Koncept Audi Quattro: dárek k třicátinám

V Paříži byla překvapivě odhalila odhalena studie novodobého sportovního Audi Quattro. Má opět pětiválec a 408 koní. (2x video)

Koncept nového Audi Quattro má oslavit třicáté výročí od zavedení stejnojmenného originálu, o čemž jsme vás informovali na tomto místě. Novinka pochopitelně zachovává svoji sportovní povahu a ortodoxní, přeplňovaný zážehový pětiválec. V tomto případě má objem 2,5 l, dosahuje výkonu 408 koní (300 kW), točivého momentu až 480 Nm a používá šestistupňovou převodovku s manuálním řazením. Ta přenáší výkon na kola s ráfky o průměru 20 palců připevněné centrální maticí, za nimiž lze pozorovat uhlíkokeramické brzdové kotouče a šestipístkové třmeny.

Vůz se má podle automobilky Audi vyznačovat schopností zrychlit z klidu na 100 km/h jen za 3,9 sekundy a normovanou průměrnou spotřebou udržet na rozumné hranici 8,5 l/100 km. Na těchto parametrech nese velkou zásluhu také pohotovostní hmotnost 1 300 kg. Pokud se vám tato hodnota nezdá nijak zvlášť nízká, pak je třeba dát si věci do souvislostí - vězte, že třeba sériové Audi TT RS je o dva metráky těžší. U konceptu nového Quattra jsou například obě kapoty a přední spoiler vyrobeny z uhlíkových kompozitů, zadní sedadla byla nahrazena policí pro odkládání helmy nebo jiných důležitých předmětů.

Za základ nové studii Quattro posloužil podvozek z modelu RS5, jehož rozvor byl zkrácen o 150 mm a výška střechy klesla o 40 mm, stroj je tak dlouhý 4 280, široký 1 860 a vysoký 1 330 mm. Přední světlomety jsou sestaveny ze soustav LED a trůní mezi nimi velká a jednoduchá maska chladiče. Zadní kola jsou zavěšena na modifikovaných víceprvkových závěsech opatřených pružnými silentbloky a nesoustředným uspořádáním tlumičů a pružin.

Zvláště při pohledu zezadu zaznamenáme, že rozšířené blatníky jsou v porovnání s originálem podstatně méně „divoké“ a více včleněné do siluety celé karoserie. Interiér je střižen elegantně, ale poměrně spartánsky, dvě anatomická sedadla (každé z nich váží relativně skromných 18 kg) jsou opatřena alternativně tří, nebo čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Přístrojový štít s digitálním tachometrem poněkud připomíná K.I.T.T. a je do něj včleněna řada funkcí včetně stopek a rozhraní MMI, pro uklidnění si může řidič pustit webové rádio, k němuž se systém připojí skrze mobilní telefon.

Z našeho pohledu je Audi Quattro propracovaným vozem odpovídajícím odkazu svého někdejšího vzoru. Zbývá se tedy jen ptát, zda se jej jednou dočkáme také na silnici v podobě, v jaké teď stojí před námi...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Audi Quattro, 2010
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků