Kompaktní test Seatu Cordoby: auto plné emocí

Druhá generace kompaktního sedanu zaujme už na první pohled svým nevšedním designem, který doslovně naplňuje slogan španělské automobilky „auto emoción“. K redakčnímu testu jsme si zapůjčili Cordobu se vznětovým motorem 1.9 TDI v jeho slabší variantě 74 kW/101 k.
Kompaktní test Seatu Cordoby: auto plné emocí
Seznam kapitol
  1. Cordoba má styl a je větší než předchůdce, interiér
  2. Sedačky, TDI pod kapotou, parametry

Auto emóción

Druhá generace Cordoby vyniká atraktivním, jižanským designem: sedan se stupňovitou zádí působí sportovním a zároveň elegantním dojmem. Aby také ne, vždyť jej měl na starost bývalý designér Alfy Romeo Walter de Silva. Je tedy očividné, že španělský Seat má z koncernu VW jednoznačně nejvíce emotivní design. Extrémně vysoká stupňovitá záď, která ač znesnadňuje parkovací manévry, působí originálním dojmem; povedená je i přední maska. Co vám vyrazí dech jsou zadní koncová světla ve stylu Mazdy 6. Vypadají skvěle.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dynamiku v sobě nová Cordoba nezapře

Oproti předchozí generaci je současná Cordoba delší o 117 mm a má od 17 mm delší rozvor. Díky těmto změnám nabízí zavazadlový prostor o 30 litrů více, celých 485 litrů, což je ve své třídě nadprůměrné. Škoda jen, že kvůli vysoké nákladové hraně a relativně malému vstupnímu otvoru není přístup do zavazadlového prostoru zcela ideální.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přehled všech rozměrů --- Zavazadlový prostor je objemný, ale hůře přístupný

Pohled dovnitř

Interiér Cordoby je převzat z třetí generace Ibizy, není sice tak sportovní jako exteriér, leč do strohosti některých vozů koncernu VW má daleko. Povedené jsou kruhové výdechy ventilace a sportovní tříramenný volant. Podsvícení displejů je tradičně červené, což v noci není zrovna příjemné, takže je nutné jas ztlumit. Použité plasty jsou stejně jako dílenské zpracování na odpovídající úrovni. Jenom jsem nepochopil, proč se ručka stavu paliva pohybuje obráceně než je tradičně zvykem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Standardní výbavu lze právem považovat za bohatou, zahrnuje dvojici čelních airbagů, posilovač řízení, výškově i podélně nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Stupeň výbavy Signo má navíc přední mlhovky, elektricky ovládaná okna všech dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, radiopřehrávač a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Cordoba má styl a je větší než předchůdce, interiér
  2. Sedačky, TDI pod kapotou, parametry
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků