52
Fotogalerie

Koncept Audi Quattro: dárek k třicátinám

V Paříži byla překvapivě odhalila odhalena studie novodobého sportovního Audi Quattro. Má opět pětiválec a 408 koní. (2x video)

Koncept nového Audi Quattro má oslavit třicáté výročí od zavedení stejnojmenného originálu, o čemž jsme vás informovali na tomto místě. Novinka pochopitelně zachovává svoji sportovní povahu a ortodoxní, přeplňovaný zážehový pětiválec. V tomto případě má objem 2,5 l, dosahuje výkonu 408 koní (300 kW), točivého momentu až 480 Nm a používá šestistupňovou převodovku s manuálním řazením. Ta přenáší výkon na kola s ráfky o průměru 20 palců připevněné centrální maticí, za nimiž lze pozorovat uhlíkokeramické brzdové kotouče a šestipístkové třmeny.

Vůz se má podle automobilky Audi vyznačovat schopností zrychlit z klidu na 100 km/h jen za 3,9 sekundy a normovanou průměrnou spotřebou udržet na rozumné hranici 8,5 l/100 km. Na těchto parametrech nese velkou zásluhu také pohotovostní hmotnost 1 300 kg. Pokud se vám tato hodnota nezdá nijak zvlášť nízká, pak je třeba dát si věci do souvislostí - vězte, že třeba sériové Audi TT RS je o dva metráky těžší. U konceptu nového Quattra jsou například obě kapoty a přední spoiler vyrobeny z uhlíkových kompozitů, zadní sedadla byla nahrazena policí pro odkládání helmy nebo jiných důležitých předmětů.

Za základ nové studii Quattro posloužil podvozek z modelu RS5, jehož rozvor byl zkrácen o 150 mm a výška střechy klesla o 40 mm, stroj je tak dlouhý 4 280, široký 1 860 a vysoký 1 330 mm. Přední světlomety jsou sestaveny ze soustav LED a trůní mezi nimi velká a jednoduchá maska chladiče. Zadní kola jsou zavěšena na modifikovaných víceprvkových závěsech opatřených pružnými silentbloky a nesoustředným uspořádáním tlumičů a pružin.

Zvláště při pohledu zezadu zaznamenáme, že rozšířené blatníky jsou v porovnání s originálem podstatně méně „divoké“ a více včleněné do siluety celé karoserie. Interiér je střižen elegantně, ale poměrně spartánsky, dvě anatomická sedadla (každé z nich váží relativně skromných 18 kg) jsou opatřena alternativně tří, nebo čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Přístrojový štít s digitálním tachometrem poněkud připomíná K.I.T.T. a je do něj včleněna řada funkcí včetně stopek a rozhraní MMI, pro uklidnění si může řidič pustit webové rádio, k němuž se systém připojí skrze mobilní telefon.

Z našeho pohledu je Audi Quattro propracovaným vozem odpovídajícím odkazu svého někdejšího vzoru. Zbývá se tedy jen ptát, zda se jej jednou dočkáme také na silnici v podobě, v jaké teď stojí před námi...

Audi Quattro koncept 03.jpg Audi Quattro koncept 04.jpg Audi Quattro koncept 05.jpg
Audi Quattro koncept 06.jpg Audi Quattro koncept 07.jpg Audi Quattro koncept 08.jpg
Audi Quattro koncept 09.jpg Audi Quattro koncept 10.jpg Audi Quattro koncept 11.jpg
Audi Quattro koncept 12.jpg Audi Quattro koncept 13.jpg Audi Quattro koncept 14.jpg
Audi Quattro koncept 15.jpg Audi Quattro koncept 16.jpg Audi Quattro koncept 17.jpg
Audi Quattro koncept 18.jpg Audi Quattro koncept 19.jpg Audi Quattro koncept 20.jpg
Audi Quattro koncept 21.jpg Audi Quattro koncept 22.jpg Audi Quattro koncept 23.jpg
Audi Quattro koncept 24.jpg Audi Quattro koncept 25.jpg Audi Quattro koncept 26.jpg
Audi Quattro koncept 27.jpg Audi Quattro koncept 28.jpg Audi Quattro koncept 29.jpg
Audi Quattro koncept 30.jpg Audi Quattro koncept 31.jpg Audi Quattro koncept 32.jpg
Audi Quattro koncept 33.jpg Audi Quattro koncept 34.jpg Audi Quattro koncept 35.jpg
Audi Quattro koncept 36.jpg Audi Quattro koncept 37.jpg Audi Quattro koncept 38.jpg
Audi Quattro koncept 39.jpg Audi Quattro koncept 40.jpg Audi Quattro koncept 41.jpg
Audi Quattro koncept 42.jpg Audi Quattro koncept 43.jpg Audi Quattro koncept 44.jpg
Audi Quattro koncept 45.jpg Audi Quattro koncept 46.jpg Audi Quattro koncept 47.jpg
Audi Quattro koncept 48.jpg Audi Quattro koncept 49.jpg Audi Quattro koncept 50.jpg
Audi Quattro koncept 51.jpg Audi Quattro koncept 52.jpg Audi Quattro koncept 53.jpg Audi Quattro koncept 54.jpg
Koncept Audi Quattro, 2010

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud