Komunikace mezi auty je možná ve slepé uličce. Ford přišel na skulinu v systému

8 komentářů

Zombot
14. března • 21:51

Tenhle problém se zbytečně komplikuje. Úplně by stačilo, kdyby každé auto před sebou povinně mělo běžce s praporkem. V 19. století to fungovalo a na nedostatečnou komunikaci mezi auty si nikdo nestěžoval.

Niemand
15. března • 5:43

No a ďalšia výhoda by bola, že ak by sa auto pohybovali rýchlosťou priemerného bežca, tak by už neboli žiadne smrteľné nehody.

bzzz
15. března • 14:01

Co prejeti bezci?

Doyl
13. března • 17:31

Zbytečně složité a drahé. V současné době se obsazují dálnice informačními tabulemi, kde se ještě vylepšuje systém informací o stavu provozu. Nechme auta pouze zahlasit (SOŠ buď automatické při vystreleni airbagu a nebo manuál řidič) že se stal účastníkem nehody. V současné době už jsou vychytané navigace v autech, která to hlásí automaticky ( hustota provozu, zpoždění) nebo pomocí řidičů. Zatím nej je pro mne Waze, kde si řidiči hodně pomáhají s oznamování, ať už práce, překážky na silnici, nehody atd Tak proč.

p.
14. března • 8:57

Mam obavu, ze jste uplne nepochopil zadani, ktere chteji resit... hleda a zkousi se reseni, ktere oznami varovani o dopravni nehode vsem vozidlum v okoli treba pri takoveto situaci...https://www.idnes.cz/brno/zpravy/nehoda-kamion... ... ... tzn. v momente, kdy se to stane. Aby napriklad ti, kteri zrovna najizdi na pripojovaci pruh vedeli, ze za zatackou to ted zrovna buchlo do sebe. Informace pres Waze (a podobne) maji vysoke "dopravni" zpozdeni od okamziku vzniku situace do okamziku predani informace ostatnim ridicum.

p.
13. března • 10:19

Pouzivani negarantovaneho verejneho pasma WiFi 2,4 a 5GHz na takto kriticky dulezitou fci je samo o sobe totalni blbost. Tyto frekvence jsou verejne, pouziva si je kazdy jak chce na zarizenich tisicu ruznych vyrobcu a v soucasne dobe jiz na desitkach ruznych protokolu. Garantovat funkcnost na tomto je uplne sci-fi... (podoba s wi-fi je ciste nahodna)Moderni auta maji uz temer vsechny integrovane vlastni palubni systemy a infortainement s wi-fi pro pohodli pasazeru vozidel. Tzn. v provozu se mohou potkat (dle hustoty provozu) na jednom miste na ceste desitky podobnych vozidel. Pricemz napr u 2,4GHz wi-fi lze nerusene fungovani garantovat (dle jejich nastaveni) max 3 vedle sebe stojicim vysilacum. Kazdy dalsi jiz bude s nimi v kolizi a nastava ruseni se navzajem.
A v tomto gulasi na tom chce nekdo stavet bezpecnost provozu? V pripade 5GHz frekvence je pro zmenu problem v dosahu techto vln - na pokryti stejne plochy je treba vice vysilacu (napr toto je problem i snahy zavadet mobilni site 5G [nezamenovat s 5GHz], ktere maji fungovat na 3,4GHz pasmu.. i zde je treba pro kvalitni pokryti mit vysilac s rychlou konektivitou ve meste temer na kazdem kandelabru). Tzn ani tyto 5G site na takovouto funkci zajisteni bezpecnosti vozidel pri jizde nehodi.

Skrew77
13. března • 10:10

Tak se Wifi nebude pouzivat a pojede to na 5G.

Xixao
13. března • 22:25

Obavam se, ze tady nejde o wifi (5g) jako takove, ale spise o to, jak vysoko nad fyzickou vrstvou, ten protokol bezi.I kdyz samozrejme pouziti verejne sdilene frekvence je sebevrazda tak jako tak.

Doporučujeme

Články odjinud