Koncept Honda Civic Type-R vypadá ostře, ale odhaluje už odhalené

Koncept Honda Civic Type-R vypadá ostře, ale odhaluje už odhalené

Japonská autobilka zveřejnila skicu svého nového „hot hatche“, který poprvé ukáže naživo na březnovém autosalonu v Ženevě. Nová Honda Civic Type-R se zatím představí jako koncept. Sériové provedení má následovat až v roce 2015.

Klepněte pro větší obrázek
Nový Civic Type-R zatím jako koncept

Už z dřívějška víme, že nový Type-R se vzdá atmosférického plnění a stejně jako většina konkurentů přejde na kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Díky tomu bude její motor o objemu 2,0 l dávat výkon 280 koní. 

Honda se navíc zavázala, že Civic Type-R modelového roku 2015 zajede na Severní smyčce Nürburgringu nejrychlejší čas ze všech aut s předním pohonem. 

První zveřejněná skica konceptu naznačuje, že ostrý Civic nebude patřit k nejnenápadnějším zástupcům své kategorie. Masivní ventilační otvory za rozšířenými blatníky, velké dvojité křídlo s odhalenou strukturou uhlíkových vláken i ježatý difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku dávají okázale najevo inspiraci světem okruhového závodění. Ostatně Honda hovoří o novém Type-R jako o „závodním autě pro silniční provoz“. 

Vedle konceptu Type-R přivezou Japonci do Ženevy také studii FCEV Concept poháněnou palivovými články a model hnacího řetězce připravového supersportu Honda NSX.

K zamyšlení je, proč si Honda dává práci s konceptem a skicou. Už před časem totiž pustila do světa fotografie a video, které podle tehdejších informací ukazovaly finální podobu Civiku Type-R. Jsme zvědaví, v čem a zda vůbec se koncept bude od auta na těchto snímcích lišit.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků