Mazda MX5 byla vždy spíš o sekání zatáček než zdolávání rychlostních rekordů na rovinkách, proto si vždy vystačila s poměrně skromným motorem. BBR

Mazda MX5 byla vždy spíš o sekání zatáček než zdolávání rychlostních rekordů na rovinkách, proto si vždy vystačila s poměrně skromným motorem. | BBR

Řada majitelů ročníků 2015 až 2019 by je však ráda řezala ještě rychleji, a právě pro ně připravil britský úpravce BBR dvojici balíčků, jejichž základem je vždy kompresor Rotrex.   BBR

Řada majitelů ročníků 2015 až 2019 by je však ráda řezala ještě rychleji, a právě pro ně připravil britský úpravce BBR dvojici balíčků, jejichž základem je vždy kompresor Rotrex.   | BBR

Dvoulitrový čtyřválec poskytuje v základu 116 kW s 201 Nm točivého momentu. BBR

Dvoulitrový čtyřválec poskytuje v základu 116 kW s 201 Nm točivého momentu. | BBR

Nejdostupnější sada zahrnující kompresor a veškeré montážní příslušenství posouvá hranici na 168 kW s 271 Nm. BBR

Nejdostupnější sada zahrnující kompresor a veškeré montážní příslušenství posouvá hranici na 168 kW s 271 Nm. | BBR

Tím se vylepšila akcelerace z 0 na 96 km/h na 5,3 sekundy. BBR

Tím se vylepšila akcelerace z 0 na 96 km/h na 5,3 sekundy. | BBR

Druhá úroveň přidává ještě výfukové potrubí z nerezu. BBR

Druhá úroveň přidává ještě výfukové potrubí z nerezu. | BBR

Svody ženou spaliny do výfuku o průměru 63 mm se sportovním katalyzátorem a dále ven skrze dvě leštěné koncovky. BBR

Svody ženou spaliny do výfuku o průměru 63 mm se sportovním katalyzátorem a dále ven skrze dvě leštěné koncovky. | BBR

V tomto případě se výkon dostává na 183 kW s 293 Nm. BBR

V tomto případě se výkon dostává na 183 kW s 293 Nm. | BBR

Kdo má zálusk na okruhové víkendy, tomu úpravce doporučuje zakoupit výkonnější mezichladič Forge Motorsport pro lepší kontrolu teploty soustavy.

Kdo má zálusk na okruhové víkendy, tomu úpravce doporučuje zakoupit výkonnější mezichladič Forge Motorsport pro lepší kontrolu teploty soustavy.

V nejvyšší specifikaci získáte 186 kW a sprint z 0 na 96 km/h zvládnete za 5,1 sekundy.  BBR

V nejvyšší specifikaci získáte 186 kW a sprint z 0 na 96 km/h zvládnete za 5,1 sekundy.  | BBR

Výhodou kompresoru Rotrex je snadná instalace do prostoru před motorem, kterou zvládne nadšenec doma v garáží a pro profesionála je doslova hračkou. BBR

Výhodou kompresoru Rotrex je snadná instalace do prostoru před motorem, kterou zvládne nadšenec doma v garáží a pro profesionála je doslova hračkou. | BBR

Navíc se dodává včetně chladiče oleje a mezichladiče. BBR

Navíc se dodává včetně chladiče oleje a mezichladiče. | BBR

Pro maximální efekt je dobré si nechat u BBR rovnou naprogramovat i řídicí jednotku. BBR

Pro maximální efekt je dobré si nechat u BBR rovnou naprogramovat i řídicí jednotku. | BBR

Základní sada vyjde v přepočtu na 111 000 Kč. Komplet s naladěním softwaru stojí 128 000 Kč. BBR

Základní sada vyjde v přepočtu na 111 000 Kč. Komplet s naladěním softwaru stojí 128 000 Kč. | BBR

Pro zakoupení vylepšeného balíčku s výfukovým potrubím si připravte 154 000 Kč, respektive 170 000 Kč, pokud chcete naladit i řídicí jednotku. BBR

Pro zakoupení vylepšeného balíčku s výfukovým potrubím si připravte 154 000 Kč, respektive 170 000 Kč, pokud chcete naladit i řídicí jednotku. | BBR

Řada majitelů ročníků 2015 až 2019 by je však ráda řezala ještě rychleji, a právě pro ně připravil britský úpravce BBR dvojici balíčků, jejichž základem je vždy kompresor Rotrex.   BBR
Dvoulitrový čtyřválec poskytuje v základu 116 kW s 201 Nm točivého momentu. BBR
Nejdostupnější sada zahrnující kompresor a veškeré montážní příslušenství posouvá hranici na 168 kW s 271 Nm. BBR
Tím se vylepšila akcelerace z 0 na 96 km/h na 5,3 sekundy. BBR
15
Fotogalerie

Kompresor pro Mazdu MX-5? Jasně, instalaci zvládnete doma v garáži a dostanete až 250 koní

Máte Mazdu MX-5 z let 2015 až 2019 a stěžujete si na slabý motor? Kompresorový upgrade nyní zvládnete doma v garáži.

Mazda MX-5 byla vždy spíš o sekání zatáček než zdolávání rychlostních rekordů na rovinkách, proto si vždy vystačila s poměrně skromným motorem. Řada majitelů ročníků 2015 až 2019 by je však ráda řezala ještě rychleji, a právě pro ně připravil britský úpravce BBR dvojici balíčků, jejichž základem je vždy kompresor Rotrex.  

Dvoulitrový čtyřválec poskytuje v základu 116 kW s 201 Nm točivého momentu. Nejdostupnější sada zahrnující kompresor a veškeré montážní příslušenství posouvá hranici na 168 kW s 271 Nm. Tím se vylepšila akcelerace z 0 na 96 km/h na 5,3 sekundy.

Druhá úroveň přidává ještě výfukové potrubí z nerezu. Svody ženou spaliny do výfuku o průměru 63 mm se sportovním katalyzátorem a dále ven skrze dvě leštěné koncovky. V tomto případě se výkon dostává na 183 kW s 293 Nm.

Kdo má zálusk na okruhové víkendy, tomu úpravce doporučuje zakoupit výkonnější mezichladič Forge Motorsport pro lepší kontrolu teploty soustavy. V nejvyšší specifikaci získáte 186 kW a sprint z 0 na 96 km/h zvládnete za 5,1 sekundy. 

Výhodou kompresoru Rotrex je snadná instalace do prostoru před motorem, kterou zvládne kutil doma v garáží a pro profesionála je doslova hračkou. Navíc se dodává včetně chladiče oleje a mezichladiče. Pro maximální efekt je dobré si nechat u BBR rovnou naprogramovat i řídicí jednotku.  

Základní sada vyjde v přepočtu na 111.000 Kč. Komplet s naladěním softwaru stojí 128.000 Kč. Pro zakoupení vylepšeného balíčku s výfukovým potrubím si připravte 154.000 Kč, respektive 170.000 Kč, pokud chcete naladit i řídicí jednotku.

BBR momentálně pracuje na sadě pro současnou generaci MX-5 a napilno má i samotná automobilka. Ta podle dostupných informací ladí modernizovanou verzi.

[********************] ​

Mazda MX 5 BBR kompresor 2022 (1).jpgMazda MX 5 BBR kompresor 2022 (5).jpgMazda MX 5 BBR kompresor 2022 (6).jpgMazda MX 5 BBR kompresor 2022 (2).jpgMazda MX 5 BBR kompresor 2022 (12).jpgMazda MX 5 BBR kompresor 2022 (13).jpgMazda MX 5 BBR kompresor 2022 (4).jpgMazda MX 5 BBR kompresor 2022 (3).jpgMazda MX 5 BBR kompresor 2022 (8).jpgMazda MX 5 BBR kompresor 2022 (7).jpg
Mazda MX 5 BBR kompresor 2022 (14).jpgMazda MX 5 BBR kompresor 2022 (15).jpgMazda MX 5 BBR kompresor 2022 (10).jpg
Mazda MX 5 BBR kompresor 2022 (9).jpg
Mazda MX 5 BBR kompresor 2022 (11).jpg
 

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud