Koncept Mercedes-Benz A v Praze: téměř vybroušený diamant

Do Prahy dorazil na pár dní koncept Mercedes-Benz A. Představil ho Natanael Sijanta, produktový manažer skupiny kompaktních vozidel. A začal hodně „netradičně“.
Klepněte pro větší obrázek
Nové "áčko" by mělo změnit vnímání značky s trojcípou hvězdou a přilákat mladší, sportovněji založené zákazníky.

Takže co zbude? napadlo v tu chvíli asi leckoho, kdo se prezentace zúčastnil. Natanael Sijanta odpověděl na nevyřčenou otázku vzápětí. „To už ale s výčtem toho, co se bude ještě měnit, končím. Snad jen ještě, že koncept je čtyřmístný, sériové provedení bude ale pětimístné.“

Koncept Mercedes-Benz A zažil svoji premiéru před půl rokem na autosalonu v Šanghaji, tu evropskou nedávno ve Frankfurtu. Třídveřový hatchback přijel na předváděcí akci do Prahy z podobné v Moskvě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tohle auto má hodně silné linie, odvážný design. Usednou do něj i šedesátníci?

Na otázku AutoRevue, jak dlouho trvala stavba konceptu, Sijanta odpověděl: „Asi vás překvapím, pouze jeden rok. Projekt ale začal už v čase, kdy jsem uvedli na trh stávající generaci Mercedesu-Benz A. Vývoj trval kolem čtyř pěti let. Ale tak je to vždycky. Sotva jeden model uvedete na trh, na dalším začnete pracovat. Na tomto konceptu budeme pracovat ještě rok, máme ještě dvanáct měsíců na to, abychom ho vyladili.“

Nový Mercedes-Benz A
 

Má novou platformu s poháněnými předními koly. Tu bude sdílet s dalšími čtyřmi členy nové skupiny kompaktních vozidel - vedle nové třídy B ještě s třemi dalšími variantami. Bude mít nový dvoulitrový benzinový motor (155 kW) s turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva. Sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka je také nová.  

A proč vlastně jednoprostorový vůz nahradí klasický hatchback? Proč nový Mercedes A končí se sendvičovou platformou?

„Hledáme nové zákazníky,“ řekl Natanael Sijanta. „Přiznávám, mladší zákazníky. A musím říci, že jsem u mladých třeba na autosalonu ve Frankfurtu vyvolali velký zájem. Obdivovali jaké má vůz silné, výrazné linie.“

A dodal: „V segmentu A a B jsme vcelku úspěšní. Ale když použiji sportovní terminologii, tak jsme byli vždy spíše hráčem na levém nebo pravém křídle. My ale chceme hrát uprostřed. Nyní se po celém světě prodává 34 milionů aut. Podle prognóz se tolik aut bude v roce 2020 vyrábět jen v segmentu A a B. To nechceme propásnout. Proto přicházíme s tímto autem, které bude mít premiéru příští rok.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V připravovaném „áčku“ nebudou chybět komunikační a bezpečnostní systémy, které dnes mají mercedesy vyšších kategorií.
Klepněte pro větší obrázek
Do Prahy dorazil z Moskvy tento ocelově šedý vůz. Byl pojištěný na 2 miliony eur.  
 
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků