Koncept Frendzy: Renault nepřestává udivovat vozy pro blízkou budoucnost

Renault pokračuje v designové ofenzivě. Nepočkal ani na blížící se frankfurtský autosalon, který se bude konat již v září, a představil koncept elektromobilu Frendzy.

Podle představitelů automobilky tohle auto může vystupovat ve dvou rolích: v týdnu poslouží jako pomocník drobných podnikatelů a řemeslníků, o víkendu ho pak lze přetvořit na rodinný vůz. Podobný přístup ostatně Renault s úspěchem praktikuje již roky (viz Kangoo).

Klepněte pro větší obrázek

„Frendzy je originální a inovativní. Přináší nový pohled na svět lehkých užitkových vozů – ty dnes představují klíčovou část aktivit naší automobilky,“ řekl Laurens van den Acker, představitel Renaultu. 

Frendzy je čtvrtý ze šesti konceptů představených v poslední době. Ukazuje, kam Renault směřuje, jaká je jeho designová filozofie. Následuje po sportovním voze DeZir, crossoveru Captur a MPV R-Space. Všechny například zdobí výrazné, nepřehlédnutelné logo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Frendzy je menší než Volkswagen Touran, ale přitom nabízí větší zavazadlovou plochu 2250 l vs 1989 l. Měří na délku 4091mm a šířku 1872 mm, jeho německý konkurent je dlouhý 4397 mm a široký 2081 mm.

Vůz je vybaven bateriemi, které jsou používány již v modelu Kangoo Z.E. Ty zaručují na jedno nabití dojezd zhruba 160 kilometrů. Vůz je schopen dosáhnout maximální rychlosti 130 km/h.

Koncept Frendzy nemá centrální sloupky, na straně cestujících jsou posuvné dveře. Na boku je pak umístěn monitor o velikosti 37". Na něm je možné promítat například inzerci. Vnitřek vozu charakterizuje uklidňující osvětlení s převažující zelenou barvou. 

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
 
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků