Kompletní LED světlomety pro Audi R8

Paleta výbavy na přání pro model Audi R8 byla právě rozšířena o světlomety sestavené výhradně ze světelných diod. Informace o novém, příplatkovém osvětlení přišly současně s vkonstatováním, že produkce modelu R8 je pro příští rok vyprodána. Ke 24 diodám, které používá standardní světlomet Audi R8 pro funkci denního svícení, přibyly další pro funkce směrových světel signalizujících odbočování, potkávacích světel a dálkových světel. Nový prvek výbavy je možno objednávat za příplatek zhruba 95 000 Kč. Nová technika v předních světlometech vyžadovala schválení výjimky Evropské unie pro tento typ automobilového osvětlení. Výhodou, kterou využijí řidiči, je vedle nižší energetické spotřeby zejména barva světla, které je velmi podobné dennímu, nabízí větší kontrast a lidské oko se mu snáze přizpůsobí. Světelné diody mají dlouhou životnost, vystačí s nižším napětím, jsou kompaktní a umožňují větší stylistickou svobodu při navrhování tvaru světlometu. 

Nejprve byly u Audi světelné diody používány pouze pro koncová brzdová světla a později pro světlomety pro denní svícení. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku přitom představila poprvé v Detroitu už v roce 2003 mlhový světlomet sestavený z řady světelných diod. Ve stejném roce měla studie Audi Nuvolari quattro, prezentovaná v Ženevě, první přední světlomet sestavený výhradně z LED. Další studie následovaly, ale současně byla technika dále vyvíjena pro zavedení do výroby. To je dnes již realitou. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků