Koncept Buick Avista ukazuje, jak dobře by mohl vypadat Opel Calibra

Buick připravuje velký návrat. Pomoci mu s ním má například koncept luxusního GT Avista.
Seznam kapitol
  1. Buick Avista
  2. Fotogalerie: Buick Avista

Buick se snažil už před rokem ukázat, že se chce vrátit mezi extra třídu. Letos na autosalonu v Detroitu představuje koncept luxusního GT Avista. Potenciál tohle auto rozhodně má, až si říkáme, jak dobře by mohl vypadat  podobně střižený Opel na stejném technickém základu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod karoserií konceptu Buick Avista je základ ze Chevroletu Camaro. Přesto je zaměření vozu úplně jiné, i pohonná jednotka. Interiér se v této podobě sériové výroby ale nedočká. Převezme jen základní linie a některé prvky výbavy, třeba head-up displej

Pod kapotou konceptu Buick Avista pracuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec 3,0 l o výkonu 400 koní, který roztáčí zadní kola. Pokud se podíváte na technické údaje, zjistíte, že koncept Avista má rozvor 2811 mm. To je shodou okolností stejná hodnota jako u nové generace Chevroletu Camaro.

Dotykové displeje jsou v módě. První byl ale Buick už v roce 1986

Dotykové displeje jsou v módě. První byl ale Buick už v roce 1986

Ano, pod karoserií je právě platforma nového Camara, což naznačuje, že to Buick s tímhle konceptem myslí vážně. Šance na výrobu je veliká. Pokud jde o techniku, vedle osmistupňového automatu disponuje koncept třeba adaptivním podvozkem. Motor má také vypínání válců a stop/start.

Designovou zajímavostí je například absence B sloupku, což by také napovídalo, že by čistě teoreticky mohl poměrně snadno vzniknout i kabriolet. Když se ale vrátíme ke koncernovému příbuznému Opelu, ten chce příští koncept sportovního auta postavit na základu nové Astry s pohonem předních kol.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Buick Avista
  2. Fotogalerie: Buick Avista
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků