Koncept Mercedes-Benz IAA přichází s aktivní aerodynamikou

Výsledkem je snížení aerodynamického odporu z cd=0,25 na hodnotu cd=0,19, což je podle Mercedesu nejnižší hodnota vůbec pro čtyřdveřový automobil.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz IAA

Aerodynamický koncept automobilky Mercedes-Benz vzpomíná na legendární proudnicová auta a zároveň se dívá do budoucnosti, ve které půjde o každý gram CO2. Ať uděláte sebelepší pohon s minimální spotřebou, stejně zůstane největším nepřítelem aerodynamický odpor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktivní aerodynamika konceptu IAA sníží koeficient odporu vzduchu z cd=0,25 na cd=0,19. K pohonu vozu slouží plug-in hybridní pohon s blíže nespecifikovaným motorem

A právě ten se snaží Mercedes s konceptem IAA eliminovat na minimum. K tomu má pomoci aktivní aerodynamika, která v rychlostech nad 80 km/h mění tvar i design auta. Upraví se poloha klapek, změní se tvar podlahy vozu a dokonce se odstředivou silou stanou z pětipaprskových kol ploché disky. Asi nejvýraznější je zadní deflektor, který se vysune až o 390 mm.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Výsledkem je snížení aerodynamického odporu z cd=0,25 na hodnotu cd=0,19, což je podle Mercedesu nejnižší hodnota vůbec pro čtyřdveřový automobil. Zajímavé je, že podobné technické řešení s vysunovacím difuzorem používá na svém elektrickém konceptu e-tron quattro i Audi.

Mercedes-Benz IAA se spoléhá na plug-in hybridní pohon o celkovém výkonu 205 kW (279 k). Nejvyšší rychlost 250 km/h hlídá omezovač a na elektřinu ujede tento Mercedes 32 km. V interiéru nechybí žhavá novinka, tedy ovládání různých funkcí gesty. Jinak je interiér vlastně docela konvenční a v mnohém převzatý z třídy S.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz IAA
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků