Kompaktní test Nissanu Almera: starý známý s novou tváří

Vůz Nissan Almera určitě znáte. Pohledem na fotky ale zjistíte, že tento je trochu jiný než jsme byli zvyklí dříve. Poslední facelift se podepsal zejména na jeho vzhledu a vnitřní výbavě.
Kompaktní test Nissanu Almera: starý známý s novou tváří
Seznam kapitol
  1. Facelift, interiér, motorizace
  2. Spotřeba, podvozek, cena, parametry

Změnami se posunula tam, kde jsme byli zvyklí hledat spíš auta vyšších tříd. Téměř čtyři a půl metru dlouhý sedan má ještě o pětadvacet centimetrů kratšího bratra s pěti dveřmi. Nová je u nich maska, ale hlavně interiér.

Vlídnější tvář

Facelift se povedl zvenku i zevnitř. Při pohledu zepředu zaujmou hlavně nová světla – pod polykarbonátovým krytem uložených několik zdrojů světla. Nissany měly v minulosti trochu obtíže s osvětlením vozovky v dostatečné míře, teď se to výrazně zlepšilo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Tvary karoserie sedanu jsou rozhodně konzervativnější než hatchback

Podívejme se dovnitř. Co nám řekne pohled na palubní desku? Že takové přístroje byly opravdu dosud doménou spíš dražších aut. Almera tu nezapře pokrevní příbuzenství se starší a větší primerou. Máme na mysli centrální displej uprostřed palubní desky nad rádiem a CD přehrávačem. Displej slouží jako společné ovládání audiosoustavy a topení i klimatizace. Znamená úsporu ovládacích prvků a jejich zjednodušení. tedy až od okamžiku, kdy se je naučíte. Je to poněkud komplikované, ale zato se pak dozvíte spoustu údajů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jednou z novinek jsou lepší a účinnější světlomety

Netradiční – u ostatních, protože tuto funkci má už primera – je grafické znázornění historie průběhu spotřeby. V určených časových úsecích se totiž vytváří křivka, která zaznamenává, jak kdo v dané chvíli jezdil. To může být příjemné, ale pro leckoho i nepříjemné – jeho partner totiž vidí za kolik opravdu ten druhý jezdil. V každém případě je to ale zajímavý prvek.

Rádio má v sobě integrovaný přehrávač CD s ovládáním na volantu levou rukou. Není to sice tak ergonomicky vydařený systém jako například u renaultů, ale rozhodně představuje značný přínos.
Almery sedan se teď označují dvěma stupni výbavy jako už zmíněné primery – tedy Visia a Acenta. My hovoříme o té lepší, Acentě. Jde prakticky o nejdražší verzi se zážehovým motorem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Centrální informační displej --- Ovladač audiosoustavy a počítače na volantu

Už dříve oplýval vůz různými úkryty, háčky na tašky skříňkami a podobně. To zůstalo, almera je v tomto směru vybavená neobyčejně bohatě.

Cesta jiným směrem

Nissany bývaly dlouhá léta známy jako automobily s nadprůměrnými výkony motorů. To se ale od jisté doby změnilo a prioritou značky jsou dnes hlediska příznivých exhalací a spotřeby. I tak ale dynamické a výkonové parametry uspokojí drtivou většinu řidičů.

My jsme samozřejmě sami měřili orientačně akceleraci a největší rychlost a s tabulkami technických parametrů nám vyšlo takové porovnání: zrychlení 0 – 100 km/h podle tabulek 10,8 s, naměřeno 11,2; pokud jde o největší rychlost, pak jsme orientačně naměřili 179 km/h, zatímco technické údaje hovoří o 186 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Místa je vepředu dost --- I v almeře fungují tak zvané aktivní opěrky hlavy

Hodnoty jsou – jako v téměř všech případech – o něco slabší, ale stále je to v obvyklé toleranci. Největšího točivého momentu dosahuje Almera 1,8 v oblasti kolem 4000 otáček a pak je opravdu nejlepší přeřadit. Motor jakoby nemá rád, když se přespříliš vytáčí a pak se mstí vyšší spotřebou. Ta se dá zjistit i pomocí palubního počítače, se společným displejem multifunkčního ovladače. Nejvyšší je v městském provozu, kdy ukazuje počítač hodnoty do deseti litrů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift, interiér, motorizace
  2. Spotřeba, podvozek, cena, parametry
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků