Kompaktní test Seatu Cordoby: auto plné emocí

Druhá generace kompaktního sedanu zaujme už na první pohled svým nevšedním designem, který doslovně naplňuje slogan španělské automobilky „auto emoción“. K redakčnímu testu jsme si zapůjčili Cordobu se vznětovým motorem 1.9 TDI v jeho slabší variantě 74 kW/101 k.
Kompaktní test Seatu Cordoby: auto plné emocí
Seznam kapitol
  1. Cordoba má styl a je větší než předchůdce, interiér
  2. Sedačky, TDI pod kapotou, parametry

Auto emóción

Druhá generace Cordoby vyniká atraktivním, jižanským designem: sedan se stupňovitou zádí působí sportovním a zároveň elegantním dojmem. Aby také ne, vždyť jej měl na starost bývalý designér Alfy Romeo Walter de Silva. Je tedy očividné, že španělský Seat má z koncernu VW jednoznačně nejvíce emotivní design. Extrémně vysoká stupňovitá záď, která ač znesnadňuje parkovací manévry, působí originálním dojmem; povedená je i přední maska. Co vám vyrazí dech jsou zadní koncová světla ve stylu Mazdy 6. Vypadají skvěle.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dynamiku v sobě nová Cordoba nezapře

Oproti předchozí generaci je současná Cordoba delší o 117 mm a má od 17 mm delší rozvor. Díky těmto změnám nabízí zavazadlový prostor o 30 litrů více, celých 485 litrů, což je ve své třídě nadprůměrné. Škoda jen, že kvůli vysoké nákladové hraně a relativně malému vstupnímu otvoru není přístup do zavazadlového prostoru zcela ideální.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přehled všech rozměrů --- Zavazadlový prostor je objemný, ale hůře přístupný

Pohled dovnitř

Interiér Cordoby je převzat z třetí generace Ibizy, není sice tak sportovní jako exteriér, leč do strohosti některých vozů koncernu VW má daleko. Povedené jsou kruhové výdechy ventilace a sportovní tříramenný volant. Podsvícení displejů je tradičně červené, což v noci není zrovna příjemné, takže je nutné jas ztlumit. Použité plasty jsou stejně jako dílenské zpracování na odpovídající úrovni. Jenom jsem nepochopil, proč se ručka stavu paliva pohybuje obráceně než je tradičně zvykem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Standardní výbavu lze právem považovat za bohatou, zahrnuje dvojici čelních airbagů, posilovač řízení, výškově i podélně nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Stupeň výbavy Signo má navíc přední mlhovky, elektricky ovládaná okna všech dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, radiopřehrávač a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Cordoba má styl a je větší než předchůdce, interiér
  2. Sedačky, TDI pod kapotou, parametry
TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 18 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků