Kompaktní test SUV Kia Sorento: šikmoočka

Není žádným tajemstvím, že Kia vyrábí v poslední době výborná auta. Zlepšila se kvalita, vzrostla technická úroveň. To všechno jsou důvody, proč se vozy Kia tak dobře prodávají. Největší zájem vůbec je o nedávno uvedené vozidlo kategorie SUV, Kiu Sorento.
Kompaktní test SUV Kia Sorento: šikmoočka
Seznam kapitol
  1. Dostatečný vnitřní prostor, bohatá výbava
  2. Jízda v terénu, motor a jeho parametry

Přišla k nám na podzim loňského roku po 22 měsících společného vývoje firem Kia a Hyundai. Každý dal něco a výsledkem je milé překvapení. Sorento vznikalo i s ohledem na evropský trh, takže zejména po designérské stránce se vymanilo s někdejší asijské zahleděnosti do sebe a získalo světový šmrnc.¨

Místa na rozdávání

Přestože je sorento příslušníkem spíší menších vozů SUV, uvnitř to vypadá na opak. Nejen vepředu, ale hlavně vzadu najdeme tolik místa, že se sem složí i ten nejobjemnější cestující. A ještě zbyde dost pro ostatní. To platí jak o rozměrech na šířku, tak zejména na délku. Dost místa je tu i na zavazadla. Kia, jak už jsme mnohokrát konstatovali, některé údaje neuvádí, například právě velikost kufru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Korejské vozy se těší vzrůstajícímu zájmu. -- Kia Sorento
se mezi žádané vozy určitě zařadí..

Je to škoda, protože tady je opravdu velký a navíc využitelný. Ve srovnání s ostatními konkurenty spíš nadprůměrný, ale čísly se srovnávat nedá. Zadní sedaly jsou dělitelná v poměru 40:60, takže variant uspořádání se nabízí celá řada. Sedadlo si může řidič nastavit v několika rovinách, svou polohu si tedy najde. Právě tak nastavitelný je i volant.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je také velkorysý. -- Pod dnem kufru
je ještě tvarovaná plastová vana na drobnější předměty

Součástí sériové výbavy je elektronicky řízená klimatizace, ale k její funkci máme své výhrady. Jezdili jsme s autem v době, kdy už žádné mrazy nebyly, ale nastavenou teplotu na displeji se nám téměř nepodařilo zařídit. Teplota v autě rozhodně nedosahovala toho, co jsme požadovali na displeji.
Jinak je uvnitř opravdu téměř všechno, jak je u korejských vozidel obvyklé, na bohaté výbavě nešetří už v sérii. Samostatně se mohou obsloužit cestující na zadních sedadlech teplým i studeným vzduchem, všichni pak dlouhou řadou odkládacích prostor.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na přední hranu madla dveří umístili mikrospínače pro otvírání
nádrže a okna v zadních pátých dveřích. -- Pod stropem najdeme
kompas, tlakoměr a výškoměr

Nezabloudíte

Protože je sorento SUV a vyjíždí i do terénu, nechybí mu kompas, tlakoměr a výškoměr. To nebývá běžné ani u tvrdých teréňáků a tady na konzole nad čelním oknem takové přístroje najdeme. Výškoměr je třeba samozřejmě kalibrovat, protože je závislý na změně atmosférického tlaku. Tedy v některém bodě, jehož výšku bezpečně známe, ji můžeme nastavit a pak už jen sledovat změny. Výškoměr pracuje s relativními hodnotami, nikoliv absolutními.

Pro orientační přehled je to dostačující, pokud bychom ale byli třeba delší dobu někde v pustině  a nemohli konfrontovat skutečnost s vrstevnicemi na mapě, byl by s orientací konec. Se změnou tlaku tedy kolísá i „výška“. Zatímco večer ukazuje v zaparkovaném autě výškoměr hodnotu třeba 280 m nad mořem, ráno to může být před vyjetím úplně jinak. Stačí, aby se změnil atmosférický tlak.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dostatečný vnitřní prostor, bohatá výbava
  2. Jízda v terénu, motor a jeho parametry
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků