Koncept Mercedes-Benz IAA přichází s aktivní aerodynamikou

Výsledkem je snížení aerodynamického odporu z cd=0,25 na hodnotu cd=0,19, což je podle Mercedesu nejnižší hodnota vůbec pro čtyřdveřový automobil.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz IAA

Aerodynamický koncept automobilky Mercedes-Benz vzpomíná na legendární proudnicová auta a zároveň se dívá do budoucnosti, ve které půjde o každý gram CO2. Ať uděláte sebelepší pohon s minimální spotřebou, stejně zůstane největším nepřítelem aerodynamický odpor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktivní aerodynamika konceptu IAA sníží koeficient odporu vzduchu z cd=0,25 na cd=0,19. K pohonu vozu slouží plug-in hybridní pohon s blíže nespecifikovaným motorem

A právě ten se snaží Mercedes s konceptem IAA eliminovat na minimum. K tomu má pomoci aktivní aerodynamika, která v rychlostech nad 80 km/h mění tvar i design auta. Upraví se poloha klapek, změní se tvar podlahy vozu a dokonce se odstředivou silou stanou z pětipaprskových kol ploché disky. Asi nejvýraznější je zadní deflektor, který se vysune až o 390 mm.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Výsledkem je snížení aerodynamického odporu z cd=0,25 na hodnotu cd=0,19, což je podle Mercedesu nejnižší hodnota vůbec pro čtyřdveřový automobil. Zajímavé je, že podobné technické řešení s vysunovacím difuzorem používá na svém elektrickém konceptu e-tron quattro i Audi.

Mercedes-Benz IAA se spoléhá na plug-in hybridní pohon o celkovém výkonu 205 kW (279 k). Nejvyšší rychlost 250 km/h hlídá omezovač a na elektřinu ujede tento Mercedes 32 km. V interiéru nechybí žhavá novinka, tedy ovládání různých funkcí gesty. Jinak je interiér vlastně docela konvenční a v mnohém převzatý z třídy S.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz IAA
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz IAA
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků