Koncept Mercedes-Benz IAA přichází s aktivní aerodynamikou

Výsledkem je snížení aerodynamického odporu z cd=0,25 na hodnotu cd=0,19, což je podle Mercedesu nejnižší hodnota vůbec pro čtyřdveřový automobil.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz IAA

Aerodynamický koncept automobilky Mercedes-Benz vzpomíná na legendární proudnicová auta a zároveň se dívá do budoucnosti, ve které půjde o každý gram CO2. Ať uděláte sebelepší pohon s minimální spotřebou, stejně zůstane největším nepřítelem aerodynamický odpor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktivní aerodynamika konceptu IAA sníží koeficient odporu vzduchu z cd=0,25 na cd=0,19. K pohonu vozu slouží plug-in hybridní pohon s blíže nespecifikovaným motorem

A právě ten se snaží Mercedes s konceptem IAA eliminovat na minimum. K tomu má pomoci aktivní aerodynamika, která v rychlostech nad 80 km/h mění tvar i design auta. Upraví se poloha klapek, změní se tvar podlahy vozu a dokonce se odstředivou silou stanou z pětipaprskových kol ploché disky. Asi nejvýraznější je zadní deflektor, který se vysune až o 390 mm.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Výsledkem je snížení aerodynamického odporu z cd=0,25 na hodnotu cd=0,19, což je podle Mercedesu nejnižší hodnota vůbec pro čtyřdveřový automobil. Zajímavé je, že podobné technické řešení s vysunovacím difuzorem používá na svém elektrickém konceptu e-tron quattro i Audi.

Mercedes-Benz IAA se spoléhá na plug-in hybridní pohon o celkovém výkonu 205 kW (279 k). Nejvyšší rychlost 250 km/h hlídá omezovač a na elektřinu ujede tento Mercedes 32 km. V interiéru nechybí žhavá novinka, tedy ovládání různých funkcí gesty. Jinak je interiér vlastně docela konvenční a v mnohém převzatý z třídy S.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz IAA
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků