Koncepční studie Ford S-MAX ohromuje nádherně propracovaným designem

Koncepční studie Ford S-MAX ohromuje nádherně propracovaným designem

Společnost Ford Motor Company včera představila nový koncept Ford S-MAX. Jedná se o studii velkoprostorového vozu, která povyšuje styl oblíbeného současného S-MAXu na novou úroveň prostřednictvím moderního designu, vyspělé techniky a prémiového dílenského zpracování.

„Koncept Ford SAV (Sport Activity Vehicle - vozidlo pro sportovní aktivity) z roku 2005 upoutal zájem veřejnosti a inspiroval nás k vytvoření dnešního S-MAXu,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Náš nový
S-MAX pozvedává tuto osobitou přitažlivost na novou úroveň díky nejnovějšímu designu Ford a technickým inovacím nové generace.“

Ve vzhledu nového konceptu S-MAX se odráží nejnovější evoluce globálního designového slohu Ford se svými charakteristickými znaky jako vysoko položená mřížka chladiče, dozadu protažené světlomety nebo neobvyklé pojetí spodní části přídě. Některé designové prvky se zdánlivě vznášejí v ploše otvoru v nárazníku nad spoilerem.

Nezaměnitelný profil S-MAXu byl modifikován tak, aby kapota při pohledu z boku plynule přecházela do čelního okna, které zase bez přerušení pokračuje do linie střechy. Dynamická silueta ukrývá prostorný a všestranný interiér ve čtyř- až sedmimístné konfiguraci.

„Řidiči S-MAXu jsou z něj nadšení a mají od něj vysoká očekávání, protože vnímají svůj S-MAX jako jediný vůz svého druhu,“ řekl Martin Smith, ředitel designu ve Ford of Europe. „Naším cílem bylo překonat jejich očekávání v každé oblasti a respektovat přitom podstatu toho, čeho si na S-MAXu nejvíce cení.“

K dalším designovým znakům studie patří prolis podél boků vozu, který vytváří dojem délky a rychlosti; výrazně tvarovaná „ramena“ a nezaměnitelné světlomety Organic LED. Jedná se o nejnovější světelnou technologii, která poskytuje větší flexibilitu v umístění a vzhledu světel, rychlejší odezvu a širší barevný rozsah.

Interiér koncepčního Fordu S-MAX je vyjádřením moderního designu, komfortu, konektivity, všestrannosti a vysoké úrovně dílenského zpracování.

Středobodem předního cestovního oddílu je jednoznačně řidič. Dynamicky tvarovaná palubní deska uprostřed přechází do středové konzoly a vytváří pocit vzdušnosti, podpořený rovněž inovativním tvarováním stropní výplně. Výraznou formu mají také výplně dveří.

Vysoce kvalitní materiály udělují interiéru auru výjimečnosti. Palubní deska je čalouněná velmi jemnou kůží a na anatomických sedadlech se objevují dekorace z kůže a uhlíkových vláken.

„Propracované detaily a viditelná úroveň dílenského zpracování v oblastech jako výdechy ventilace představují jakousi odměnu pro vnímavé řidiče,“ řekl Smith. „Každý jednotlivý prvek v interiéru obstojí díky promyšlenému designu a důkladnému provedení i při detailní prohlídce.“

Koncept Ford S MAX je vybaven špičkovými systémy a technologiemi Ford, které se starají o konektivitu, bezpečnost, pohodlí i podmanivý jízdní projev.

Jádrem vyspělých komunikačních funkcí vozu je systém Ford SYNC, zde doplněný i o funkci MyFord Touch. Ford SYNC zprostředkuje posádce vozu bezdrátový přístup k internetu a cestujícím ve druhé řadě nabízí i dokovací stanici pro tablet.

Rozhraní SYNC AppLink umožňuje řidiči ovládat hlasem aplikace v mobilním telefonu. Stále se rozšiřující seznam podporovaných hudebních, zpravodajských, polohových a navigačních služeb aktuálně obsahuje Spotify, Kaliki, Glympse i Aha.

SYNC také přináší dvě nové zdravotní funkce:

• Sedadlo s monitorováním srdečního tepu řidiče zaznamenává puls a shromažďuje tak údaje o srdeční aktivitě, které by jinak bylo nutné snímat ve zdravotnických zařízeních. V případě neobvyklé aktivity může systém na dálku informovat lékařské pracoviště nebo uvést bezpečnostní systémy vozu do pohotovosti.
• Monitorování hladiny cukru v krvi ve spojení s Ford SYNC upozorní rodiče, pokud se u dítěte spícího na zadním sedadle dostaví hypoglykémie.

Vyspělé komunikační a snímací systémy koncepčního Fordu S-MAX shromažďují podrobné informace o okolním prostředí a přispívají tak k bezpečnosti jízdy:

• Technologie vzájemné komunikace mezi automobily umožňuje například obdržet včasné varování před automobilem jedoucím na dálnici v protisměru nebo upozornit na vozidlo stojící za zatáčkou.
• Systém inteligentní ochrany Ford s funkcí Pre-Collision Assist rozpoznává chodce a v případě nevyhnutelné srážky začne automaticky brzdit.
• Zdokonalený parkovací asistent dokáže převzít ovládání řízení, volby rychlostních stupňů samočinné převodovky i pohybu dopředu a dozadu; vedle podélného parkování zvládne i parkování kolmo ke směru jízdy a vyjetí z parkovacího místa; funkce Cross Traffic Alert upozorní řidiče na blížící se vozidla při vyjíždění z parkovacího místa.

K maximální flexibilitě a všestrannosti interiéru přispívají nová důmyslná řešení:

• Ve třetí řadě sedadel nalezla uplatnění technologie Thin Seat, která umožňuje vztyčení či složení sedadel jediným pohybem. Prostřední sedadlo ve druhé řadě se sklápí do podlahy pro lepší přístup k sedadlům ve třetí řadě.
• Displej s technologií Dual-View na středovém panelu dokáže řidiči zobrazovat jiný obsah než spolujezdci; řidič tak například může sledovat navigaci, zatímco spolujezdec si vychutnává film.

S-MAX je vyhlášený svým podmanivým jízdním projevem a nová pohonná jednotka tuto pověst beze zbytku ctí:

• Technicky vyspělý a velmi úsporný nový zážehový motor 1.5 EcoBoost dosahuje vyššího výkonu a nižší spotřeby díky přeplňování, nezávislému proměnnému časování sacích i výfukových ventilů a mnoha dalším technickým řešením.

„Nový koncept S-MAX není jedinečný pouze svou nekompromisní kombinací stylu, všestrannosti a řidičsky atraktivních jízdních vlastností, ale také inovativní technikou, která přináší vyšší úroveň bezpečnosti a dokonale integrovanou konektivitu,“ řekl Pim van der Jagt, výkonný technický ředitel Ford Research and Advanced Engineering. „Konceptem S-MAX jsme chtěli demonstrovat, jak široký záběr technologií se Ford chystá zákazníkům předložit v příští generaci svých modelů.“

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků