Koncept Honda Project 2&4 je naprosto boží. Tohle musíte vyrábět!

Project 2&4 spojuje malé rozměry a rychlost motocyklu s ovladatelností a trakcí automobilu. Honda se inspirovala v legendárním monopostu RA272 z roku 1965.

Co vznikne, když spojíte auto a motorku? Přesně tohle se snažila zjistit Honda. Výsledkem je kompaktní koncept Project 2&4, který spojuje malé rozměry a rychlost motocyklu s ovladatelností a trakcí automobilu. Zapomeňte na Caterham, tohle je okruhová hračka budoucnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Doufejme, že Honda pošle koncept do výroby. O pohon se stará motocyklový čtyřválec ze speciálu pro MotoGP. 215 koní musí na 405 kg lehké auto stačit

Automobilka se inspirovala v legendárním monopostu Honda RA272 z roku 1965. Koncept Honda 2&4 je dlouhý jen 3,04 m, široký 1,82 m a vysoký necelý metr. Váží pouze 405 kg. Zajímavostí je, že na rozdíl od většiny moderních konceptů nejde o hybrid nebo elektromobil.

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

O pohon se stará upravená verze závodního motocyklového vidlicového čtyřválce 1,0 l, který pohání speciál Honda RC213V pro MotoGP. Byl upraven pro silniční provoz, takže nyní ze sebe vydoluje „jen“ 215 koní v 13 000 ot./min. a 118 Nm v 10 500 ot./min. Sílu posílá na zadní kola přes dvouspojkovou převodovku. Závodní verze má výkon přes 230 koní a točí přes 15 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Automobilka čerpala inspiraci v legendárním monopostu RA272 z 60. let. Koncept má na fotkách jednu sedačku, ale teoreticky by uvezl dvě osoby

Koncept dvoumístné okruhové hračky Honda se ukáže na autosalonu ve Frankfurtu a my máme pro Hondu jeden vzkaz: Tohle musíte začít vyrábět, ať se děje co se děje a ať to stojí co to stojí! Věc, která má poměr výkonu ku hmotnosti 531 koní na tunu, je zkrátka principiálně v pořádku.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků