Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Dalším kouskem pro oslavy 100. narozenin Bentley je i nejnovější koncept EXP 100 GT, který představuje vizi luxusních modelů značky pro rok 2035.

Kromě hledění do minulosti se během svého 100. výročí kouká Bentley rovněž do budoucnosti. A to přesněji do roku 2035, ve kterém si podobu svých luxusních modelů představuje britská značka nějak takto. Koncept EXP 100 GT je na první pohled jasným Bentley, dle předpokladů ale uvnitř skrývá elektrický pohon a technologii autonomního řízení.

Design konceptu je kombinací současného směřování značky a futuristicky extravagantní vize příchozích let. Příď září do okolí nejen klasicky kulatými světlomety, ale také masivní osvětlenou maskou s celkem 6000 LED diodami. Vše je přitom vyhotoveno do podoby broušeného křišťálu. A na kapotě nesmí chybět okřídlené písmeno B.

Porsche pokořeno! Bentley Continental GT zajelo rekord na Pikes Peak

Porsche pokořeno! Bentley Continental GT zajelo rekord na Pikes Peak

EXP 100 GT se vyznačuje dlouhou a nízkou siluetou, jeho karoserie je vyrobena z karbonových i hliníkových dílů, které nakonec doplňují měděné a stříbrné detaily. Střecha je panoramatická a její boční části se otevírají společně s křídlovými dveřmi. Pozornost nakonec zasluhují i velká chromovaná kola, vybavená aktivními aerodynamickými prvky.

Sečteno podtrženo, masivní čtyřmístné kupé s délkou 5,8 metru a šířkou 2,4 metru váží rovných 1900 kg. S touto hmotností se poté vypořádává elektrické pohonné ústrojí, jehož výkonové hodnoty Bentley sice neuvádí, v ideálním světě má ale zajistit zrychlení z nuly na 96 km/h za 2,5 vteřiny, maximální rychlost až 300 km/h a dojezd na jedno nabití kolem 700 km. Baterie se mají přitom na 80 % své kapacity dobít za pouhých 15 minut.

Bentley ukazuje další speciální edici Continentalu GT. Kus historie najdete v palubní desce

Bentley ukazuje další speciální edici Continentalu GT. Kus historie najdete v palubní desce

V honosně minimalistickém interiéru se kombinuje celá řada materiálů od dřeva, zmíněné mědi až po kůži a prvky z křišťálu. Samotné řízení luxusního kupé je však zcela volitelnou záležitostí. Koncept má totiž nabízet režim autonomní jízdy, takže se posádka uvnitř nemusí o cestu do cíle vůbec starat.

Bentley EXP 100 GT je čistě konceptuálním vozidlem a britská automobilka jej nevidí jako předzvěst sériového modelu, tedy alespoň ne v nadcházejících letech. Minimálně však bude fungovat jako designová i technologická inspirace pro chystané vozy značky.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků