Koncept městského elektromobilu Hondy není moc vzdálen od reality

Honda ve Frankfurtu oznámila, že příští rok začne prodávat SUV CR-V v hybridní variantě a o rok později bude ke vstupu na trh připraven městský elektromobil
Koncept městského elektromobilu Hondy není moc vzdálen od reality

Koncept Honda Urban EV, který je jedním z hlavních exponátů na stánku Hondy v areálu frankfurtského výstaviště, není zase až tak vzdáleno od reality, jak se na první pohled může zdát.

Honda totiž oznámila, že po prvním kroku v oblasti elektromobility v Evropě, kterým bude příchod hybridní verze SUV CR-V, se na tomto kontinentu začne prodávat první klasický elektromobil odvozený od tohoto konceptu. Oznámil to prezident a generální ředitel této japonské automobilky Takahiro Hachigo.

 

Podle něho chce Honda v roce 2030 na celém světě prodávat dvě třetiny svých nových aut s elektrickým pohonem, o pět let dříve chce mít takový poměr mezi elektroauty a těmi s konvenčními pohony v Evropě.

Městský elektromobil bude postaven na zcela nové platformě. Jeho charakteristickým designovým prvkem se stane například i modře podsvícené logo značky.

Elektrické Hondy navíc budou umět inteligentně hospodařit s elektřinou v jejich bateriích. Název systému, který se již testuje v rámci pilotního projektu ve Francii, je Power Manager Concept. Jedná se o plně integrovaný systém pro přenos energie, který dokáže distribuovat elektřinu do a z hlavní rozvodné sítě. Současně také umí nasměrovat energii z obnovitelných zdrojů a řídit činnost baterie elektromobilu připojené k domácí rozvodné síti.

„Systém Power Manager dokáže dle potřeby využít energii z baterie elektromobilu k napájení domácnosti, čímž omezuje požadavky na spotřebu z běžné rozvodné sítě,“ uvedl Philip Ross, výkonný viceprezident evropské pobočky Hondy. „Je dokonce možné prodat energii uloženou v elektromobilu zpět do rozvodné sítě. Vlastník tak dosáhne zisku,“ sdělil.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků