Stavba elektrických restomodů bude v budoucnu stále jednodušší. Úpravci totiž nakoupí ústrojí přímo u Fordu.
Svou elektrickou budoucnost prezentuje Ford rovněž na probíhající tuningové výstavě SEMA v Las Vegas. Už dříve automobilka oznámila, že bude pro úpravce nabízet i takzvané „crate“ elektromotory, tedy samostatné jednotky, které si budou moci zájemci jednoduše koupit pro svůj projekt či konverzi. A jako prezentaci takových možností nyní Ford představuje koncept F-100 Eluminator.
Zvenku tedy koukáme na klasický pick-up Ford F-100 z roku 1978, který je po vzoru dnešních restomodů doplněn o hrstku moderních prvků – třeba LED osvětlení nebo hliníková 19palcová kola obutá do pneumatik Michelin Latitude Sport. Dvířka nabíjecího portu u přední kapoty však dále odhalují, že spalovací ústrojí je v tomto pick-upu minulostí.
Ford vybavil koncept elektrickým pohonným ústrojím z Mustangu Mach-E, přesněji dvoumotorovou konfigurací z nejsilnější specifikace GT Performance Edition. Ve výsledku tak míří na všechna kola kombinovaný výkon 358 kW (487 koní) a točivý moment 860 N.m. Když kouknete pod kapotu, elektromotor vpředu je schován pod proskleným panelem, kde je vidět i rozpěra tlumičů a menší odkládací prostor.
K zajímavému kroku se Ford uchýlil v interiéru F-100. Kombinuje totiž původní panely palubní desky či dveří s novými částmi přímo vypůjčenými z Machu-E. Moderní je tedy multifukční volant, ovladače, jednoduchý přístrojový displej a rovněž středový panel s velkou dotykovou obrazovkou infotainmentu.
Pro samostatný „crate“ elektromotor Eluminator s výkonem 210 kW (285 koní) a točivým momentem 430 N.m už Ford zmiňuje i cenovku. Zájemci dají za jednotku 3900 dolarů (asi 86.000 Kč). V budoucnu chce podobným způsobem automobilka nabízet i další elektrické komponenty včetně baterií nebo řídících systémů.