Kompaktní test Toyoty Land Cruiser: vlajková loď stále pluje

Kompaktní test Toyoty Land Cruiser: vlajková loď stále pluje

Pojem vlajková loď se často zneužívá. Těžko ho lze ale nepoužít v případě Toyoty Land Cruiser. Téměř pět metrů dlouhý a skoro dva metry široký automobil postavený pěkně na rámu, pohání v tomto případě čtyřlitrový osmiválec do V. bonus: Video

Kapitoly článku:


Vůz patří mezi nejdrsnější off-roady vůbec, ale zároveň nešetří laskavým pohlazením interiéru. Kombinuje v sobě řadu skvělých vlastností, ale nechá si za ně pořádně zaplatit. Není už nejmladší, stovka se vyrábí řadu let. V poslední době se na trhu objevil i vůz s označením Land Cruiser (bez čísla), ale  je to spíš SUV, který má ke skutečnému terénnímu autu kus cesty. LC 100 zůstává u Toyoty tím nejhodnotnějším.

Tip: prohlédněte si Video jízdy s Land Cruiserem

Buldočí tvář

Už na první pohled je jasné, že v terénu je takový automobil jako doma. Vysoko zvednutý podvozek, světlá výška 22 cm, mohutné stupačky pod prahy, náhradní kolo vzadu na pátých dveřích. K tomu vysoká maska s pevnou kapotou a máme off-road jak vyšitý. Uvnitř se ale buldočí tvář mění na pokojovou kočičku. Nejen příjemně sladěnou barvou koženého čalounění s ostatními materiály, ale především měkkostí a luxusem. Nastoupit do vysokého auta může být pro menší postavy trošku obtížnější, ale pomáhá technika. O té si povíme později.

 
Přední sedadla se seřizují ve všech směrech elektricky

Na rozměrný vůz by mohlo být před předními sedadly trochu víc místa, zato vzadu je ho až až. A to nemluvíme o kufru se základní velikostí 830 litrů. V něm může být ještě třetí řada sedadel, takže celkem se dá svézt až osm lidí. V interiéru je všechno, nač u drahého auta můžeme pomyslet. Dvouzónová klimatizace, palubní počítač, ten se ale dá ovládat pouze miniaturními tlačítky na středovém panelu, na volantu nikoliv. Zde naleznete pouze ovládání audiosoustavy (byť nezvykle na levou ruku) a pod volantem tempomat. Nechybí dlouhá řada odkládacích prostorů na brýle a mnoho a mnoho dalších, stejně jako madla na přidržení při jízdě v terénu. A to dokonce i na straně řidiče.

 
Řada čtyř přihrádek na brýle pod stropem --- Klimatizace  rádio s měničem na 5 CD

Výtah do terénu

Při jízdě po silnici je jízdního komfortu víc než dost. Přispívají k němu i velká šestnáctipalcová kola s mohutnými pneumatikami Bridgestone a hlavně velmi sofistikovaný podvozek. Má nejen velkou světlou výšku při normálním provozu, ale mnoho proměnných veličin. Jednou z nich je možnost seřízení tvrdosti pérování. Má několik poloh a rozdíl v dojmu z krajních mezí je opravdu velmi citelný. Po pražských ulicích je nejlepší nejměkčí program, na rychlé zatáčkovité silnici je třeba přitvrdit.

Pokud jedeme po normální silnici s měkčím pérováním, vůz se silně naklání a nedá se příliš přesně vést. Komu by se sportovní charakteristika zdála příliš tvrdá, může zvolit kompromis, ten vyhoví asi každému. Rozhodně ale platí, že čím chceme jezdit po silnici rychleji, tím tvrdší charakteristiku tlumičů bychom měli zvolit. Může se tak dít přímo za jízdy v celkem čtyřech stupních. Elektronika a hydraulika dávají možnost i další volby a sice výšky podvozku. Pro nastupování a nakládání těžkých předmětů můžeme snížit světlou výšku na minimum. Musí být k tomu spuštěný motor a pak už stačí jen stisknout kolébkový spínač.

 
Budíkům neschází příjemné podsvětlení i ve dne --- Vedle volicí páky automatu
najdeme spínač na změnu tvrdosti pérování, výšky podvozku, zařazení redukce,
sportovního a zimního programu

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud