Koncept městského elektromobilu Hondy není moc vzdálen od reality

Honda ve Frankfurtu oznámila, že příští rok začne prodávat SUV CR-V v hybridní variantě a o rok později bude ke vstupu na trh připraven městský elektromobil
Koncept městského elektromobilu Hondy není moc vzdálen od reality

Koncept Honda Urban EV, který je jedním z hlavních exponátů na stánku Hondy v areálu frankfurtského výstaviště, není zase až tak vzdáleno od reality, jak se na první pohled může zdát.

Honda totiž oznámila, že po prvním kroku v oblasti elektromobility v Evropě, kterým bude příchod hybridní verze SUV CR-V, se na tomto kontinentu začne prodávat první klasický elektromobil odvozený od tohoto konceptu. Oznámil to prezident a generální ředitel této japonské automobilky Takahiro Hachigo.

 

Podle něho chce Honda v roce 2030 na celém světě prodávat dvě třetiny svých nových aut s elektrickým pohonem, o pět let dříve chce mít takový poměr mezi elektroauty a těmi s konvenčními pohony v Evropě.

Městský elektromobil bude postaven na zcela nové platformě. Jeho charakteristickým designovým prvkem se stane například i modře podsvícené logo značky.

Elektrické Hondy navíc budou umět inteligentně hospodařit s elektřinou v jejich bateriích. Název systému, který se již testuje v rámci pilotního projektu ve Francii, je Power Manager Concept. Jedná se o plně integrovaný systém pro přenos energie, který dokáže distribuovat elektřinu do a z hlavní rozvodné sítě. Současně také umí nasměrovat energii z obnovitelných zdrojů a řídit činnost baterie elektromobilu připojené k domácí rozvodné síti.

„Systém Power Manager dokáže dle potřeby využít energii z baterie elektromobilu k napájení domácnosti, čímž omezuje požadavky na spotřebu z běžné rozvodné sítě,“ uvedl Philip Ross, výkonný viceprezident evropské pobočky Hondy. „Je dokonce možné prodat energii uloženou v elektromobilu zpět do rozvodné sítě. Vlastník tak dosáhne zisku,“ sdělil.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků