Koncept Škoda Vision RS je plug-in hybridem s výkonem 245 koní!

Pařížský koncept toho naznačí hodně - Škoda na Vision RS ukáže design nástupce Rapidu, modelů RS, ale i plug-in hybridní techniku.

Studie pro světové autosalony nemusí být jen designovými kreacemi pro vyjádření záměrů a talentu továrních návrhářů. Posledním trendem je spíše než prezentace absurdních tvarů a koncepcí ukázka tvarů, které zanedlouho uvidíme v sériové podobě.

Stejně tak je tomu i u Škody Vision RS. Už od zveřejnění posledních skic je veřejným tajemstvím, že studie předznamenává podobu nástupce Rapidu, který se má ukázat příští rok. Má být širší a všeobecně hodnotnější, což napovídají i nově zveřejněné črty. Koncept má zaujmout svým bílým lakem s xyrallicovými krystaly namodralým odstínem.

Škoda Kodiaq RS ukazuje interiér. Sedadla mají integrovanou opěrku hlavy

Škoda Kodiaq RS ukazuje interiér. Sedadla mají integrovanou opěrku hlavy

Požehnaně je na exteriéru také karbonového obložení. Stejně jako uvnitř. našel široké využití i ve vzdušném interiéru: například na sedadlech, která se jakoby vznáší v prostoru a jsou potažená Alcantarou. Sedadla mají na bocích malé vlaječky připomínající založení Československa před 100 lety. Koberce jsou z velmi pevné netkané textilie Piňatex, vyráběné z dlouhých vláken listů ananasovníku. 

Sportovní volant připomíná svět motorsportu. Zároveň je stejně jako zbytek interiéru potažen speciálním materiálem, který má na povrchu strukturu miniaturních trojúhelníků a prý odkazuje na nové DNA interiéru značky.

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Nově mladoboleslavská automobilka napověděla leccos také o technice. Jedná se o plug-in hybrid. Je tedy možné jej nabít ze sítě. Kombinuje motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k). Společně dosahují systémového výkonu 180 kW (245 k), díky němuž studie zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,1 s, za 8,9 s pak zvládá zrychlení z 80 na 120 km/h. S čistě elektrickým pohonem má vůz dojezd až 70 kilometrů. Ion-lithiový akumulátor s kapacitou 13 kWh lze nabít za 2,5 hodiny.

K premiéře konceptu dojde na pařížském autosalonu, a my už v předvečer otevření bran budeme v zákulisí. Tak nás od pondělí 1. října sledujte!

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků