Koncept Mission E naznačuje elektrickou budoucnost Porsche

Že není nové Porsche 911 dostatečně moderní a futuristické? Tak se podívejte na koncept Porsche Mission E, představu sportovního vozu pro každý den blízké budoucnosti. Zkrátka, tohle je model 911, který si koupíte třeba v roce 2035...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní Porsche budoucnosti jezdí na elektřinu a má nejrychlejší dobíjení na světě.
Už za 15 minut se nabije tak, že ujede dalších 400 km

Porsche se rozhodlo, že se nenechá svazovat konvencemi a když závodní speciál 919 Hybrid vyhrál v Le Mans především díky bleskové práci mechaniků v boxech, musí i elektrický sporťák pro každý den strávit „v boxech“ (rozuměj u nabíječky) minimum času.

Akumulátory se tak díky 800V technologii (běžně dnes vozy používají maximálně 400V napětí) na 80 % kapacity nabijí už za 15 minut, plně nabité pak umožní dojezd zhruba 500 km. To je hodně odvážná hodnota na auto, které má jinak elektrický výkon přes 600 koní a elektronicky řízený pohon všech kol.

Porsche 911 prošlo downsizingem. Teď má turbo i běžný model

Porsche 911 prošlo downsizingem. Teď má turbo i běžný model

Koncept Porsche Mission E zvládne zrychlit na stovku za 3,5 sekundy a na dvoustovce je už za 12 sekund. Maximální rychlost překračuje 250 km/h. Zajímavostí je, že nemá B sloupek a dvojice malých zadních dveří se otevírá proti směru jízdy. Také jste si hned vzpoměli na Mazdu RX-8?

Celé auto včetně interiéru se nese ve znamení redukce hmotnosti, aniž by se to projevilo na praktičnosti a komfortu. Zajímavostí je čtveřice anatomických odlehčených sedaček a také ovládání pomocí gest, aby se ušetřila tlačítka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

včera | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků