Automobily s třícípou hvězdou ve znaku byly vždy synonymem luxusu a maximálního pohodlí. Nová generace třídy E značky Mercedes-Benz není v tomto výjimkou. Německý koráb jsme otestovali s úsporným turbodiselem 2.7 CDI (130 kW/177 k).
Kapitoly článku:
Podvozek, pohonná jednotka, jízdní vlastnosti
Shodou okolností jsme bezprostředně před testem Mercedesu E 270 CDI dokončili test ostré sportovní úpravy Mondea - modelu ST 220. Nechceme porovnávat nesrovnatelné, každý z těchto automobilů patří do jiné kategorie. Přesto jsme něco z oné sportovní a nekompromisní ostrosti Mondea našli také v chování pohodlné limuzíny vyšší třídy, do které "éčko" patří.
Mercedes-Benz E 270 CDI je luxusní limuzína, která poskytne posádce stoprocentní pohodlí
Od Mercedesu zákazníci očekávají maximální pohodlí, a model E 270 CDI je v tomto směru rozhodně uspokojí. Přesto lze najíždět do zatáček razantně bez pocitu nejistoty a ohrožení. Po rovině plavně plující koráb se při průjezdu zatáčkou jakoby promění ve vůz sportovnější kategorie, když podvozek záměr řidiče dodrží zcela přesně. Náklony kabiny jsou minimální, kola neomylně vykrojí volantem narýsovaný poloměr zatáčky. Jediným rušivým momentem bylo přejíždění nerovností, kterých je na našich silnicích, bohužel, více než dost. Při najedí do větší díry jsme od předních kol cítili drobné rázy. To je první ze dvou kritičtějších připomínek k testovanému vozu.
Směrová světla zabudovaná do zpětných zrcátek jsou dnes charakteristickým znakem Mercedesů
Mimořádný je turbodiesel objemu 2.7 l s výkonem 130 kW/177 k. Jeho maximum točivého momentu 400 Nm, kterého dosahuje v rozmezí 1800 až 2600 otáček za minutu, je dostatečně výmluvné. O neobyčejnosti motoru svědčí i údaj kombinované spotřeby paliva: 6,8 l na 100 km jízdy. Mercedes E 270 CDI přitom váží 1650 kg (pohotovostní hmotnost). Našich testovacích 750 km po dálnicích, komunikacích nižších tříd a po městě vyústilo v konečnou hodnotu 7,5 l. I tento výsledek považujeme za velmi příznivý.
Vše je propracováno do nejmenších detailů. Chyby se hledají velmi těžce...
S motorem ladí samočinná pětistupňová převodovka, u níž je možné volit převody také manuálně. Tuto funkci jsme využívali jen minimálně, automat pracoval tak, aby převodovka zbytečně nepodřazovala. Takto vyladěný řídicí program nám plně vyhovoval, zvláště když automat řadil velmi jemně. Také utlumení chodu motoru pod kapotou je u Mercedesu E 270 CDI příkladné. O kvalitě pohonné jednotky svědčí také fakt, že je využívána v terénním modelu ML (tam motor 2.7 CDI poskytuje výkon „jen“ 120 kW/163 k). Právě tento agregát výrazně posílil pozice Jeepu Grand Cherokee, jenž tak v praxi zhodnotil spojenectví DaimlerChrysler. I v těchto off-roadech odvádí moderní turbodiesel „CDI - CRD“ s technikou „common rail“ skvělou práci, když vykazuje vysoký výkon a současně nízkou spotřebu paliva.
Testovaný model ukrýval pod kapotou turbodiesel 2.7 CDI