Koncept e-Legend vzdává hold Peugeotu 504 Coupé. Produkci ale nečekejte

Peugeot se bude na pařížském autosalonu vracet do minulosti, ale přitom poukazovat na budoucí směřování značky. Vrcholem jeho stánku bude studie e-Legend inspirovaná starým modelem 504 Coupé.

U svého nejnovějšího konceptu e-Legend se Peugeot výrazně inspiroval minulostí. Příští rok tomu bude padesát let od představení populárního a elegantního 504 Coupé. Francouzská značka chce prý dokázat, že i elektrická auta s možností autonomního řízení mohou v lidech probudit nadšení.

Přísný výraz v masce, čtveřice LED světlometů a pomyslná mřížka chladiče tak přímo odkazují na kupé z konce 60. let. Podobnost najdete i během pohledu na profilovou linii střechy a snižující se záď. Dokonce nechybí i trojice úzkých zadních lamp, která grafikou vychází i z dnešního Peugeotu 508. Celkově má ale e-Legend mnohem hranatější tvary.

Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT

Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT

Pod svým retro stylingem má koncept předvádět budoucí techniku Peugeotu. Spalovací motor tedy nečekejte, budoucnost vidí značka ve dvojici elektromotorů (jeden pro každou nápravu), která vyprodukuje kombinovaný výkon 340 kW (462 koní) a točivý moment 800 N.m. Akcelerace z nuly na 100 km/h má být otázkou méně jak 4 vteřin, kdežto maximální rychlost je udávaných 220 km/h.

Bateriový modul má kapacitu 100 kWh a je samozřejmě uložen mezi nápravami v podlaze vozu. Teoretická budoucnost pak vypadá docela obstojně. Peugeot totiž uvádí maximální dojezd 600 km na jedno nabití, kdy na možný dojezd 500 km lze baterie nabít za pouhých 25 minut.

Test ojetiny Peugeot 207: Velké-malé auto je komfortní. Kde je háček?

Test ojetiny Peugeot 207: Velké-malé auto je komfortní. Kde je háček?

Interiér zaujme kontrastním spojením sytě modrého polstrování a použití dřevěných obkladů. Volant vypadá spíše jako knipl a trojici klasických budíků 504 Coupé zde nahrazuje trojice displejů. Palubní deska je vlastně tvořena jedním velkým, zakřiveným displejem infotainmentu a řadou dotykových ploch. Ostře řezaný středový panel se startovacím tlačítkem a volbami jízdních režimů pak trčí do prostoru mezi posádkou. Aktivací autonomního řízení 4. úrovně se poté volant i budíky schovají dovnitř palubní desky.

Koncept e-Legend byl vytvořen čistě jako designová a technická studie. Podle Matthiase Houssana, šéfdesignéra koncepčních vozů, tedy Peugeot bohužel neplánuje přivést 504 Coupé v moderním pojetí do produkce. Jak ovšem Houssan sdělil britskému Autocaru, mnoho stylistických a funkčních prvků konceptu máme očekávat u budoucích modelů francouzské značky.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků