Kompaktní test Nissanu Almera: starý známý s novou tváří

Vůz Nissan Almera určitě znáte. Pohledem na fotky ale zjistíte, že tento je trochu jiný než jsme byli zvyklí dříve. Poslední facelift se podepsal zejména na jeho vzhledu a vnitřní výbavě.
Kompaktní test Nissanu Almera: starý známý s novou tváří
Seznam kapitol
  1. Facelift, interiér, motorizace
  2. Spotřeba, podvozek, cena, parametry

Změnami se posunula tam, kde jsme byli zvyklí hledat spíš auta vyšších tříd. Téměř čtyři a půl metru dlouhý sedan má ještě o pětadvacet centimetrů kratšího bratra s pěti dveřmi. Nová je u nich maska, ale hlavně interiér.

Vlídnější tvář

Facelift se povedl zvenku i zevnitř. Při pohledu zepředu zaujmou hlavně nová světla – pod polykarbonátovým krytem uložených několik zdrojů světla. Nissany měly v minulosti trochu obtíže s osvětlením vozovky v dostatečné míře, teď se to výrazně zlepšilo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Tvary karoserie sedanu jsou rozhodně konzervativnější než hatchback

Podívejme se dovnitř. Co nám řekne pohled na palubní desku? Že takové přístroje byly opravdu dosud doménou spíš dražších aut. Almera tu nezapře pokrevní příbuzenství se starší a větší primerou. Máme na mysli centrální displej uprostřed palubní desky nad rádiem a CD přehrávačem. Displej slouží jako společné ovládání audiosoustavy a topení i klimatizace. Znamená úsporu ovládacích prvků a jejich zjednodušení. tedy až od okamžiku, kdy se je naučíte. Je to poněkud komplikované, ale zato se pak dozvíte spoustu údajů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jednou z novinek jsou lepší a účinnější světlomety

Netradiční – u ostatních, protože tuto funkci má už primera – je grafické znázornění historie průběhu spotřeby. V určených časových úsecích se totiž vytváří křivka, která zaznamenává, jak kdo v dané chvíli jezdil. To může být příjemné, ale pro leckoho i nepříjemné – jeho partner totiž vidí za kolik opravdu ten druhý jezdil. V každém případě je to ale zajímavý prvek.

Rádio má v sobě integrovaný přehrávač CD s ovládáním na volantu levou rukou. Není to sice tak ergonomicky vydařený systém jako například u renaultů, ale rozhodně představuje značný přínos.
Almery sedan se teď označují dvěma stupni výbavy jako už zmíněné primery – tedy Visia a Acenta. My hovoříme o té lepší, Acentě. Jde prakticky o nejdražší verzi se zážehovým motorem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Centrální informační displej --- Ovladač audiosoustavy a počítače na volantu

Už dříve oplýval vůz různými úkryty, háčky na tašky skříňkami a podobně. To zůstalo, almera je v tomto směru vybavená neobyčejně bohatě.

Cesta jiným směrem

Nissany bývaly dlouhá léta známy jako automobily s nadprůměrnými výkony motorů. To se ale od jisté doby změnilo a prioritou značky jsou dnes hlediska příznivých exhalací a spotřeby. I tak ale dynamické a výkonové parametry uspokojí drtivou většinu řidičů.

My jsme samozřejmě sami měřili orientačně akceleraci a největší rychlost a s tabulkami technických parametrů nám vyšlo takové porovnání: zrychlení 0 – 100 km/h podle tabulek 10,8 s, naměřeno 11,2; pokud jde o největší rychlost, pak jsme orientačně naměřili 179 km/h, zatímco technické údaje hovoří o 186 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Místa je vepředu dost --- I v almeře fungují tak zvané aktivní opěrky hlavy

Hodnoty jsou – jako v téměř všech případech – o něco slabší, ale stále je to v obvyklé toleranci. Největšího točivého momentu dosahuje Almera 1,8 v oblasti kolem 4000 otáček a pak je opravdu nejlepší přeřadit. Motor jakoby nemá rád, když se přespříliš vytáčí a pak se mstí vyšší spotřebou. Ta se dá zjistit i pomocí palubního počítače, se společným displejem multifunkčního ovladače. Nejvyšší je v městském provozu, kdy ukazuje počítač hodnoty do deseti litrů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift, interiér, motorizace
  2. Spotřeba, podvozek, cena, parametry
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků