Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotřeba 1,6 l na 100 km

Nový koncept představuje podle automobilky nové pojetí klasického kombi. My v něm vidíme budoucí A6 Avant.

Koncept Audi Prologue jsme tu už jednou měli. Elegantní kupé, které napovědělo, jak by mohl vypadat třeba konkurent Mercedesu S Coupé, především odhalilo nové směřování designu značky Audi a také jednoduché pojetí interiéru s novým uživatelským rozhraním. Pětidveřová verze kombi konceptu Prologue pak posouvá možnosti ještě dál a používá nový pohon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvykejte si, takhle bude vypadat vaše příští služební Audi A6 Avant. Audi také zavádí zjednodušené pojetí interiéru s novým ovládacím rozhraním

Podle Audi představuje koncept Prologue Avant nové pojetí klasického kombi. Jistě, dynamické proporce se mu upřít nedají a asi v něm můžeme vidět směr, kudy se budou ubírat kombi A4 a A6 v budoucnu.

Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Co se pohonu konceptu týče, pod kapotou je naftový šestiválec 3.0 TDI spojený s elektromotory o celkovém výkonu 335 kW (455 Nm) a točivém momentu 750 Nm. Kombi se rozjede na stovku za 5,1 sekundy, přesto umí díky 14,1kWh akumulátorům ujet až 54 km výhradně na elektřinu a homologačním cyklem měření spotřeby projde s výsledkem 1,6 l/100 km. To odpovídá emisím 43 g/km CO2.

Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

Jenom připomeneme, že koncept kupé Audi Prologue používal benzínový osmiválec 4.0 TFSI o výkonu 687 koní. Zajímavostí kombi Prologue Avant je třeba použití adaptivního hydropneumatického podvozku s aktivním natáčením zadních kol (ta se mohou natáčet pod úhlem až pěti stupňů) a karbon-keramických brzd.

Koncept tohoto plug-in hybridu dlouhého 5,11 m představuje také bezdrátový způsob dobíjení pomocí indukčních cívek. Bezdrátová nabíječka má fungovat na běžné domácí elektrické síti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků