Koncept Buick Avista ukazuje, jak dobře by mohl vypadat Opel Calibra

Buick připravuje velký návrat. Pomoci mu s ním má například koncept luxusního GT Avista.
Seznam kapitol
  1. Buick Avista
  2. Fotogalerie: Buick Avista

Buick se snažil už před rokem ukázat, že se chce vrátit mezi extra třídu. Letos na autosalonu v Detroitu představuje koncept luxusního GT Avista. Potenciál tohle auto rozhodně má, až si říkáme, jak dobře by mohl vypadat  podobně střižený Opel na stejném technickém základu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod karoserií konceptu Buick Avista je základ ze Chevroletu Camaro. Přesto je zaměření vozu úplně jiné, i pohonná jednotka. Interiér se v této podobě sériové výroby ale nedočká. Převezme jen základní linie a některé prvky výbavy, třeba head-up displej

Pod kapotou konceptu Buick Avista pracuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec 3,0 l o výkonu 400 koní, který roztáčí zadní kola. Pokud se podíváte na technické údaje, zjistíte, že koncept Avista má rozvor 2811 mm. To je shodou okolností stejná hodnota jako u nové generace Chevroletu Camaro.

Dotykové displeje jsou v módě. První byl ale Buick už v roce 1986

Dotykové displeje jsou v módě. První byl ale Buick už v roce 1986

Ano, pod karoserií je právě platforma nového Camara, což naznačuje, že to Buick s tímhle konceptem myslí vážně. Šance na výrobu je veliká. Pokud jde o techniku, vedle osmistupňového automatu disponuje koncept třeba adaptivním podvozkem. Motor má také vypínání válců a stop/start.

Designovou zajímavostí je například absence B sloupku, což by také napovídalo, že by čistě teoreticky mohl poměrně snadno vzniknout i kabriolet. Když se ale vrátíme ke koncernovému příbuznému Opelu, ten chce příští koncept sportovního auta postavit na základu nové Astry s pohonem předních kol.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Buick Avista
  2. Fotogalerie: Buick Avista
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 152 příspěvků