Kompletní LED světlomety pro Audi R8

Paleta výbavy na přání pro model Audi R8 byla právě rozšířena o světlomety sestavené výhradně ze světelných diod. Informace o novém, příplatkovém osvětlení přišly současně s vkonstatováním, že produkce modelu R8 je pro příští rok vyprodána. Ke 24 diodám, které používá standardní světlomet Audi R8 pro funkci denního svícení, přibyly další pro funkce směrových světel signalizujících odbočování, potkávacích světel a dálkových světel. Nový prvek výbavy je možno objednávat za příplatek zhruba 95 000 Kč. Nová technika v předních světlometech vyžadovala schválení výjimky Evropské unie pro tento typ automobilového osvětlení. Výhodou, kterou využijí řidiči, je vedle nižší energetické spotřeby zejména barva světla, které je velmi podobné dennímu, nabízí větší kontrast a lidské oko se mu snáze přizpůsobí. Světelné diody mají dlouhou životnost, vystačí s nižším napětím, jsou kompaktní a umožňují větší stylistickou svobodu při navrhování tvaru světlometu. 

Nejprve byly u Audi světelné diody používány pouze pro koncová brzdová světla a později pro světlomety pro denní svícení. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku přitom představila poprvé v Detroitu už v roce 2003 mlhový světlomet sestavený z řady světelných diod. Ve stejném roce měla studie Audi Nuvolari quattro, prezentovaná v Ženevě, první přední světlomet sestavený výhradně z LED. Další studie následovaly, ale současně byla technika dále vyvíjena pro zavedení do výroby. To je dnes již realitou. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků