Kompaktní test SUV Kia Sorento: šikmoočka

Není žádným tajemstvím, že Kia vyrábí v poslední době výborná auta. Zlepšila se kvalita, vzrostla technická úroveň. To všechno jsou důvody, proč se vozy Kia tak dobře prodávají. Největší zájem vůbec je o nedávno uvedené vozidlo kategorie SUV, Kiu Sorento.
Kompaktní test SUV Kia Sorento: šikmoočka
Seznam kapitol
  1. Dostatečný vnitřní prostor, bohatá výbava
  2. Jízda v terénu, motor a jeho parametry

Přišla k nám na podzim loňského roku po 22 měsících společného vývoje firem Kia a Hyundai. Každý dal něco a výsledkem je milé překvapení. Sorento vznikalo i s ohledem na evropský trh, takže zejména po designérské stránce se vymanilo s někdejší asijské zahleděnosti do sebe a získalo světový šmrnc.¨

Místa na rozdávání

Přestože je sorento příslušníkem spíší menších vozů SUV, uvnitř to vypadá na opak. Nejen vepředu, ale hlavně vzadu najdeme tolik místa, že se sem složí i ten nejobjemnější cestující. A ještě zbyde dost pro ostatní. To platí jak o rozměrech na šířku, tak zejména na délku. Dost místa je tu i na zavazadla. Kia, jak už jsme mnohokrát konstatovali, některé údaje neuvádí, například právě velikost kufru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Korejské vozy se těší vzrůstajícímu zájmu. -- Kia Sorento
se mezi žádané vozy určitě zařadí..

Je to škoda, protože tady je opravdu velký a navíc využitelný. Ve srovnání s ostatními konkurenty spíš nadprůměrný, ale čísly se srovnávat nedá. Zadní sedaly jsou dělitelná v poměru 40:60, takže variant uspořádání se nabízí celá řada. Sedadlo si může řidič nastavit v několika rovinách, svou polohu si tedy najde. Právě tak nastavitelný je i volant.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je také velkorysý. -- Pod dnem kufru
je ještě tvarovaná plastová vana na drobnější předměty

Součástí sériové výbavy je elektronicky řízená klimatizace, ale k její funkci máme své výhrady. Jezdili jsme s autem v době, kdy už žádné mrazy nebyly, ale nastavenou teplotu na displeji se nám téměř nepodařilo zařídit. Teplota v autě rozhodně nedosahovala toho, co jsme požadovali na displeji.
Jinak je uvnitř opravdu téměř všechno, jak je u korejských vozidel obvyklé, na bohaté výbavě nešetří už v sérii. Samostatně se mohou obsloužit cestující na zadních sedadlech teplým i studeným vzduchem, všichni pak dlouhou řadou odkládacích prostor.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na přední hranu madla dveří umístili mikrospínače pro otvírání
nádrže a okna v zadních pátých dveřích. -- Pod stropem najdeme
kompas, tlakoměr a výškoměr

Nezabloudíte

Protože je sorento SUV a vyjíždí i do terénu, nechybí mu kompas, tlakoměr a výškoměr. To nebývá běžné ani u tvrdých teréňáků a tady na konzole nad čelním oknem takové přístroje najdeme. Výškoměr je třeba samozřejmě kalibrovat, protože je závislý na změně atmosférického tlaku. Tedy v některém bodě, jehož výšku bezpečně známe, ji můžeme nastavit a pak už jen sledovat změny. Výškoměr pracuje s relativními hodnotami, nikoliv absolutními.

Pro orientační přehled je to dostačující, pokud bychom ale byli třeba delší dobu někde v pustině  a nemohli konfrontovat skutečnost s vrstevnicemi na mapě, byl by s orientací konec. Se změnou tlaku tedy kolísá i „výška“. Zatímco večer ukazuje v zaparkovaném autě výškoměr hodnotu třeba 280 m nad mořem, ráno to může být před vyjetím úplně jinak. Stačí, aby se změnil atmosférický tlak.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dostatečný vnitřní prostor, bohatá výbava
  2. Jízda v terénu, motor a jeho parametry

bazar

Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 58 819 km
Cena: 202 000 Kč
Kia Rio 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 96 530 km
Cena: 122 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 125 749 km
Cena: 470 000 Kč
Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 180 021 km
Cena: 190 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 42 151 km
Cena: 176 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 30 479 km
Cena: 266 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků