Koncept Mission E naznačuje elektrickou budoucnost Porsche

Že není nové Porsche 911 dostatečně moderní a futuristické? Tak se podívejte na koncept Porsche Mission E, představu sportovního vozu pro každý den blízké budoucnosti. Zkrátka, tohle je model 911, který si koupíte třeba v roce 2035...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní Porsche budoucnosti jezdí na elektřinu a má nejrychlejší dobíjení na světě.
Už za 15 minut se nabije tak, že ujede dalších 400 km

Porsche se rozhodlo, že se nenechá svazovat konvencemi a když závodní speciál 919 Hybrid vyhrál v Le Mans především díky bleskové práci mechaniků v boxech, musí i elektrický sporťák pro každý den strávit „v boxech“ (rozuměj u nabíječky) minimum času.

Akumulátory se tak díky 800V technologii (běžně dnes vozy používají maximálně 400V napětí) na 80 % kapacity nabijí už za 15 minut, plně nabité pak umožní dojezd zhruba 500 km. To je hodně odvážná hodnota na auto, které má jinak elektrický výkon přes 600 koní a elektronicky řízený pohon všech kol.

Porsche 911 prošlo downsizingem. Teď má turbo i běžný model

Porsche 911 prošlo downsizingem. Teď má turbo i běžný model

Koncept Porsche Mission E zvládne zrychlit na stovku za 3,5 sekundy a na dvoustovce je už za 12 sekund. Maximální rychlost překračuje 250 km/h. Zajímavostí je, že nemá B sloupek a dvojice malých zadních dveří se otevírá proti směru jízdy. Také jste si hned vzpoměli na Mazdu RX-8?

Celé auto včetně interiéru se nese ve znamení redukce hmotnosti, aniž by se to projevilo na praktičnosti a komfortu. Zajímavostí je čtveřice anatomických odlehčených sedaček a také ovládání pomocí gest, aby se ušetřila tlačítka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky