Koncept Audi Quattro: dárek k třicátinám

V Paříži byla překvapivě odhalila odhalena studie novodobého sportovního Audi Quattro. Má opět pětiválec a 408 koní. (2x video)

Koncept nového Audi Quattro má oslavit třicáté výročí od zavedení stejnojmenného originálu, o čemž jsme vás informovali na tomto místě. Novinka pochopitelně zachovává svoji sportovní povahu a ortodoxní, přeplňovaný zážehový pětiválec. V tomto případě má objem 2,5 l, dosahuje výkonu 408 koní (300 kW), točivého momentu až 480 Nm a používá šestistupňovou převodovku s manuálním řazením. Ta přenáší výkon na kola s ráfky o průměru 20 palců připevněné centrální maticí, za nimiž lze pozorovat uhlíkokeramické brzdové kotouče a šestipístkové třmeny.

Vůz se má podle automobilky Audi vyznačovat schopností zrychlit z klidu na 100 km/h jen za 3,9 sekundy a normovanou průměrnou spotřebou udržet na rozumné hranici 8,5 l/100 km. Na těchto parametrech nese velkou zásluhu také pohotovostní hmotnost 1 300 kg. Pokud se vám tato hodnota nezdá nijak zvlášť nízká, pak je třeba dát si věci do souvislostí - vězte, že třeba sériové Audi TT RS je o dva metráky těžší. U konceptu nového Quattra jsou například obě kapoty a přední spoiler vyrobeny z uhlíkových kompozitů, zadní sedadla byla nahrazena policí pro odkládání helmy nebo jiných důležitých předmětů.

Za základ nové studii Quattro posloužil podvozek z modelu RS5, jehož rozvor byl zkrácen o 150 mm a výška střechy klesla o 40 mm, stroj je tak dlouhý 4 280, široký 1 860 a vysoký 1 330 mm. Přední světlomety jsou sestaveny ze soustav LED a trůní mezi nimi velká a jednoduchá maska chladiče. Zadní kola jsou zavěšena na modifikovaných víceprvkových závěsech opatřených pružnými silentbloky a nesoustředným uspořádáním tlumičů a pružin.

Zvláště při pohledu zezadu zaznamenáme, že rozšířené blatníky jsou v porovnání s originálem podstatně méně „divoké“ a více včleněné do siluety celé karoserie. Interiér je střižen elegantně, ale poměrně spartánsky, dvě anatomická sedadla (každé z nich váží relativně skromných 18 kg) jsou opatřena alternativně tří, nebo čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Přístrojový štít s digitálním tachometrem poněkud připomíná K.I.T.T. a je do něj včleněna řada funkcí včetně stopek a rozhraní MMI, pro uklidnění si může řidič pustit webové rádio, k němuž se systém připojí skrze mobilní telefon.

Z našeho pohledu je Audi Quattro propracovaným vozem odpovídajícím odkazu svého někdejšího vzoru. Zbývá se tedy jen ptát, zda se jej jednou dočkáme také na silnici v podobě, v jaké teď stojí před námi...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Audi Quattro, 2010
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků