Koncept Mission E naznačuje elektrickou budoucnost Porsche

Že není nové Porsche 911 dostatečně moderní a futuristické? Tak se podívejte na koncept Porsche Mission E, představu sportovního vozu pro každý den blízké budoucnosti. Zkrátka, tohle je model 911, který si koupíte třeba v roce 2035...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní Porsche budoucnosti jezdí na elektřinu a má nejrychlejší dobíjení na světě.
Už za 15 minut se nabije tak, že ujede dalších 400 km

Porsche se rozhodlo, že se nenechá svazovat konvencemi a když závodní speciál 919 Hybrid vyhrál v Le Mans především díky bleskové práci mechaniků v boxech, musí i elektrický sporťák pro každý den strávit „v boxech“ (rozuměj u nabíječky) minimum času.

Akumulátory se tak díky 800V technologii (běžně dnes vozy používají maximálně 400V napětí) na 80 % kapacity nabijí už za 15 minut, plně nabité pak umožní dojezd zhruba 500 km. To je hodně odvážná hodnota na auto, které má jinak elektrický výkon přes 600 koní a elektronicky řízený pohon všech kol.

Video | Premiéry | Sportovní auta | Kupé | Kabriolety | Frankfurt 2015 | Porsche

Porsche 911 prošlo downsizingem. Teď má turbo i běžný model

Koncept Porsche Mission E zvládne zrychlit na stovku za 3,5 sekundy a na dvoustovce je už za 12 sekund. Maximální rychlost překračuje 250 km/h. Zajímavostí je, že nemá B sloupek a dvojice malých zadních dveří se otevírá proti směru jízdy. Také jste si hned vzpoměli na Mazdu RX-8?

Celé auto včetně interiéru se nese ve znamení redukce hmotnosti, aniž by se to projevilo na praktičnosti a komfortu. Zajímavostí je čtveřice anatomických odlehčených sedaček a také ovládání pomocí gest, aby se ušetřila tlačítka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků