Na první vozy inspirované touto futuristickou studií se můžeme těšit po roce 2025. Budou mít také 680 koní?
Francouzská automobilka hlásí, že většina inovací z její designové rozcvičky skutečně skončí v sériových autech. Možná v trochu zředěné formě, jak už to tak bývá, ale hodně prvků nového konceptu Inception se netváří úplně nerealisticky.
Z hlediska designu Peugeot předvádí hrany, které jsou pro jeho současnou podobu typické. Vpředu najdeme skleněný panel s diodovými světly á la lví drápy, v němž se nachází i senzory. Přes boky se táhne prvek s názvem Tech Bar – když se řidič blíží k vozu, umí mu zobrazit různé informace, například stav baterie. I v něm najdeme senzorovou výbavu. Dokonalý výhled a vzdušnost zajišťuje plocha 7,25 m2 skla, ošetřeného metodou, používanou pro hledí přileb astronautů.
Uvnitř se můžeme seznámit s novým pojetím uživatelského prostředí i-Cockpit, jehož středobodem je ovládací systém Hypersquare. V podstatě jde o tablet nahrazující volant (řízení je řešeno po drátě) s kruhovými prohlubněmi, skrze něž je možné nastavovat vše potřebné palci, aniž by pilot sundal ruce z řídicího prvku. Koncept počítá s autonomní jízdou úrovně 4, při níž se Hypersquare zasune a posádka se může bavit díky výsuvné panoramatické obrazovce.
Studie Inception stojí na platformě STLA Large, jedné ze čtyř architektur, které přivedou Peugeot k plné elektromobilitě. Pohání ji dva kompaktní elektromotory (každou nápravu jeden) s celkovým výkonem 500 kW (680 k), díky nimž zrychlí na 100 km/h do tří sekund. Baterie s kapacitou 100 kW umožňuje dojezd 800 kilometrů díky nízké spotřebě 12,5 kWh/100 km.
Vůz využívá 800V techniku, minuta dobíjení zvýší dojezd o 30 kilometrů, za pět minut nabíjení tedy ujedete o pěkných 150 kilometrů více. Sériová vozidla s prvky konceptu uvidíme po roce 2025, do té doby Peugeot chystá premiéru pěti elektromobilů. Od roku 2030 pak hodlá v Evropě prodávat výhradně bateriové vozy.