Kompaktní test Hondy Stream: MPV s vlastním názorem

Honda Stream se začlenila do skupiny kompaktních MPV. Na první pohled signalizuje příslušnost k Civicu. Jako každé správné MPV nabízí Stream prostorný interiér, třetí řadu sedadel a v tomto případě také výborný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 114 kW/156 k. Bonus: video s komentářem
Kompaktní test Hondy Stream: MPV s vlastním názorem
Seznam kapitol
  1. Rozměry, zavazadlový prostor, interiér
  2. Výborný motor, jízdní vlastnosti, spotřeba

Hrbatější silueta s útrobami Jonáše

Celkový charakter Hondy Stream je Civicu velmi podobný. Rozdíl ve tvaru karoserie můžeme pozorovat hlavně z zadních partiích, kde strmý konec auta umožnil především zvětšení vnitřního prostoru. Ten je u tohoto charakteru vozidel nejdůležitější. Nejzajímavější pohled nabízí zavazadlový prostor. Technické údaje říkají, že jeho základní velikost je 158 litrů, ale to je hodnota značně proměnlivá, může se až zpětinásobit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Honda Stream příbuznost se modelem Civic nijak nezastírá. -- Jednoduchým pohybem 
vykouzlíte z podlahy třetí řadu sedadel

Zadní lavice s trojicí sedadel se dá totiž posouvat. To znamená, že si můžeme vybrat, zda chcete víc prostoru pro cestující nebo zavazadla. Opěradlo druhé řady je navíc dělené, ale nikoliv v obvyklém poměru 1 : 2, nýbrž vcelku nezvyklým poměrem 1 : 1. Variabilita kufru nabízí prostor od úplného minima až po docela slušný objem. Pravé kouzlo nastává po zatáhnutí za nenápadné poutko.

Tip: prohlédněte si video s Hondou Stream (8 366 kB)

Rázem se z podlahy zavazadlového prostoru vynoří třetí řada sedadel, tady je ale místo už jen pro dva lidi. Celkově tak může Stream dopravovat najednou až sedm osob. Ovšem to pak s omezením prostoru pro zavazadla. Pokud ho docela oželíme, mají dva poslední pasažéři před sebou přímo královský prostor. Tolik místa jen tak někde nenajdete.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V interiéru převládá jednoduchost a účelnost. Od Hondy bychom možná čekali trochu víc

Pokud jde o vlastní interiér, pak malinko zaostává za tím, co bychom od značky Honda čekali. Převládá jednoduchost a účelnost, takový ten pro značku typický luxus ponechává jiným typům. I výtvarné řešení je velmi jednoduché a jakoby trochu zaostávalo za požadavkem současné doby. Pozoruhodná je, stejně jako v Civicu, plochá podlaha, protože řadicí páka vyrůstá přímo z palubní desky.

O to víc tu najdeme místa. A také elektronicky řízenou klimatizaci a čtyři airbagy v sérii (dva čelní a dva boční). Charakter velkoprostorového vozu se projevuje i přímo v pohodlí cestujících. Svým způsobem i v tom, jak řidič v autě sedí. Vysoko, ve vzpřímené poloze, stejně jako v jiných autech této kategorie. Vše je zase podřízeno využití prostoru. Opěradlo s loketní opěrkou jde sice hodně naklonit, ale takový „židlovitý“ posaz zůstává. Při opravdu dlouhých cestách to může činit obtíže.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Základní objem zavazadlového prostoru je 158 l -- Řadicí páka vyrůstá z palubní desky

Nejen estetickou, alem i funkční roli mají malá trojúhelníková okénka v samé přídi. Je jimi výborný výhled ven. Řidič i všichni ostatní pohodlně nastoupí, pedály by ovšem mohly být trochu dál, aby se prostor pro nohy řidiče zvětšil. Ještě skromněji se musí chovat přední spolucestující, protože před ním je podlaha zase o něco blíž sedadlům, prostor je tu kratší než před řidičem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rozměry, zavazadlový prostor, interiér
  2. Výborný motor, jízdní vlastnosti, spotřeba
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků