Kompaktní test Toyoty Land Cruiser: vlajková loď stále pluje

Pojem vlajková loď se často zneužívá. Těžko ho lze ale nepoužít v případě Toyoty Land Cruiser. Téměř pět metrů dlouhý a skoro dva metry široký automobil postavený pěkně na rámu, pohání v tomto případě čtyřlitrový osmiválec do V. bonus: Video
Kompaktní test Toyoty Land Cruiser: vlajková loď stále pluje
Seznam kapitol
  1. Vzhled, interiér, podvozek
  2. Podvozek, motor, spotřeba,

Vůz patří mezi nejdrsnější off-roady vůbec, ale zároveň nešetří laskavým pohlazením interiéru. Kombinuje v sobě řadu skvělých vlastností, ale nechá si za ně pořádně zaplatit. Není už nejmladší, stovka se vyrábí řadu let. V poslední době se na trhu objevil i vůz s označením Land Cruiser (bez čísla), ale  je to spíš SUV, který má ke skutečnému terénnímu autu kus cesty. LC 100 zůstává u Toyoty tím nejhodnotnějším.

Tip: prohlédněte si Video jízdy s Land Cruiserem

Buldočí tvář

Už na první pohled je jasné, že v terénu je takový automobil jako doma. Vysoko zvednutý podvozek, světlá výška 22 cm, mohutné stupačky pod prahy, náhradní kolo vzadu na pátých dveřích. K tomu vysoká maska s pevnou kapotou a máme off-road jak vyšitý. Uvnitř se ale buldočí tvář mění na pokojovou kočičku. Nejen příjemně sladěnou barvou koženého čalounění s ostatními materiály, ale především měkkostí a luxusem. Nastoupit do vysokého auta může být pro menší postavy trošku obtížnější, ale pomáhá technika. O té si povíme později.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední sedadla se seřizují ve všech směrech elektricky

Na rozměrný vůz by mohlo být před předními sedadly trochu víc místa, zato vzadu je ho až až. A to nemluvíme o kufru se základní velikostí 830 litrů. V něm může být ještě třetí řada sedadel, takže celkem se dá svézt až osm lidí. V interiéru je všechno, nač u drahého auta můžeme pomyslet. Dvouzónová klimatizace, palubní počítač, ten se ale dá ovládat pouze miniaturními tlačítky na středovém panelu, na volantu nikoliv. Zde naleznete pouze ovládání audiosoustavy (byť nezvykle na levou ruku) a pod volantem tempomat. Nechybí dlouhá řada odkládacích prostorů na brýle a mnoho a mnoho dalších, stejně jako madla na přidržení při jízdě v terénu. A to dokonce i na straně řidiče.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Řada čtyř přihrádek na brýle pod stropem --- Klimatizace  rádio s měničem na 5 CD

Výtah do terénu

Při jízdě po silnici je jízdního komfortu víc než dost. Přispívají k němu i velká šestnáctipalcová kola s mohutnými pneumatikami Bridgestone a hlavně velmi sofistikovaný podvozek. Má nejen velkou světlou výšku při normálním provozu, ale mnoho proměnných veličin. Jednou z nich je možnost seřízení tvrdosti pérování. Má několik poloh a rozdíl v dojmu z krajních mezí je opravdu velmi citelný. Po pražských ulicích je nejlepší nejměkčí program, na rychlé zatáčkovité silnici je třeba přitvrdit.

Pokud jedeme po normální silnici s měkčím pérováním, vůz se silně naklání a nedá se příliš přesně vést. Komu by se sportovní charakteristika zdála příliš tvrdá, může zvolit kompromis, ten vyhoví asi každému. Rozhodně ale platí, že čím chceme jezdit po silnici rychleji, tím tvrdší charakteristiku tlumičů bychom měli zvolit. Může se tak dít přímo za jízdy v celkem čtyřech stupních. Elektronika a hydraulika dávají možnost i další volby a sice výšky podvozku. Pro nastupování a nakládání těžkých předmětů můžeme snížit světlou výšku na minimum. Musí být k tomu spuštěný motor a pak už stačí jen stisknout kolébkový spínač.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Budíkům neschází příjemné podsvětlení i ve dne --- Vedle volicí páky automatu
najdeme spínač na změnu tvrdosti pérování, výšky podvozku, zařazení redukce,
sportovního a zimního programu

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, interiér, podvozek
  2. Podvozek, motor, spotřeba,
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků