Koncept Honda Civic Type-R vypadá ostře, ale odhaluje už odhalené

Koncept Honda Civic Type-R vypadá ostře, ale odhaluje už odhalené

Japonská autobilka zveřejnila skicu svého nového „hot hatche“, který poprvé ukáže naživo na březnovém autosalonu v Ženevě. Nová Honda Civic Type-R se zatím představí jako koncept. Sériové provedení má následovat až v roce 2015.

Klepněte pro větší obrázek
Nový Civic Type-R zatím jako koncept

Už z dřívějška víme, že nový Type-R se vzdá atmosférického plnění a stejně jako většina konkurentů přejde na kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Díky tomu bude její motor o objemu 2,0 l dávat výkon 280 koní. 

Honda se navíc zavázala, že Civic Type-R modelového roku 2015 zajede na Severní smyčce Nürburgringu nejrychlejší čas ze všech aut s předním pohonem. 

První zveřejněná skica konceptu naznačuje, že ostrý Civic nebude patřit k nejnenápadnějším zástupcům své kategorie. Masivní ventilační otvory za rozšířenými blatníky, velké dvojité křídlo s odhalenou strukturou uhlíkových vláken i ježatý difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku dávají okázale najevo inspiraci světem okruhového závodění. Ostatně Honda hovoří o novém Type-R jako o „závodním autě pro silniční provoz“. 

Vedle konceptu Type-R přivezou Japonci do Ženevy také studii FCEV Concept poháněnou palivovými články a model hnacího řetězce připravového supersportu Honda NSX.

K zamyšlení je, proč si Honda dává práci s konceptem a skicou. Už před časem totiž pustila do světa fotografie a video, které podle tehdejších informací ukazovaly finální podobu Civiku Type-R. Jsme zvědaví, v čem a zda vůbec se koncept bude od auta na těchto snímcích lišit.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků