Koncept Mission E naznačuje elektrickou budoucnost Porsche

Že není nové Porsche 911 dostatečně moderní a futuristické? Tak se podívejte na koncept Porsche Mission E, představu sportovního vozu pro každý den blízké budoucnosti. Zkrátka, tohle je model 911, který si koupíte třeba v roce 2035...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní Porsche budoucnosti jezdí na elektřinu a má nejrychlejší dobíjení na světě.
Už za 15 minut se nabije tak, že ujede dalších 400 km

Porsche se rozhodlo, že se nenechá svazovat konvencemi a když závodní speciál 919 Hybrid vyhrál v Le Mans především díky bleskové práci mechaniků v boxech, musí i elektrický sporťák pro každý den strávit „v boxech“ (rozuměj u nabíječky) minimum času.

Akumulátory se tak díky 800V technologii (běžně dnes vozy používají maximálně 400V napětí) na 80 % kapacity nabijí už za 15 minut, plně nabité pak umožní dojezd zhruba 500 km. To je hodně odvážná hodnota na auto, které má jinak elektrický výkon přes 600 koní a elektronicky řízený pohon všech kol.

Porsche 911 prošlo downsizingem. Teď má turbo i běžný model

Porsche 911 prošlo downsizingem. Teď má turbo i běžný model

Koncept Porsche Mission E zvládne zrychlit na stovku za 3,5 sekundy a na dvoustovce je už za 12 sekund. Maximální rychlost překračuje 250 km/h. Zajímavostí je, že nemá B sloupek a dvojice malých zadních dveří se otevírá proti směru jízdy. Také jste si hned vzpoměli na Mazdu RX-8?

Celé auto včetně interiéru se nese ve znamení redukce hmotnosti, aniž by se to projevilo na praktičnosti a komfortu. Zajímavostí je čtveřice anatomických odlehčených sedaček a také ovládání pomocí gest, aby se ušetřila tlačítka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků