Kompaktní test Toyoty Land Cruiser: vlajková loď stále pluje

Pojem vlajková loď se často zneužívá. Těžko ho lze ale nepoužít v případě Toyoty Land Cruiser. Téměř pět metrů dlouhý a skoro dva metry široký automobil postavený pěkně na rámu, pohání v tomto případě čtyřlitrový osmiválec do V. bonus: Video
Kompaktní test Toyoty Land Cruiser: vlajková loď stále pluje
Seznam kapitol
  1. Vzhled, interiér, podvozek
  2. Podvozek, motor, spotřeba,

Vůz patří mezi nejdrsnější off-roady vůbec, ale zároveň nešetří laskavým pohlazením interiéru. Kombinuje v sobě řadu skvělých vlastností, ale nechá si za ně pořádně zaplatit. Není už nejmladší, stovka se vyrábí řadu let. V poslední době se na trhu objevil i vůz s označením Land Cruiser (bez čísla), ale  je to spíš SUV, který má ke skutečnému terénnímu autu kus cesty. LC 100 zůstává u Toyoty tím nejhodnotnějším.

Tip: prohlédněte si Video jízdy s Land Cruiserem

Buldočí tvář

Už na první pohled je jasné, že v terénu je takový automobil jako doma. Vysoko zvednutý podvozek, světlá výška 22 cm, mohutné stupačky pod prahy, náhradní kolo vzadu na pátých dveřích. K tomu vysoká maska s pevnou kapotou a máme off-road jak vyšitý. Uvnitř se ale buldočí tvář mění na pokojovou kočičku. Nejen příjemně sladěnou barvou koženého čalounění s ostatními materiály, ale především měkkostí a luxusem. Nastoupit do vysokého auta může být pro menší postavy trošku obtížnější, ale pomáhá technika. O té si povíme později.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední sedadla se seřizují ve všech směrech elektricky

Na rozměrný vůz by mohlo být před předními sedadly trochu víc místa, zato vzadu je ho až až. A to nemluvíme o kufru se základní velikostí 830 litrů. V něm může být ještě třetí řada sedadel, takže celkem se dá svézt až osm lidí. V interiéru je všechno, nač u drahého auta můžeme pomyslet. Dvouzónová klimatizace, palubní počítač, ten se ale dá ovládat pouze miniaturními tlačítky na středovém panelu, na volantu nikoliv. Zde naleznete pouze ovládání audiosoustavy (byť nezvykle na levou ruku) a pod volantem tempomat. Nechybí dlouhá řada odkládacích prostorů na brýle a mnoho a mnoho dalších, stejně jako madla na přidržení při jízdě v terénu. A to dokonce i na straně řidiče.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Řada čtyř přihrádek na brýle pod stropem --- Klimatizace  rádio s měničem na 5 CD

Výtah do terénu

Při jízdě po silnici je jízdního komfortu víc než dost. Přispívají k němu i velká šestnáctipalcová kola s mohutnými pneumatikami Bridgestone a hlavně velmi sofistikovaný podvozek. Má nejen velkou světlou výšku při normálním provozu, ale mnoho proměnných veličin. Jednou z nich je možnost seřízení tvrdosti pérování. Má několik poloh a rozdíl v dojmu z krajních mezí je opravdu velmi citelný. Po pražských ulicích je nejlepší nejměkčí program, na rychlé zatáčkovité silnici je třeba přitvrdit.

Pokud jedeme po normální silnici s měkčím pérováním, vůz se silně naklání a nedá se příliš přesně vést. Komu by se sportovní charakteristika zdála příliš tvrdá, může zvolit kompromis, ten vyhoví asi každému. Rozhodně ale platí, že čím chceme jezdit po silnici rychleji, tím tvrdší charakteristiku tlumičů bychom měli zvolit. Může se tak dít přímo za jízdy v celkem čtyřech stupních. Elektronika a hydraulika dávají možnost i další volby a sice výšky podvozku. Pro nastupování a nakládání těžkých předmětů můžeme snížit světlou výšku na minimum. Musí být k tomu spuštěný motor a pak už stačí jen stisknout kolébkový spínač.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Budíkům neschází příjemné podsvětlení i ve dne --- Vedle volicí páky automatu
najdeme spínač na změnu tvrdosti pérování, výšky podvozku, zařazení redukce,
sportovního a zimního programu

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, interiér, podvozek
  2. Podvozek, motor, spotřeba,
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků