Kompaktní test vozu Kia Rio: samba v jistějším rytmu

Když přišla před časem Kia se svým novým typem Rio, vzbudilo rozpaky. Nepřesné jízdní vlastnosti, nepřesné řazení a tak dále. S novým Riem je drtivá většina nedostatků pryč. Kia zařadila své Rio do řady úspěšných a cenově přijatelných vozidel, jichž vznikla za posledních pár měsíců celá řada.
Kompaktní test vozu Kia Rio: samba v jistějším rytmu
Seznam kapitol
  1. Vzhled, motorizace, jízdní vlastnosti, výbava
  2. Kompletní technické parametry, kompletní ceník, výbava

Značka Kia se nikdy netajila tím, že tento typ patří mezi levnější automobily určené zájemcům, kteří netrpí nějakými přehnanými nároky. Kia Rio je typickým vozem nižší střední třídy – tedy kategorie, v níž je konkurence největší. Auto měří čtyři a čtvrt metru a je necelých jeden a půl metru široké. Má tedy celou řadu konkurentů, jimž musí čelit.

Tip: Podívejte se na krátké video.

Účelné kombi

I nejnovější verze Ria má dvě podoby – sedan a toto kombi. Vnější vzhled je vždycky věcí vkusu, ale nám se určitě líbí víc kombi. Obě karosářské verze můžeme označit spíš za konzervativní, rozhodně nehýří extravagantními tvary.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová maska je „evropštější“

Každý z obou typů karoserie má na výběr dva motory – třináctistovku a patnáctistovku. Tady je ten menší agregát s jednoduchým rozvodem OHC a výkonem 60 kW. Mohli bychom si vybrat i automatickou převodovku, ale v tomto případě je s motorem spojena pětistupňová manuální.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Materiály interiéru jsou teď kvalitnější a trvanlivější. --- Budíky nepostrádají určitý sportovní šmrnc.

Stupně vnější a vnitřní výbavy jsou rovněž dva: nižší RS a vyšší LS. Vnitřní výbava bývá u korejských  vozidel většinou velmi bohatá už v sérii. V provedení RS, tedy proti LS tom horší, najdeme elektricky ovládaná jen přední okna a zrcátka, schází tu klimatizace, výškově stavitelné sedadlo řidiče, ABS, střešní ližiny a podobně. To všechno vyšší stupeň výbavy LS má. Verze s motory 1,5 litru mají i boční airbagy, tady najdeme jen čelní.

Stejně jako v mnoha ostatních autech neschází celá řada odkládacích prostorů a držáků nápojů – to vše jsou elementy, které dnes patří k jakémukoliv vozidlu i těch nejnižších kategorií.

Klepněte pro větší obrázek  Vzadu by mohlo být rozhodně víc místa.

Víc temperamentu by neškodilo

Stará moudrost praví, že objem ničím nenahradíš. Platí to i v tomto případě, kdy podle nejnovějších bezpečnostních požadavků postavený automobil pohání agregát s objemem jen 1343 cm3. Důležitý je vždycky zejména točivý moment a ten udává výrobce v hodnotě 116 Nm. To rozhodně není moc, protože vůz váží 1183 kg. Je proto nutné častěji řadit, zejména když je vůz plně zatížený pěti cestujícími, případně i nějakým zavazadlem v kufru.

Řazení se ovšem proti minulému riu velice vylepšilo. Řadicí páka má sice ještě nějaký rozptyl, ale ti, kdo znají předchozí rio, by ho tady nepoznali. Řazení je podstatně přesnější a jednoznačnější.

Při testu jsme naměřili orientačně zrychlení z 0 na 100 km/h za téměř 15 sekund. Největší rychlost pak 161 km/h. Akceleraci není s čím porovnat, protože Kia tradičně ve svých materiálech hodnoty zrychlení neudává. Zajímavé je, že neudává v tomto případě například ani velikost zavazadlového prostoru. Ačkoliv jde o kombi, kde hraje podstatnou roli.

Klepněte pro větší obrázek  S motorem 1,5 by jela Kia Rio podstatně víc.

Vraťme se ale k výkonům. Oba motory v Kie Rio splňují exhalační normy Euro III. Pokud jde o spotřebu, je vcelku přijatelná. Proti tabulkovým údajům město/mimo město/kombinace ve výši 8,7/5,4/6,6 se liší o něco víc než půl litru. Nejvíc narůstá při jízdě ve městě, kde hravě dosáhne téměř deseti litrů.

Spotřebu zvyšuje zejména vytáčení do vyšších otáček, což si motor limitovaný výkonovými parametry žádá. Naopak při jízdě po silnici pak konzumace benzinu výrazně klesá. Dálniční provoz má opačný trend, zejména zase proto, že pro zachování určité rychlosti je nutné motor víc zatížit. pokud se ale řidič spokojí s nižším jízdním průměrem – dejme tomu nepojede o moc rychleji než stovkou – odměnou mu bude nižší účet u pump ve výši zhruba oněch sedmi a půl litru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Provedení LS má všechna okna ovládaná elektricky. --- Řadicí páka se zpřesnila a zjistěla.

Už to není hamaka

Jízdní vlastnosti první generace Ria skutečně připomínaly nejspíš houpací síť. To se změnilo velmi výrazně. Jako všechny vozy z Koreje charakterizuje i Kiu Rio měkký podvozek. tedy protiklad k tomu, čemu se říká sportovní. Důsledkem je vyšší tendence k naklánění v zatáčkách a také sklon k nedotáčivosti. Rozhodně se ale nedají jízdní vlastnosti nového Ria srovnat s tím předešlým. Pryč je rozkolísanost stopy, malá ochota zatáčet a podobně. Dnes je Kia Rio standardní vůz jako mnoho dalších ve své cenové kategorii.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zlatá barva vozu sluší. --- Kombi nepostrádá dostatek užitné hodnoty.

Kia Rio je typickým vozem nižší střední třídy – tedy kategorie, v níž je konkurence největší. Auto měří čtyři a čtvrt metru a je necelých jeden a půl metru široké. Má tedy celou řadu konkurentů, jimž musí čelit. Se základní cenou necelých 290 000 uspokojí především ty řidiče, kteří před excelentními vlastnostmi dávají přednost užitku a hospodárnosti nákupu i provozu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, motorizace, jízdní vlastnosti, výbava
  2. Kompletní technické parametry, kompletní ceník, výbava
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků