Koncept Audi grandsphere je tryskáčem na silnice. Ujede 750 km, i bez volantu

Na hromadu displejů Audi kašle, místo toho uvnitř vozí květináč s rostlinou.

Druhý koncept Audi z celkové trojice, která má představovat budoucnost německé značky, se již naplno ukazuje světu. Po futuristickém roadsteru skysphere pokračuje Audi luxusním čtyřdveřovým konceptem grandsphere, který je přirozeně čistě elektrický a hledí na dobu, kdy v autě nebudeme potřebovat volant.

Nová strategie u Audi: Od roku 2026 už bude značka uvádět pouze elektromobily

Nová strategie u Audi: Od roku 2026 už bude značka uvádět pouze elektromobily

Po stránce designu se grandsphere ještě uhlazenější karoserií odchyluje od svého otevřeného sourozence, přesto ale taky zaujme dlouhým rozvorem a nízkou siluetou splývající zádě – na délku má 5,4 metru, na šířku 2 metry a rozvor čítá 3,2 metru. Audi popisuje koncept jako „osobní tryskáč pro silnice“.

Dveře kabiny se otevírají naproti sobě a celkové zařízení a architektura interiéru naznačuje budoucnost autonomního řízení 4. stupně. Pedály a volant s kapličkou přístrojového štítu tak mohou být zcela schovány, zatímco se pasažéři vpředu osvěží drinkem ze středové konzoly. Na dnešní bohaté využití displejů grandsphere příliš nehledí, namísto toho je obraz infotainmentu promítán na dřevěný povrch palubní desky.

Koncept je i předzvěstí elektrické budoucnosti, do které značka již plně nastoupí od roku 2026. Grandsphere využívá platformu Premium Platform Electric (PPE) – základ očekávaný také pro A6 e-tron, Q6 e-tron a elektrické Porsche Macan. Dvojice elektromotorů nabízí systémový výkon 530 kW (720 koní) a točivý moment 960 N.m. Na stovku by měl koncept vystřelit za zhruba 4 sekundy.

TEST Audi S5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro: Rychlost je opojná, turbobenzin láká!

TEST Audi S5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro: Rychlost je opojná, turbobenzin láká!

Zamýšlený dojezd luxusního modelu je uváděn na 750 kilometrů se schopností superrychlého nabíjení, kterým vůz získá dojezd 300 km za pouhých 10 minut stání u nabíječky. Z výbavy konceptu zmiňuje Audi systém řízení zadních kol nebo adaptivní vzduchové odpružení, které variabilně upravuje své nastavení čtením silnice před vozem pomocí kamery.

Z trojky konceptů nás tedy ještě čeká urbansphere se zaměřením na využití ve městě. Premiéry posledního dílku vize německé automobilky se však údajně dočkáme až příští rok. Naživo bude grandsphere k vidění také na veletrhu mobility IAA v Mnichově (7.–12. září 2021).

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků