Koncept Mercedes-Benz IAA přichází s aktivní aerodynamikou

Výsledkem je snížení aerodynamického odporu z cd=0,25 na hodnotu cd=0,19, což je podle Mercedesu nejnižší hodnota vůbec pro čtyřdveřový automobil.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz IAA

Aerodynamický koncept automobilky Mercedes-Benz vzpomíná na legendární proudnicová auta a zároveň se dívá do budoucnosti, ve které půjde o každý gram CO2. Ať uděláte sebelepší pohon s minimální spotřebou, stejně zůstane největším nepřítelem aerodynamický odpor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktivní aerodynamika konceptu IAA sníží koeficient odporu vzduchu z cd=0,25 na cd=0,19. K pohonu vozu slouží plug-in hybridní pohon s blíže nespecifikovaným motorem

A právě ten se snaží Mercedes s konceptem IAA eliminovat na minimum. K tomu má pomoci aktivní aerodynamika, která v rychlostech nad 80 km/h mění tvar i design auta. Upraví se poloha klapek, změní se tvar podlahy vozu a dokonce se odstředivou silou stanou z pětipaprskových kol ploché disky. Asi nejvýraznější je zadní deflektor, který se vysune až o 390 mm.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Výsledkem je snížení aerodynamického odporu z cd=0,25 na hodnotu cd=0,19, což je podle Mercedesu nejnižší hodnota vůbec pro čtyřdveřový automobil. Zajímavé je, že podobné technické řešení s vysunovacím difuzorem používá na svém elektrickém konceptu e-tron quattro i Audi.

Mercedes-Benz IAA se spoléhá na plug-in hybridní pohon o celkovém výkonu 205 kW (279 k). Nejvyšší rychlost 250 km/h hlídá omezovač a na elektřinu ujede tento Mercedes 32 km. V interiéru nechybí žhavá novinka, tedy ovládání různých funkcí gesty. Jinak je interiér vlastně docela konvenční a v mnohém převzatý z třídy S.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz IAA
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků