Kompaktní test: Mercedes-Benz E270 CDI je téměř dokonalý

Automobily s třícípou hvězdou ve znaku byly vždy synonymem luxusu a maximálního pohodlí. Nová generace třídy E značky Mercedes-Benz není v tomto výjimkou. Německý koráb jsme otestovali s úsporným turbodiselem 2.7 CDI (130 kW/177 k).
Kompaktní test: Mercedes-Benz E270 CDI je téměř dokonalý
Seznam kapitol
  1. Podvozek, motor, jízdní vlastnosti
  2. Inteligentní elektronika, bezpečnost
  3. Kompletní popis výbavy

Podvozek, pohonná jednotka, jízdní vlastnosti

Shodou okolností jsme bezprostředně před testem Mercedesu E 270 CDI dokončili test ostré sportovní úpravy Mondea - modelu ST 220. Nechceme porovnávat nesrovnatelné, každý z těchto automobilů patří do jiné kategorie. Přesto jsme něco z oné sportovní a nekompromisní ostrosti Mondea našli také v chování pohodlné limuzíny vyšší třídy, do které "éčko" patří.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E 270 CDI je luxusní limuzína, která poskytne posádce stoprocentní pohodlí

Od Mercedesu zákazníci očekávají maximální pohodlí, a model E 270 CDI je v tomto směru rozhodně uspokojí. Přesto lze najíždět do zatáček razantně bez pocitu nejistoty a ohrožení. Po rovině plavně plující koráb se při průjezdu zatáčkou jakoby promění ve vůz sportovnější kategorie, když podvozek záměr řidiče dodrží zcela přesně. Náklony kabiny jsou minimální, kola neomylně vykrojí volantem narýsovaný poloměr zatáčky. Jediným rušivým momentem bylo přejíždění nerovností, kterých je na našich silnicích, bohužel, více než dost. Při najedí do větší díry jsme od předních kol cítili drobné rázy. To je první ze dvou kritičtějších připomínek k testovanému vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Směrová světla zabudovaná do zpětných zrcátek jsou dnes charakteristickým znakem Mercedesů

Mimořádný je turbodiesel objemu 2.7 l s výkonem 130 kW/177 k. Jeho maximum točivého momentu 400 Nm, kterého dosahuje v rozmezí 1800 až 2600 otáček za minutu, je dostatečně výmluvné. O neobyčejnosti motoru svědčí i údaj kombinované spotřeby paliva: 6,8 l na 100 km jízdy. Mercedes E 270 CDI přitom váží 1650 kg (pohotovostní hmotnost). Našich testovacích 750 km po dálnicích, komunikacích nižších tříd a po městě vyústilo v konečnou hodnotu 7,5 l. I tento výsledek považujeme za velmi příznivý.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vše je propracováno do nejmenších detailů. Chyby se hledají velmi těžce...

S motorem ladí samočinná pětistupňová převodovka, u níž je možné volit převody také manuálně. Tuto funkci jsme využívali jen minimálně, automat pracoval tak, aby převodovka zbytečně nepodřazovala. Takto vyladěný řídicí program nám plně vyhovoval, zvláště když automat řadil velmi jemně. Také utlumení chodu motoru pod kapotou je u Mercedesu E 270 CDI příkladné. O kvalitě pohonné jednotky svědčí také fakt, že je využívána v terénním modelu ML (tam motor 2.7 CDI poskytuje výkon „jen“ 120 kW/163 k). Právě tento agregát výrazně posílil pozice Jeepu Grand Cherokee, jenž tak v praxi zhodnotil spojenectví DaimlerChrysler. I v těchto off-roadech odvádí moderní turbodiesel „CDI - CRD“ s technikou „common rail“ skvělou práci, když vykazuje vysoký výkon a současně nízkou spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázek  Testovaný model ukrýval pod kapotou turbodiesel 2.7 CDI

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Podvozek, motor, jízdní vlastnosti
  2. Inteligentní elektronika, bezpečnost
  3. Kompletní popis výbavy
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků