Koncept JLR Vector je autonomní modul pro všechno. Do provozu se chystá příští rok

Podobnou vizi budoucnosti sdílené dopravy jsme viděli už nesčetněkrát. Svůj pokrok a myšlenky ve vývoji teď ukazuje konceptem Vector i koncern Jaguar Land Rover.

Taky Jaguar Land Rover (JLR) si hraje s představou budoucnosti, ve které budou součástí silniční dopravy autonomně řízené moduly pro přepravu cestujících. Takovým chytrým mikrobusem je nyní i koncept Vector, na jehož základě chce koncern své poznatky z oblasti autonomního řízení a sdílné dopravy testovat.

Jaguaru došly baterky. Zastaví výrobu důležitého modelu, problémy má i Audi

Jaguaru došly baterky. Zastaví výrobu důležitého modelu, problémy má i Audi

Vector překvapivě nevypadá kdovíjak futuristicky, čímž vlastně poukazuje, že výše zmíněná budoucnost nemusí být zase tak daleko. Ve větším měřítku pak naznačuje pouhé využití platformy, na které autonomní a samozřejmě plně elektrický modul stojí. Dvě další designové varianty pro různé využití ukazuje JLR v galerii.

Konceptu stále nechybí volant pro řidiče, nicméně vyhlídkou je samozřejmě plně autonomní jízda. Využití své platformy vidí JLR jak v projektech sdílené dopravy, tak systémech městské veřejné dopravy nebo v komerční užitkové oblasti. Až vám za pár let dopraví balík domů autonomní dodávka bez řidiče, nedivte se.

Land Rover Defender je možná nejlepší auto na světě. Jinak by nezvládl tohle

Land Rover Defender je možná nejlepší auto na světě. Jinak by nezvládl tohle

Nic konkrétního k technice Vectoru koncern neuvádí. Pouze zmiňuje spolupráci na projektu s nejchytřejšími vývojáři, inženýry v akademické sféře a vedoucími firmami v digitálních službách. Cílem tak bude přivést na svět propojený a integrovaný systém mobility, což je podle společnosti hlavní stavební kámen hnutí Destination Zero – tedy dopravy s nulovými emisemi a bez dopravních nehod.

JLR nyní jedná s úřady anglického hrabství West Midlands a města Coventry v rámci možného testování projektu Vector přímo v reálném provozu od konce roku 2021.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků