z 80 na 120 km/h. S čistě elektrickým pohonem má vůz dojezd až 70 kilometrů. Ion-lithiový akumulátor s kapacitou 13 kWh lze nabít za 2,5 hodiny.

K premiéře konceptu dojde na pařížském autosalonu, a my už v předvečer otevření bran budeme v zákulisí. Tak nás od pondělí 1. října sledujte!

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků