Koncept quattro stále populárnější

„Stálý pohon quattro je jedním z charakteristických rysů značky Audi, který významnou měrou přispěl k vybudování skvělé reputace...
Koncept quattro stále populárnější
„Stálý pohon quattro je jedním z charakteristických rysů značky Audi, který významnou měrou přispěl k vybudování skvělé reputace jejích automobilů jako technicky vysoce vyspělých moderních vozů,“ říká Dr. Franz-Josef Paefgen, šéf automobilky Audi.

Vůbec první model s pohonem všech kol představila automobilka Audi na ženevském autosalonu v roce 1980. Nový koncept pohonu si rychle získal řadu obdivovatelů, tím spíš, když jeho nesporné kvality jasně prokazovala řada sportovních triumfů takových mistrů volantu, jako byli např. Michele Moutonová, Walter Röhrl, Stig Blomqvist nebo Hannu Mikkola.

Dnes je Audi s více než třináctiprocentním tržním podílem jasnou evropskou „jedničkou“ v prodejích osobních automobilů s pohonem všech kol. Díky stále větší popularitě systému quattro se podíl vozů s pohonem všech kol ve výrobním programu Audi neustále zvyšuje - od roku 1997 se prakticky zdvojnásobil a jenom od roku 1999 stoupl z 27 % na 30,8 %. Například v USA, což je pro Audi nejdůležitější exportní teritorium, má devět z deseti prodaných vozů stálý pohon všech kol quattro.-pr-

Automobily značky Audi nakoupíte u společnosti Auto Heller.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků