Koncept budoucnosti od BMW: Motorka, na které se nevybouráte

Po vozech BMW, Rolls-Royce a Mini přichází na řadu další elektřinou poháněný prostředek německého výrobce – koncept motocyklu s názvem Vision Next 100.

Koncept je motocyklem v elegantních černých křivkách, jehož pohonná jednotka je schována v lesklém chromu. Motor zatím zůstává blíže nespecifikován, bude se však jednat o prostředek poháněný čistě elektřinou. Agregát se ve vypnutém stavu zasune a zase vysune v chodu, což zlepšuje aerodynamiku a chrání tak jezdce. Sedadlo, horní rám a většina kapotáže jsou vyrobeny z uhlíkových vláken.

Vision Next 100 také přichází se zajímavou funkcí samočinného vyrovnávání, díky čemuž se zvedne jízdní komfort i bezpečnost. Tento systém je navíc možné využít i během parkování, takže tradiční stojánek byste na tomto stroji hledali marně.

Motocykly BMW vám přivolají pomoc, když budete mít nehodu

Motocykly BMW vám přivolají pomoc, když budete mít nehodu

BMW u konceptu budoucnosti nabídne celou řadu aktivních bezpečnostních prvků. Výrobek je podle německé společnosti tak bezpečný, že motocyklista ani nebude potřebovat helmu. Namísto toho na obličej nasadí jen hledí s prvky virtuální reality. Při pohledu nahoru nebo dolu uvidí celou řadu ovládacích prvků. Hledí také dokáže zprostředkovat pohled ze zadní kamery, takže může fungovat i jako zpětné zrcátko.

Společně s hledím je další futuristickou novinkou speciální oblek, který jezdce během cesty dokáže zahřát, nebo naopak zchladit, to vše v závislosti na počasí. Dokáže také vydat lehké vibrace do ruky a nohy na té straně, kam se má zrovna odbočit. Oblek však zůstává bez bezpečnostních prvků, protože podle BMW jsou na tak „inteligentním“ motocyklu zkrátka zbytečné.

Důkazy o tvrzeních německého výrobce zatím k dispozici nejsou, prohlédnout si tak můžeme alespoň první fotografie tohoto nového modelu, včetně zmiňovaného hledí a speciálního obleku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků