S produkcí konceptu se popravdě nepočítá, zákazníci italské značky jsou však často vytrvalí a chtiví…
Prvotina automobilky Pagani letos slaví 25. výročí od představení na autosalonu v Ženevě. K této příležitosti se rozhodla skupina 24 studentů designu umělecké akademie IED v Turíně (Istituto Europeo di Design) vytvořit dnes už legendárnímu supersportu Zonda slušnou poctu. Výsledkem je koncept Alisea, který vznikal v úzké spolupráci s Pagani.
Prvotní skici, 3D modely i reálný konceptu v měříku 1:1 tak designérům magisterského studia posvětil i sám Horacio Pagani, přičemž každý krok vývoje diskutovali studenti s designovým oddělením značky. Tvůrci se přitom drželi původních zásad a myšlenek Paganiho, který již od uvedení Zondy C12 v roce 1999 spojoval umění a techniku v jeden celek.
Designový odkaz původního supersportu je zřejmý, koncept nicméně převádí základní linie a plochy Zondy do roku 2024 v uhlazenější, elegantnější formě. Další původní prvky se zase dočkaly minimalistického provedení, třeba přední bodové světlomety, kdežto zadní svítilny tvarem odkazují na hardcore okruhovou Zondu R.
Záď definují podstatně oblejší, ale stále výrazné blatníky, fungující jako opora integrovanému spoileru. Centrálně v kruhu umístěná charakteristická čtveřice koncovek výfuku zde samozřejmě nemohla chybět. Interiér konceptu existuje pouze na skicách a renderech, i tady ale designéři ctí prvky originálu, otevřeným mechanismem řazení se inspirovali také u Huayry a zbytek balí do futuristické architektury.
V tradičním stylu designových studií má Alisea zveličené proporce, vůči originální Zondě tedy působí delší, přičemž narostl i rozvor – 2795 mm vůči 2730 mm. Zároveň je koncept o 75 mm nižší (1070 mm). Minimalistický přístup vzduchu za kabinou nemá nakonec dle studentů naznačovat použití elektrického pohonu, stále si totiž uprostřed vozu představují využití atmosférického motoru V12 od AMG.