Kompaktní test SUV Kia Sorento: šikmoočka

Není žádným tajemstvím, že Kia vyrábí v poslední době výborná auta. Zlepšila se kvalita, vzrostla technická úroveň. To všechno jsou důvody, proč se vozy Kia tak dobře prodávají. Největší zájem vůbec je o nedávno uvedené vozidlo kategorie SUV, Kiu Sorento.
Kompaktní test SUV Kia Sorento: šikmoočka
Seznam kapitol
  1. Dostatečný vnitřní prostor, bohatá výbava
  2. Jízda v terénu, motor a jeho parametry

Přišla k nám na podzim loňského roku po 22 měsících společného vývoje firem Kia a Hyundai. Každý dal něco a výsledkem je milé překvapení. Sorento vznikalo i s ohledem na evropský trh, takže zejména po designérské stránce se vymanilo s někdejší asijské zahleděnosti do sebe a získalo světový šmrnc.¨

Místa na rozdávání

Přestože je sorento příslušníkem spíší menších vozů SUV, uvnitř to vypadá na opak. Nejen vepředu, ale hlavně vzadu najdeme tolik místa, že se sem složí i ten nejobjemnější cestující. A ještě zbyde dost pro ostatní. To platí jak o rozměrech na šířku, tak zejména na délku. Dost místa je tu i na zavazadla. Kia, jak už jsme mnohokrát konstatovali, některé údaje neuvádí, například právě velikost kufru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Korejské vozy se těší vzrůstajícímu zájmu. -- Kia Sorento
se mezi žádané vozy určitě zařadí..

Je to škoda, protože tady je opravdu velký a navíc využitelný. Ve srovnání s ostatními konkurenty spíš nadprůměrný, ale čísly se srovnávat nedá. Zadní sedaly jsou dělitelná v poměru 40:60, takže variant uspořádání se nabízí celá řada. Sedadlo si může řidič nastavit v několika rovinách, svou polohu si tedy najde. Právě tak nastavitelný je i volant.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je také velkorysý. -- Pod dnem kufru
je ještě tvarovaná plastová vana na drobnější předměty

Součástí sériové výbavy je elektronicky řízená klimatizace, ale k její funkci máme své výhrady. Jezdili jsme s autem v době, kdy už žádné mrazy nebyly, ale nastavenou teplotu na displeji se nám téměř nepodařilo zařídit. Teplota v autě rozhodně nedosahovala toho, co jsme požadovali na displeji.
Jinak je uvnitř opravdu téměř všechno, jak je u korejských vozidel obvyklé, na bohaté výbavě nešetří už v sérii. Samostatně se mohou obsloužit cestující na zadních sedadlech teplým i studeným vzduchem, všichni pak dlouhou řadou odkládacích prostor.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na přední hranu madla dveří umístili mikrospínače pro otvírání
nádrže a okna v zadních pátých dveřích. -- Pod stropem najdeme
kompas, tlakoměr a výškoměr

Nezabloudíte

Protože je sorento SUV a vyjíždí i do terénu, nechybí mu kompas, tlakoměr a výškoměr. To nebývá běžné ani u tvrdých teréňáků a tady na konzole nad čelním oknem takové přístroje najdeme. Výškoměr je třeba samozřejmě kalibrovat, protože je závislý na změně atmosférického tlaku. Tedy v některém bodě, jehož výšku bezpečně známe, ji můžeme nastavit a pak už jen sledovat změny. Výškoměr pracuje s relativními hodnotami, nikoliv absolutními.

Pro orientační přehled je to dostačující, pokud bychom ale byli třeba delší dobu někde v pustině  a nemohli konfrontovat skutečnost s vrstevnicemi na mapě, byl by s orientací konec. Se změnou tlaku tedy kolísá i „výška“. Zatímco večer ukazuje v zaparkovaném autě výškoměr hodnotu třeba 280 m nad mořem, ráno to může být před vyjetím úplně jinak. Stačí, aby se změnil atmosférický tlak.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dostatečný vnitřní prostor, bohatá výbava
  2. Jízda v terénu, motor a jeho parametry
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků