Koncept Kia pro Detroit se jmenuje Telluride. Má mít palubní wellness funkce

22 komentářů

Perkins
10. ledna • 14:57

Jasně. Vše je od někoho okopčené. A vše od koncernu ne???!!! Tupoune tupej.

Quebe
10. ledna • 15:20

Tupoun jsi tak maximálně ty, pokud tam tu jasnou podobu nevidíš. Ale tak, co čekat, když pro Kiu teď děla bývalý koncernový designer. Starého psa novým kouskům nenaučíš.

LOL
10. ledna • 20:07

Já tam tedy tu "jasnou podobu" taky nevidím. Tenhle placatý design přístrojovky se používá už od 60. let.viz třeba:
http://wesclark.com/am/62_tbird_dashboard.jpg... BMW má taky hodně podobnou palubku, ti taky kopírují? :-)Já bych řekl, že jednak design je vlastní autorovi (designérovi), ne automobilce a druhak to, že všechna auta posledních pár let jsou si čím dál tím podobnější (stejně jako třeba televize nebo počítače), protože vývoj spěje k průsečíku optimality ergonomie a výrobní ceny.Proto se dnes osazují dotykové displeje - je to řádově levnější, než analogové "budíky" a tlačítka.

Quebe
10. ledna • 20:25

Nevidíš podobu? A co ten volant? Co ten panel klimatizace? Část s displejem se středovou kapličkou je tak tak nějak velmi podobná. Mrkni třeba i na interiér konceptu Kia Optima ( http://www.autoforum.cz/predstaveni/kia-optima-ko... ... ) a řekni, že to není obšlehnutý interiér současné Audi A3.Já jen říkám, že je více než "příhodné", že to, čím se Kia snaží vstoupit na prémiový trh, je velmi podobné jednomu z úspěšných prémiových hráčů. Ostatně, tento přístup je korejcům vlastní - vzít od konkurentů to nejlepší (většinou to je to, co jim trvalo dlouhá léta odladit a stálo to spoustu peněz za vývoj), okopírovat to a skloubit to dohromady. Neříkám, že to je automaticky špatně, nicméně ukazuje to na jejich naprostou neschopnost v návrhu vlastního originálního funkčního a hezkého celku. Ostatně mi zapravdu dává i fakt, že se korejci stali v Evropě úspěšnější až poté, co začali evropskou produkci napodobovat. Dokud prosazovali vlastní nápady, bylo to vždy fiasko.

Mirek
10. ledna • 21:15

I ty Brute? A já si myslel, že tuto parketu tady má vyhrazenou Zelí. Už mi tady schází, "že stejně to všichni kopírují od konceptu palubní desky Passatu 2004 slovenského designéra Štefana Levka." Do prd... já už to od Zelího znám nazpaměť, jak mi ten mozek vymyl. Tomu se říká stokrát opakovaná lež se stává pravdou. :-D
Tak tobě se to zdá zkopírované podle tohoto?
http://www.netcarshow.com/audi/2014-a3_sportback_s-... ...
Pokud si to tedy myslíš, tak já si potom myslím, že Audi kopírovalo u Mini například střed volantu. Chceš snad říci, že úspěšný prémiový hráč také kopíruje a tobě to nevadí? Nééééé, to se mi určitě jen zdá.;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
11. ledna • 8:57

Ano, i jižní kimovci pajcli přístrojovku z passatu. Je to totiž tzv. designová matka, od které jsou ostatní již jen odvozené. Je to natolik skvělý design, že ho postupně převzaly více méně všechny automobilky. Zajímavé je, že passat poslední generace ho už nemá !
V koncernu zůstal vyhrazený pro značku audi, tak jako uspořádání masky.
To je výsledek práce koncernového šéfa designu Waltera da Silvy.... designová hierarchie.
Tak, aby nebyly designové průniky mezi značkami a značky byly odlišitelné. A to se mu myslím podařilo.
U korejců je také hierarchie, ale v kopírován designu. Hyundai kopíruje vnější design audi a kia vw.

Mirek
11. ledna • 11:08

Ty brďo, potrefená husa.... A kde zkopírovali tebe? Omluva, ty jsi originál. :-D

LOL
11. ledna • 16:33

V diskusi o Telluride už zaznělo,
že kimovci zkopírovali a vyrobili to,
co VW má zatím jen jako skici.
Tohle je už na palici! :-D

Mirek
11. ledna • 19:09

To jsi již dospěl do fáze co bylo dříve, vejce, nebo slepice..... odpověď: Zelí. :-D Promiň Zelí, ale když mi to nedalo. ;-)

mpolan
11. ledna • 12:57

Nestraš, ještě aby tu řádilo druhý Zelí.

Quebe
10. ledna • 22:08

Pokud by šlo o střed volantu, tak to není vůbec jisté, jelikož Mini i Audi začali mít tyto středy volantu ve stejném roce (tj 2004) - Mini Cooper, Audi A8. Nedovolil bych si tipovat, kdo s tím přišel první.Já osobně nemám žádný zájem na tom tím na někoho útočit, případně ho hanět, jen říkám, jak to na mě působí.

Mirek
11. ledna • 5:58

Pokud ti jde o prvenství, tak u Mini to vidíš již dříve.
http://www.netcarshow.com/mini/2002-cooper_s_john_c... ...
Já s kopírováním problém nemám, ale jsou tady jedinci, kteří zjevně ano. Na mne působí jen to, jestli se mi to líbí, nebo ne.

jo
11. ledna • 5:15

pokud kopie tak spíš mercedesu (třída S), ale audi rozhodně ne

LOL
10. ledna • 20:57

Vidím podobu. Dokonce i na tom thunderbirdu (samozřejmě s ohledem na vývoj technologie, konstrukce a materiálů).Ty tedy tvrdíš, že Korejci "musí" nejprve začít s přístrojovkami podobnými těm z let minulých, aby si evolucí došli k tvarům co mají dnes tzv. evropští prémioví výrobci? Ale proč, když se tento styl (např. u Mustanga: http://images.fineartamerica.com/images/artworkimages/medi... ... opakuje prakticky dodnes? Dnes prostě zase "frčí" orientace dashboardu naplacato, tj. vytvářející vodorovnou linku a upozaďuje se design kokpitu kterému říkám "styl Boeing" : http://777boeing.com/wp-content/uploads/2012/0... ...
:-PProstě obestavění řidiče tlustým středovým panelem.Korejci "kopírují" (já bych řekl že spíše "napodobují") evropský design, protože vidí, že jej zákazníci chtějí, a tak jej jako správní obchodníci dodali - i proto si koupili Schreyera, což byla VELKÁ chyba VW že ho pustili. Jenže tam, kde je u Evropy nuda a šeď s minimem změn (což není nutně špatně), Korejci dělají docela šmrncovní auta, která se nebojí měnit zásadní věci. První to bylo vidět u KIA, teď Schreyer dělá i Hyundai.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
10. ledna • 21:10

Ale nic takového přece netvrdím, že mají začínat od píky. To je ostatně v konkurenčním prostředí blbost. Jen říkám, že takto se nikdy nezbaví stigmatu napodobovačů a těžko proniknou tímto stylem do prémiového segmentu, kde jde o image značky velkým dílem. Univerzální recept na design neexistuje, měli by si vytvořit vlastní filozofii a ne mít to převzaté od toho a to od onoho.

LOL
10. ledna • 21:30

Já si myslím, že Korejci tohle vůbec neřeší. Pro ně je podstatné že efektivně dorovnají prémii při vysoké efektivitě. V byznyse je role followera jasně daná a pokud to funguje (jako že u Korejců ano), nevidím v tom žádný problém. Kdo chce prémii za prémiové ceny, koupí si BMW, MB, Audi apod. Ti co hledí na optimální náklady, volí followery, tj. Korejce, VW (zde je to trochu šílené, protože VW vlastní Audi, ale tak to prostě je a potvrzuje to segmentaci značek i v rámci koncernu) apod.A taky si myslím, že Korejci (alespoň jejich generické značky KIA a Hyundai) se do prémie moc nehrnou, na to si staví Genesis.

Mirek
10. ledna • 21:21

Promiň, že se vám tady do toho opět míchám, ale měl jsi na mysli začínat od píky takto?
http://archiv.ihned.cz/c1-49043970-muzeum-laka-n... ...
A myslíš, že by s tím v dnešní době udělali díru do světa? :-D

LOL
10. ledna • 11:51

no.. to dotekový peklo na palubce, to vymýšlel nějaký sadista.

Marek
10. ledna • 14:40

Uplně vidím jak tam někdo bude patlat po obrazovce, a lovit požadovanou funkci... Zvláš na našich rovných silnicich :D

Quebe
10. ledna • 10:33

Vnitřek je okopčené Audi

Aleš
10. ledna • 11:33

Tušil jsem,že se tu hned ozve nějaký zamindrákovaný germánský bezmozek.

Quebe
10. ledna • 11:53

Jo, tos fakt trefil :-D

Doporučujeme

Články odjinud