Koncept Lexus LF-Z je vizí pro rok 2025. Elektrické SUV chce ujet 600 km

Lexus kouká pár let napřed a ukazuje vizi elektrického SUV, které bude součástí rozsáhlého plánu elektrifikace.

Nový koncept LF-Z Electrified má předznamenat začátek další vývojové éry značky Lexus. Přesněji se tedy japonský výrobce dívá na schopnosti, design a technologie, které chce u nových modelů přivést do roku 2025. Taky Lexus má totiž velké plány na poli elektrifikace svého portfolia. Do roku 2025 chce nabízet elektrifikovaná provedení všech svých modelů.

Vzhled SUV o délce 4880 mm (a rozvoru 2950 mm) je jistou evolucí, která si udržuje typické rysy Lexusu. Nynější výrazná „tlama“ mřížky chladiče je ale samozřejmě u elektromobilu zahlazena, pouze s menšími otvory přístupu vzduchu dole a podle dnešních trendů nechybí LF-Z ani osvětlené logo značky.

Lexus vrátil do auta gramofon. Zatím jen jako koncept, ale skutečně to funguje

Lexus vrátil do auta gramofon. Zatím jen jako koncept, ale skutečně to funguje

Po stránce pohonu zmiňuje Lexus elektromotor v jednotném čísle. Chytrý pohon všech kol ovšem nemá SUV chybět, a to díky novému systému DIRECT4, který aktivně přechází mezi pohonem samotných předních kol, samotných zadních kol, respektive všech kol dle aktuální situace. Hodnota výkonu je uváděna na 400 kW (544 koní), točivý moment celých 700 N.m.

Lexus si představuje zrychlení SUV z nuly na 100 km/h za rovné 3 sekundy, přičemž maximálně chce dosáhnout rychlosti 200 km/h. S baterií o kapacitě 90 kWh je pak zmiňován dojezd 600 km (WLTP). Baterie je klasicky součástí podlahy, kdy Lexus plánuje využití nové vyhrazené platformy pro elektromobily.  

Český designér se stal ambasadorem Lexusu. Jezdí autem, které si sám navrhl

Český designér se stal ambasadorem Lexusu. Jezdí autem, které si sám navrhl

Dost futuristicky nakonec působí interiér s volantem připomínajícím knipl, několika obrazovkami, dotykovými plochami a head-up displejem s podporou rozšířené reality. Přístup k vozu je řešen digitálním klíčem a infotainment má využívat technologie umělé inteligence pro hlasové ovládání formou normálního dialogu s řidičem.

K výše uvedenému plánu chce Lexus do roku 2025 představit 20 nových nebo modernizovaných modelů včetně minimálně 10 čistých elektromobilů, plug-in hybridů a full-hybridů s ohledem na poptávku zákazníků v různých zemích a regionech světa.

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků