Kompaktní test Seatu Cordoby: auto plné emocí

Druhá generace kompaktního sedanu zaujme už na první pohled svým nevšedním designem, který doslovně naplňuje slogan španělské automobilky „auto emoción“. K redakčnímu testu jsme si zapůjčili Cordobu se vznětovým motorem 1.9 TDI v jeho slabší variantě 74 kW/101 k.
Kompaktní test Seatu Cordoby: auto plné emocí
Seznam kapitol
  1. Cordoba má styl a je větší než předchůdce, interiér
  2. Sedačky, TDI pod kapotou, parametry

Auto emóción

Druhá generace Cordoby vyniká atraktivním, jižanským designem: sedan se stupňovitou zádí působí sportovním a zároveň elegantním dojmem. Aby také ne, vždyť jej měl na starost bývalý designér Alfy Romeo Walter de Silva. Je tedy očividné, že španělský Seat má z koncernu VW jednoznačně nejvíce emotivní design. Extrémně vysoká stupňovitá záď, která ač znesnadňuje parkovací manévry, působí originálním dojmem; povedená je i přední maska. Co vám vyrazí dech jsou zadní koncová světla ve stylu Mazdy 6. Vypadají skvěle.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dynamiku v sobě nová Cordoba nezapře

Oproti předchozí generaci je současná Cordoba delší o 117 mm a má od 17 mm delší rozvor. Díky těmto změnám nabízí zavazadlový prostor o 30 litrů více, celých 485 litrů, což je ve své třídě nadprůměrné. Škoda jen, že kvůli vysoké nákladové hraně a relativně malému vstupnímu otvoru není přístup do zavazadlového prostoru zcela ideální.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přehled všech rozměrů --- Zavazadlový prostor je objemný, ale hůře přístupný

Pohled dovnitř

Interiér Cordoby je převzat z třetí generace Ibizy, není sice tak sportovní jako exteriér, leč do strohosti některých vozů koncernu VW má daleko. Povedené jsou kruhové výdechy ventilace a sportovní tříramenný volant. Podsvícení displejů je tradičně červené, což v noci není zrovna příjemné, takže je nutné jas ztlumit. Použité plasty jsou stejně jako dílenské zpracování na odpovídající úrovni. Jenom jsem nepochopil, proč se ručka stavu paliva pohybuje obráceně než je tradičně zvykem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Standardní výbavu lze právem považovat za bohatou, zahrnuje dvojici čelních airbagů, posilovač řízení, výškově i podélně nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Stupeň výbavy Signo má navíc přední mlhovky, elektricky ovládaná okna všech dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, radiopřehrávač a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Cordoba má styl a je větší než předchůdce, interiér
  2. Sedačky, TDI pod kapotou, parametry
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 53 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků