Koncept Mercedes-Benz A v Praze: téměř vybroušený diamant

Do Prahy dorazil na pár dní koncept Mercedes-Benz A. Představil ho Natanael Sijanta, produktový manažer skupiny kompaktních vozidel. A začal hodně „netradičně“.
Klepněte pro větší obrázek
Nové "áčko" by mělo změnit vnímání značky s trojcípou hvězdou a přilákat mladší, sportovněji založené zákazníky.

Takže co zbude? napadlo v tu chvíli asi leckoho, kdo se prezentace zúčastnil. Natanael Sijanta odpověděl na nevyřčenou otázku vzápětí. „To už ale s výčtem toho, co se bude ještě měnit, končím. Snad jen ještě, že koncept je čtyřmístný, sériové provedení bude ale pětimístné.“

Koncept Mercedes-Benz A zažil svoji premiéru před půl rokem na autosalonu v Šanghaji, tu evropskou nedávno ve Frankfurtu. Třídveřový hatchback přijel na předváděcí akci do Prahy z podobné v Moskvě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tohle auto má hodně silné linie, odvážný design. Usednou do něj i šedesátníci?

Na otázku AutoRevue, jak dlouho trvala stavba konceptu, Sijanta odpověděl: „Asi vás překvapím, pouze jeden rok. Projekt ale začal už v čase, kdy jsem uvedli na trh stávající generaci Mercedesu-Benz A. Vývoj trval kolem čtyř pěti let. Ale tak je to vždycky. Sotva jeden model uvedete na trh, na dalším začnete pracovat. Na tomto konceptu budeme pracovat ještě rok, máme ještě dvanáct měsíců na to, abychom ho vyladili.“

Nový Mercedes-Benz A
 

Má novou platformu s poháněnými předními koly. Tu bude sdílet s dalšími čtyřmi členy nové skupiny kompaktních vozidel - vedle nové třídy B ještě s třemi dalšími variantami. Bude mít nový dvoulitrový benzinový motor (155 kW) s turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva. Sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka je také nová.  

A proč vlastně jednoprostorový vůz nahradí klasický hatchback? Proč nový Mercedes A končí se sendvičovou platformou?

„Hledáme nové zákazníky,“ řekl Natanael Sijanta. „Přiznávám, mladší zákazníky. A musím říci, že jsem u mladých třeba na autosalonu ve Frankfurtu vyvolali velký zájem. Obdivovali jaké má vůz silné, výrazné linie.“

A dodal: „V segmentu A a B jsme vcelku úspěšní. Ale když použiji sportovní terminologii, tak jsme byli vždy spíše hráčem na levém nebo pravém křídle. My ale chceme hrát uprostřed. Nyní se po celém světě prodává 34 milionů aut. Podle prognóz se tolik aut bude v roce 2020 vyrábět jen v segmentu A a B. To nechceme propásnout. Proto přicházíme s tímto autem, které bude mít premiéru příští rok.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V připravovaném „áčku“ nebudou chybět komunikační a bezpečnostní systémy, které dnes mají mercedesy vyšších kategorií.
Klepněte pro větší obrázek
Do Prahy dorazil z Moskvy tento ocelově šedý vůz. Byl pojištěný na 2 miliony eur.  
 

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků