Koncept Buick Avista ukazuje, jak dobře by mohl vypadat Opel Calibra

Buick připravuje velký návrat. Pomoci mu s ním má například koncept luxusního GT Avista.
Seznam kapitol
  1. Buick Avista
  2. Fotogalerie: Buick Avista

Buick se snažil už před rokem ukázat, že se chce vrátit mezi extra třídu. Letos na autosalonu v Detroitu představuje koncept luxusního GT Avista. Potenciál tohle auto rozhodně má, až si říkáme, jak dobře by mohl vypadat  podobně střižený Opel na stejném technickém základu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod karoserií konceptu Buick Avista je základ ze Chevroletu Camaro. Přesto je zaměření vozu úplně jiné, i pohonná jednotka. Interiér se v této podobě sériové výroby ale nedočká. Převezme jen základní linie a některé prvky výbavy, třeba head-up displej

Pod kapotou konceptu Buick Avista pracuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec 3,0 l o výkonu 400 koní, který roztáčí zadní kola. Pokud se podíváte na technické údaje, zjistíte, že koncept Avista má rozvor 2811 mm. To je shodou okolností stejná hodnota jako u nové generace Chevroletu Camaro.

Dotykové displeje jsou v módě. První byl ale Buick už v roce 1986

Dotykové displeje jsou v módě. První byl ale Buick už v roce 1986

Ano, pod karoserií je právě platforma nového Camara, což naznačuje, že to Buick s tímhle konceptem myslí vážně. Šance na výrobu je veliká. Pokud jde o techniku, vedle osmistupňového automatu disponuje koncept třeba adaptivním podvozkem. Motor má také vypínání válců a stop/start.

Designovou zajímavostí je například absence B sloupku, což by také napovídalo, že by čistě teoreticky mohl poměrně snadno vzniknout i kabriolet. Když se ale vrátíme ke koncernovému příbuznému Opelu, ten chce příští koncept sportovního auta postavit na základu nové Astry s pohonem předních kol.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Buick Avista
  2. Fotogalerie: Buick Avista
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků