Koncept Frendzy: Renault nepřestává udivovat vozy pro blízkou budoucnost

Renault pokračuje v designové ofenzivě. Nepočkal ani na blížící se frankfurtský autosalon, který se bude konat již v září, a představil koncept elektromobilu Frendzy.

Podle představitelů automobilky tohle auto může vystupovat ve dvou rolích: v týdnu poslouží jako pomocník drobných podnikatelů a řemeslníků, o víkendu ho pak lze přetvořit na rodinný vůz. Podobný přístup ostatně Renault s úspěchem praktikuje již roky (viz Kangoo).

Klepněte pro větší obrázek

„Frendzy je originální a inovativní. Přináší nový pohled na svět lehkých užitkových vozů – ty dnes představují klíčovou část aktivit naší automobilky,“ řekl Laurens van den Acker, představitel Renaultu. 

Frendzy je čtvrtý ze šesti konceptů představených v poslední době. Ukazuje, kam Renault směřuje, jaká je jeho designová filozofie. Následuje po sportovním voze DeZir, crossoveru Captur a MPV R-Space. Všechny například zdobí výrazné, nepřehlédnutelné logo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Frendzy je menší než Volkswagen Touran, ale přitom nabízí větší zavazadlovou plochu 2250 l vs 1989 l. Měří na délku 4091mm a šířku 1872 mm, jeho německý konkurent je dlouhý 4397 mm a široký 2081 mm.

Vůz je vybaven bateriemi, které jsou používány již v modelu Kangoo Z.E. Ty zaručují na jedno nabití dojezd zhruba 160 kilometrů. Vůz je schopen dosáhnout maximální rychlosti 130 km/h.

Koncept Frendzy nemá centrální sloupky, na straně cestujících jsou posuvné dveře. Na boku je pak umístěn monitor o velikosti 37". Na něm je možné promítat například inzerci. Vnitřek vozu charakterizuje uklidňující osvětlení s převažující zelenou barvou. 

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
 
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků