Kompaktní test SUV Kia Sorento: šikmoočka

Není žádným tajemstvím, že Kia vyrábí v poslední době výborná auta. Zlepšila se kvalita, vzrostla technická úroveň. To všechno jsou důvody, proč se vozy Kia tak dobře prodávají. Největší zájem vůbec je o nedávno uvedené vozidlo kategorie SUV, Kiu Sorento.
Kompaktní test SUV Kia Sorento: šikmoočka
Seznam kapitol
  1. Dostatečný vnitřní prostor, bohatá výbava
  2. Jízda v terénu, motor a jeho parametry

Přišla k nám na podzim loňského roku po 22 měsících společného vývoje firem Kia a Hyundai. Každý dal něco a výsledkem je milé překvapení. Sorento vznikalo i s ohledem na evropský trh, takže zejména po designérské stránce se vymanilo s někdejší asijské zahleděnosti do sebe a získalo světový šmrnc.¨

Místa na rozdávání

Přestože je sorento příslušníkem spíší menších vozů SUV, uvnitř to vypadá na opak. Nejen vepředu, ale hlavně vzadu najdeme tolik místa, že se sem složí i ten nejobjemnější cestující. A ještě zbyde dost pro ostatní. To platí jak o rozměrech na šířku, tak zejména na délku. Dost místa je tu i na zavazadla. Kia, jak už jsme mnohokrát konstatovali, některé údaje neuvádí, například právě velikost kufru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Korejské vozy se těší vzrůstajícímu zájmu. -- Kia Sorento
se mezi žádané vozy určitě zařadí..

Je to škoda, protože tady je opravdu velký a navíc využitelný. Ve srovnání s ostatními konkurenty spíš nadprůměrný, ale čísly se srovnávat nedá. Zadní sedaly jsou dělitelná v poměru 40:60, takže variant uspořádání se nabízí celá řada. Sedadlo si může řidič nastavit v několika rovinách, svou polohu si tedy najde. Právě tak nastavitelný je i volant.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je také velkorysý. -- Pod dnem kufru
je ještě tvarovaná plastová vana na drobnější předměty

Součástí sériové výbavy je elektronicky řízená klimatizace, ale k její funkci máme své výhrady. Jezdili jsme s autem v době, kdy už žádné mrazy nebyly, ale nastavenou teplotu na displeji se nám téměř nepodařilo zařídit. Teplota v autě rozhodně nedosahovala toho, co jsme požadovali na displeji.
Jinak je uvnitř opravdu téměř všechno, jak je u korejských vozidel obvyklé, na bohaté výbavě nešetří už v sérii. Samostatně se mohou obsloužit cestující na zadních sedadlech teplým i studeným vzduchem, všichni pak dlouhou řadou odkládacích prostor.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na přední hranu madla dveří umístili mikrospínače pro otvírání
nádrže a okna v zadních pátých dveřích. -- Pod stropem najdeme
kompas, tlakoměr a výškoměr

Nezabloudíte

Protože je sorento SUV a vyjíždí i do terénu, nechybí mu kompas, tlakoměr a výškoměr. To nebývá běžné ani u tvrdých teréňáků a tady na konzole nad čelním oknem takové přístroje najdeme. Výškoměr je třeba samozřejmě kalibrovat, protože je závislý na změně atmosférického tlaku. Tedy v některém bodě, jehož výšku bezpečně známe, ji můžeme nastavit a pak už jen sledovat změny. Výškoměr pracuje s relativními hodnotami, nikoliv absolutními.

Pro orientační přehled je to dostačující, pokud bychom ale byli třeba delší dobu někde v pustině  a nemohli konfrontovat skutečnost s vrstevnicemi na mapě, byl by s orientací konec. Se změnou tlaku tedy kolísá i „výška“. Zatímco večer ukazuje v zaparkovaném autě výškoměr hodnotu třeba 280 m nad mořem, ráno to může být před vyjetím úplně jinak. Stačí, aby se změnil atmosférický tlak.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dostatečný vnitřní prostor, bohatá výbava
  2. Jízda v terénu, motor a jeho parametry
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků