Koncept budoucnosti od BMW: Motorka, na které se nevybouráte

Po vozech BMW, Rolls-Royce a Mini přichází na řadu další elektřinou poháněný prostředek německého výrobce – koncept motocyklu s názvem Vision Next 100.

Koncept je motocyklem v elegantních černých křivkách, jehož pohonná jednotka je schována v lesklém chromu. Motor zatím zůstává blíže nespecifikován, bude se však jednat o prostředek poháněný čistě elektřinou. Agregát se ve vypnutém stavu zasune a zase vysune v chodu, což zlepšuje aerodynamiku a chrání tak jezdce. Sedadlo, horní rám a většina kapotáže jsou vyrobeny z uhlíkových vláken.

Vision Next 100 také přichází se zajímavou funkcí samočinného vyrovnávání, díky čemuž se zvedne jízdní komfort i bezpečnost. Tento systém je navíc možné využít i během parkování, takže tradiční stojánek byste na tomto stroji hledali marně.

Motocykly BMW vám přivolají pomoc, když budete mít nehodu

Motocykly BMW vám přivolají pomoc, když budete mít nehodu

BMW u konceptu budoucnosti nabídne celou řadu aktivních bezpečnostních prvků. Výrobek je podle německé společnosti tak bezpečný, že motocyklista ani nebude potřebovat helmu. Namísto toho na obličej nasadí jen hledí s prvky virtuální reality. Při pohledu nahoru nebo dolu uvidí celou řadu ovládacích prvků. Hledí také dokáže zprostředkovat pohled ze zadní kamery, takže může fungovat i jako zpětné zrcátko.

Společně s hledím je další futuristickou novinkou speciální oblek, který jezdce během cesty dokáže zahřát, nebo naopak zchladit, to vše v závislosti na počasí. Dokáže také vydat lehké vibrace do ruky a nohy na té straně, kam se má zrovna odbočit. Oblek však zůstává bez bezpečnostních prvků, protože podle BMW jsou na tak „inteligentním“ motocyklu zkrátka zbytečné.

Důkazy o tvrzeních německého výrobce zatím k dispozici nejsou, prohlédnout si tak můžeme alespoň první fotografie tohoto nového modelu, včetně zmiňovaného hledí a speciálního obleku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 100 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 168 957 km
Cena: 260 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 181 678 km
Cena: 230 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2011
Stav: 54 374 km
Cena: 320 000 Kč
BMW 3 3
Rok výroby: 2008
Stav: 146 703 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků