Poměrně mě zaráží co zde píšete. Mám 1.4 benzín v 306 Peugeotu (je to týž 8mi ventilový motor) a spotřeba mi ještě NIKDY nepřerostla přes 8,5 litrů. Cesta do Marseille čítající 3800 km, převážně po dálnici rychlostí 130 - 150 km/h ve čtyřech lidech jsme jeli za 7,2 litrů na 100 km. Což je obdivuhodný výkon.
Jinak HDI motory se dostanou na svoji optimální spotřebu až po 30-40 tis kilometrech. Proč také ne když jejich životnost je 500 tis km. Možná jste loni postřehli článek o peugeotu, který najel na 2.2 HDI přes 1 mil kilometrů.
Napriek popletenemu clanku mam s HDI motormi tiez negativnu skusenost. Odjazdil som 18000 KM na 307 sw 2.0hdi s fap filtrom(107hp). Pri dynamickej (nie pretekarskej) jazde, 1/3 mesto , 1/3 dialnica okolo 150kmh som mal dlhodobu spotrebu cca 8l. Viac ma stvalo, ze auto neslo podla palubneho pocitaca viac ako 175kmh. A to som sa ho snazil poctivo zabehnut. Zrejme je to dosledok nedostatocneho vykonu, pochvalit musim kulturu chodu a oproti tdi motorom vyrovnanejsiu krivku krutiaceho momentu(aspon podla pocitov). Zly dojem zo spotreby vyplyva zo skusenosti s passatom 1.9 tdi 110hp, ktory to iste zvladal pri 6.8l.
Juro
No ja nevim, 8l mi zere Xsara 2.0 HDi, kdyz s ni jedu 160 km/h (aktualni spotreba). Prumer se da udrzet tak na 6.5 l/100km. Vim o lidech, kteri nejezdi zrovna "pomalu" a dokazali s 2.0 HDi jezdit za 5.5l / 100km prumerne spotreby.
O nedostatecnem vykonu by se taky dalo polemizovat. Zvlast, kdyz clovek v kopci predjizdi (plynule zrychlujic) vsechny ty Fabie, Octavie, Golfy a ja nevim co jeste, ktery to do kopce akosi nejede ), 2.0 HDi tahne ve stoupani i ve 180 km/h...
Njn, sou i rychlejsi auta . Az teda na to, ze HDi skoro nekouri na rozdil od tech benzinovych prezitku...
Ja dotedka myslel, ze to omezeni rychlosti u HDI od Citroenu/Peugeotu je elektronickym omezenim otacek techto Common-Railovych motoru (do 170km/h "tahne" pekne a pak uz ani stek) ...Rozmluvte mi to kdyztak nejak rozumne, jestli o tom nekdo neco vite ...
A já pak nemůžu předjet ty Citroeny, který do toho kopce nejedou víc než 180, protože musej předjiždět za každou cenu, kvůli nim musím jít na brzdy když jedu do kopce(a taky zapínám mlhovky,kvůli tomu kouři)...
Proč se pan Dolejš neúčastní diskuzí a nesnaží se obhajovat? Na některé příspěvky (obzlášť ty sprosté) nemusí odpovídat, ale je tu i spousta dobrých připomínek. Rád bych uvítal jeho názor. Znám pana Dolejše ješte když dělal v čt (je to odufám on, že jo ) a jeho přínos je nezanedbatelný, ale jeho články jsou takové "divné". To už se mi zdají lepší články pana Broži, ač odborník přes mobily o autech píše snad i lépe (to je pochvala ). Pan Lutonský nechce přispívat.. ????
Pan Dolejš se na internetu téměř nevyskytuje, taková je zkrátka realita...
Testovaný model byl vybaven benzínovým motorem 1,4; HDi v perexu uteklo mne i p. Dolejšovi. Omluva pro špatného editora zkrátka neexistuje. Je mi líto oné mystifikace.
Ak C3 je nahrada za AX, no neviem. Co je potom Saxo a nova C2? Pan redaktor, piste radsej o privesnych vozikoch.
Pan Dolejš je zrejme magor. V nadpise píše o motore 1.4 HDI, čo je turbodiesel. V texte ale píše o benzínovom motore 1.4. Tomu zodpovedá aj spotreba. C3 s 1.4 HDi, teda dieselovám motorom má priemernú spotreu niekde okolo 4,5 litra nafty pri kombinovanej prevádzke!!!!!
Je to na zamyslenie, ako tak dobrá web, ako autorevue je mohol uverejniť takto zbastardený článok.
C3-ka bola mojim favoritom pri kúpe auta, pokiaľ som si do nej nesadol. Pekné autíčo, ale vzadu katastrofálne málo miesta (zlatá Fabia a Octavia) a v predu mi strašne vadí ľavý predný stĺpik, príšerne zasahuje do výhľadu vodiča, je to snáď najhoršie, čo som zatiaľ videl. Je to daň za tej guľatý dizajn.
Malý Citroën jsme otestovali s motorem 1.4HDI (54 kW/75 k)........ z nádrže zmizí zhruba 9 l benzinu každých 100 km.To je vůbec div, že vám ten nafťák na benzín jede . Pane Dolejši, vy už raději nepijte.
DEMISI, DEMISI, DEMISI... ! ! !
Ono to bude asi tým, že ten testovaný 1.4HDI je vlastne obyčajná 8-ventilová benzinová 1.4-ka Tomu odpovedá jednak ten udávaný výkon a jednak tá spotreba, ktorá by bola príliš aj na 2.0HDI.
Je to solidni kombinace udaju o 1.4i a 1.4HDi.Treba cena (zhruba) odpovida zase tomu HDi. Ale opravdu jenom zhruba, coz je taky zvlastni .
"Od svých souputníků se dost podstatně liší. Především kategorií, protože tak malý vůz Citroën zatím neměl. Svým způsobem nahrazuje typ AX, který skončil už před časem. " a co SAXO???? To není menší Citroen?
Pan Dolejs se zrejme pri testu uhodil do hlavy,kdyz pise,ze Citroen takhle maly model nemel...
Solidně zprasenej článek...................
Nie je tam náhodou niekde chyba ? V nadpise článku píšete, že testujete verziu 1.4 HDI, ale tie parametre k tomu nesedia - výkon a hlavne spotreba. Tak ako to je ? Nebola to 1.4-ka benzín ?
Spotřeba 9l ve městě, 7 mimo město s 1,4 HDI?? Pane Dolejši, jestli jezdíte takovým stylem,jako jste jezdíval a Automotorevue (vybavuje se mi např ten Váš "test" s Mercedesem C250 turbodieselem,kdy jste s vytočeným motorem chudáka Mercedesu lítal jako ... po zasněženém poli/louce s konstatováním,že spotřeba kolem deseti litrů je velmi slušná...)tak to napište i jako poznámku do toho testu,jakým způsobem se odehrával... Vím o čem mluvím, nedávno jsem jel s C3 1,4HDI s kolegou služebně do Varšavy a zpět při spotřebě kolem 6l/100 km ( vč. dálnic a po Varšavě 300km při 7,5l-a rozhodně tam není menší provoz než v Praze... ).
Nevím, proč píšete, že p. Dolejš testoval Citroen s motorem HDI, když o tom v článku není ani zmínka. Naopak je v něm napsáno, že je testován druhý stupeň motorizace 1,4. 1,4 HDI je až na konci.
Protože je v titulku HDI a zahlídl jsem tam zmíňku o spotřebě ( tomu slovu benzín jsem nevěnoval pozornost, považoval jsem to za chybu ). S tím druhým stupněm máte ovšem pravdu, tomu jsem nevěnoval tolik pozornosti, vzhledem k tý spotřebě a titulku HDI...
No co se týká "automotorevue" tak bych se rád pana Dolejše zastal, protože při testech auta pořádně "provětral" což je naprosto v pořádku(rád vzpomínám na záběr, kdy p. Dolejš na velmi úzké polní cestě bravurně otočil "na ručáka" velkou limuzínu renomované značky - kdo z Vás, co ho tak rádi kritizujete, to dokáže?!!!!!!!!!!). O tom ty testy přece také (mimo jiné) jsou. Protipólem může být nudné a neprofesionální tzv. testování v pořadu Autosalon na Primě, kde je spousta záběrů na "ksichty" moderátorů ale minimum info a záběrů vozů samotných. To, že každý "test" (ať už se jedná o dodávku nebo malý sporťák) končí výrokem p. Volákové (...určitě bych si ho vybrala...) je opravdu třešničkou na dortu. Zaplať pánbůh za DSF a jejich Automagazín.
Tak pozor! Nemluvil jsem o tom,jestli auta pořádně "provětral" nebo ne. Já mluvil o spotřebě. Je potřeba říci, jakým jízdním stylem test auta probíhal.
Mimochodem otočit limuzínu renomované značky na ručáka mi rozhodně nedělá problém. Horší je to s Mercedesem (některej jí má jako čtvrtej pedál-tak to jsem ani nezkoušel,jenom s plynem) a BMW... Autosalon na Primě jsem viděl asi třikrát a nesleduju ho vzhledem k těm dvěma hlavním "obličejům" (který nemají o autech ani ponětí, přepapouškujou všechno co jim naservírujou do scénáře,taky tam furt pouštěli titulky s parametrama,přes který ty auta nebyly vidět, z nějakýho autosalonu ukazovali záběry detailů přístrojovek,nárazníků,kol a celkovej pohled na auto nikde-tak tohle fakt nesnáším) a taky bývám v sobotu ráno ještě v "komatu". Možná lepší než Automagazin je Sportauto TV. Tam jsou teprve testy...Jinak pan Dolejš tenkrát představoval Jaguar XK s vypnutým protiskluzem na štěrkový cestě-to byly ty lepší testy. Ale většinou testoval nudný korejce, pak zkritizoval nějaký olej a v dalším dílu se pak omlouval(bylo toho víckrát),až po lehce samolibý příspěvky-např.nějaký Dixiho pohár,kde při pohledu do startovní listiny byl záběr jenom na jeho jméno atd... Více mi vyhovovaly testy od doktora Hrnčíře. Byly daleko objektivnější.
Kam se automotorevue hrabe na Top Gear. Jestli to nekdo znate, tak mi jiste date za pravdu, ze to je naprosta bomba. Na druhou stranu je zase pravda, ze bezny auta tam tak nejak moc netestujou. Automagazin na DSF je tak nekde uprostred no a o Autosalonu na Prime se nema cenu zminovat, ten cloveka informuje maximalne o zakladnich paramtrech, ktery jsou vsude bezne dostupny. V testech by melo jit minimalne z poloviny o subjektivni pocity hodne zkusenyho jezdce, ktery dokaze odhalit silny a slaby stranky vozu. Tot muj nazor.
Top Gear se ale už (tuším minimálně rok) nenatáčí, autoři se rozdělili a vytvořili vlastní pořady...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.