Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R

Mazda je vlastně jediná automobilka, která u motoru s rotačním pístem zůstala. Technici automobilky se stále snaží eliminovat konstrukční nedostatky Wankelovy koncepce.
Seznam kapitol
  1. Mazda RX-Vision Concept
  2. Fotogalerie: Mazda RX-Vision Concept

Naděje. To je slovo, které si teď mohou opakovat všichni fanoušci neobvyklé koncepce spalovacího motoru s rotačním pístem, který vymyslel v 50. letech německý konstruktér Felix Wankel. Mazda koncepci motoru Wankel přijala za svou a použila ji do svých prvních sportovních aut.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept RX-Vision má sice novou generaci motoru Wankel, ale technické detaily ještě neznáme. Do dvou let se ale možná dočkáme funkčního prototypu

Když se začaly ukazovat konstrukční nevýhody motoru Wankel, konkurence od něj začala ustupovat. Mazda jako jediná automobilka na světě vydržela, co to šlo, až emisní předpisy a klesající poptávka rotační motor pohřbily definitivně. Poslední Mazda RX-8 byla vyrobena v červnu 2012.

Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

Mazda ale pokračovala ve vývoji a nový koncept RX-Vision, který se právě ukázal na autosalonu v Tokiu, dává právě fanouškům naději, že by se mohl Wankel vrátit. Nová generace motoru se jmenuje Skyactiv-R, ale technická data Mazda ještě nezveřejnila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda je vlastně jediná automobilka, která u motoru s rotačním pístem zůstala. Technici automobilky se stále snaží eliminovat konstrukční nedostatky Wankelovy koncepce

Jsou známé možnosti, jak motor využít jako generátor pro hybrid a dokonce existují prototypy fungující na vodík. Určitě se postupně dozvíme více technických detailů, Mazda má v plánu do roku 2017 představit funkční předsériové auto.

Samotný koncept Mazda RX-Vision se opět drží principu KODO a pokud jde o konstrukci, je to klasické sportovní kupé s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Za pozornost stojí i velmi jednoduchý interiér a nízká příď. Mazda neslibuje sériovou výrobu, ale inženýři automobilky by rádi takové auto dotáhli až do konce.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mazda RX-Vision Concept
  2. Fotogalerie: Mazda RX-Vision Concept
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky