Kompaktní test Hondy Stream: MPV s vlastním názorem

Kompaktní test Hondy Stream: MPV s vlastním názorem

Kapitoly článku:


Variabilita nejen v kokpitu

Motory byly vždycky chloubou Hondy a to zůstává. Ten, který najdeme pod přední kapotou tady, známe i z jiných typů aut s korunkou ve znaku. Například z Accordu nebo Civicu. Je to dvoulitrový čtyřválec i-VTEC s proměnným časováním ventilů. Díky tomu má výkon 114 kW/156 k a točivý moment 200 Nm. Pokud je spojen se samočinnou převodovkou, zvyšuje se točivý moment až na 216 Nm.

 
Pod kapotou testovaného vozu se ukrýval čtyřválec i-VTEC 
o objemu 2 l s proměnným časováním ventilů

Příjemně se obsluhuje řadicí páka. Má až nezvykle krátký chod, klouže lehce a přesně, snad jen s výjimkou zpátečky. Při obvyklém orientačním měření jsme zjistili, že Honda Stream 2,0 i-VTEC zrychlí z 0 na 100 km/h za necelých 10 s. To je v této kategorii celkem slušné. Největší rychlost jsme pak zjistili 197 km/h. Spotřeba je silně závislá na způsobu jízdy a na poloze vaček. Nejpříznivější je při provozu mimo město na obyčejné silnici – tady jen málo přesahuje 7 l. Na dálnici při vyšších otáčkách se zvyšuje na necelých devět litrů, ale enormně stoupá ve městě na hodnotu vyšší než 10 l/100 km. Celkově jsme dosahovali průměrné spotřeby 8,8 l.

Výška nevadí

Čtyři centimetry rozdílu v rozvoru proti Civicu jsou, pokud jde o jízdní vlastnosti, téměř nepozorovatelné. Mohli bychom říci, že při jízdě se zavázanýma očima by odlišnost nikdo nevypozoroval. Honda se už také trochu odchýlila od své někdejší filozofie tvorby vozů spíše sportovnějšího charakteru a v tomto směru staví zcela specifické modifikace. Označuje je  teď většinou přídomkem Type-R a týkají se hlavně základního civicu a také Accordu.

Běžné cestovní vozy konstruuje spíš s ohledem na měkčí jízdní vlastnosti a vůbec celkový komfort. Stream proto sází také na důkladné odpružení podvozku a odhlučnění interiéru. To má za následek poněkud větší tendenci k naklánění v zatáčkách a také určitou nedotáčivost. To je u vozů této koncepce běžné a svou roli tu hraje i celková výška vozu. Subjektivně si ji řidič ani neuvědomuje, ale je tady. Po horní hranu střecha totiž Honda Stream měří téměř 160 cm a to se musí někde projevit

Nápadná zvenku, nenápadná zevnitř, výborné jízdní i dynamické vlastnosti. Tak bychom mohli shrnout vlastnosti elegantního a technicky velmi vyspělého vozu. Základní cena 749 000 není sice nejnižší, ale odpovídá kategorii. Výbava je taková, že další doplňky už prakticky doplniut nelze. Vůz, se kterým jsme jezdili, mel navíc jen boční ochranné lišty a koberce za celkovou cenu 8 316 Kč.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud