Kompaktní test Nissanu Almera: starý známý s novou tváří

Kompaktní test Nissanu Almera: starý známý s novou tváří

Kapitoly článku:


To je překvapující, protože při oficiálním měření pro technické podklady dosáhli technici hodnoty vyšší. Většinou bývají tabulky optimističtější než skutečnost, tady je to naopak. Ve městě jsme totiž naměřili spotřebu 9,8 l/100 km, zatímco oficiální údaje získané z laboratorních testů píší o 10,2 l/100 km. Obvyklejší výsledek nám vyšel v celkovém průměru, kde hodnota 8,2 l/100 km odpovídá praxi běžné v této kategorii, tabulky udávají kombinaci ve výši 7,5 l/100 km.

Hodnoty se dají odečítat z displeje počítač. Není možné brát absolutní hodnoty za stoprocentní, ale velmi zřetelný obraz poskytují.

 Motory nejsou zakryté tolika plastovými díly jako v jiných vozech

Když už hovoříme o displeji - při zapnutých světlech displej automaticky o něco ztmavne, aby v noci nerušil. Ovšem ve dne, kdy bývá teď slunečné počasí, se viditelnost číslic podstatně zhoršuje a řidič se musí dost snažit, aby číslice identifikoval.

Multilink stále dobrý, ale vývoj se nezastavil

Podvozek almery musíme v dnešním standardu označit za spíše měkčí. Vyhoví tedy hlavně těm, kteří hledají klidnou a příjemnou jízdu. Určitě jsou dnes na trhu auta, která mají k označení „sportovní jízdní vlastnosti“ mnohem blíž. S pevnou zadní nápravou typu multilink přišly první almery a postupně se k ní přidávaly i další nissany. Víceprvkové upevnění nápravy udržuje kolo k rovině vozovky ve stále stejném úhlu a zlepšuje tak jízdní vlastnosti. Tím pravým prostředím pro auto jsou proto hlavně rychlé a táhlé zatáčky, tady pomáhá ke stabilitě i relativně dlouhý rozvor. Prudké manévry na krátkém prostoru vyvolávají značné působení odstředivých sil, tlumení a pérování je opravdu vhodnější pro plynulou jízdu v táhlých obloucích.

  Proti jiným sedanům netrpí kufr malým vstupním otvorem

Za příplatek je v almeře k mání i systém ESP, boční airbagy jsou v této verzi v sérii. Sedan je svými konzervativnějšími tvary určen jinému okruhu lidí než progresivnější dvouprostorová karoserie. Základní cena necelých pět set tisíc odpovídá výbavě a řadí vůz k těm s vyšší užitnou hodnotou. Milovníci tak zvané sportovnější jízdy mohou dnes na někdejší doby značky Nissan jen nostalgicky vzpomínat. Automobilka už před několika lety vykročila úplně jiným směrem.

Stručné parametry

  • Nissan Almera sedan
  • Rozměry: 4 436 x 1 695 x 1 445 mm
  • Rozvor: 2 535 mm
  • Hmotnost: 1178-1233 kg 
  • Zavazadlový prostor: 460 l
  • Objem palivové nádrže: 60 l
  • Základní cena: 470 tisíc Kč

Cena všech výbav a motorizací

  • 1,5 4d Visia 2ab: 391 tisíc Kč
  • 1,5 4d Visia 2ab/ac: 419 tisíc Kč
  • 1,5 4d Visia 4ab/abs/ac: 445 tisíc Kč
  • 1,5 4d Acenta: 471 tisíc Kč
  • 1,8 4d Visia 4ab/abs/ac: 470 tisíc Kč
  • 1,8 4d Acenta: 496 tisíc Kč

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud