Kompaktní test Citroënu C3: elegán s drobnými nedostatky

Když přišel Citroën se studií kulatého malého auta, bylo jasné, že se brzy objeví jako sériový výrobek. A skutečně – v souladu s novým trendem označovat své vozy číselnými kódy – vznikl Citroën C3. Malý Citroën jsme otestovali s motorem 1.4 (54 kW/75 k).
Kompaktní test Citroënu C3: elegán s drobnými nedostatky
Seznam kapitol
  1. Extravagantní interiér i exteriér, sedačky, prostor vpředu a vzadu
  2. Zavazadlový prostor, motor, spotřeba, výbava

Od svých souputníků se dost podstatně liší. Především kategorií, protože tak malý vůz Citroën zatím neměl. Svým způsobem nahrazuje typ AX, který skončil už před časem. C trojka patří do rangu vozidel jako Škoda Fabia nebo bratranec Peugeot 206. V této kategorii je dnes v Evropě velká konkurence a zdaleka není lehké uspět.

Nezvyklé vajíčko

Ze všeho nejvíc připomíná malý Citroën zvenku opravdu vajíčko. Přední a zadní sloupky jsou sklenuté do oblouků, takže vytvářejí jednolitě uzavřený tvar. Pozoruhodná je zejména křivka předních sloupků, jejichž rádius je víc než nezvyklý. Podobně extravagantní má být i interiér. Zdá se, jakoby francouzští návrháři vůbec v poslední době sázeli především na neobvyklost  a výjimečnost. To platí třeba i o Renaultu Mégane II, s nímž si v interiéru C trojka v ničem nezadá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Otevřený a zavřený výdech větrání, nahoře displej audiosoustavy

Některé detaily jsou vydařené, jiné už méně. Například výdechy topení a větrání uzavíratelné stříbrnými překlápěcími plastovými špunty lze považovat za vtipné. Trochu v nepoměru k nim je pak řešení ovládacího panelu topení a větrání velmi konvenční. I uzavírání větracího okruhu je mechanické a nikoliv elektrické, jak bývá dnes už většinou zvykem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Největší je na přístrojové desce tachometr, nad ním se klene otáčkoměr,
vlevo teploměr, vpravo ukazatel stavu paliva --- Celek interiéru působí ladně

Určité zklamání nám přinesla sedadla. Citroëny byly v tomto směru vždycky proslulé nadprůměrným komfortem. U zatím nejmenšího vozu značky je to jinak – schází hlavně dobré boční vedení ve vyšších partiích opěradel. A musím se přiznat, že najít vyhovující polohu sedadla vůbec dalo trochu práce. Příjemná je i u tak malého auta klimatizace, v tomto případě za příplatek 32 tisíc korun.   

Citroën C3 měří necelé čtyři metry (velmi podobně jako Škoda Fabia nebo Peugeot 206) a s místem uvnitř zachází poněkud nevyrovnaně. Před předními sedadly poskytuje na tak malé auto vepředu poměrně hodně prostoru. Řekl bych, že jen málokdo si posune sedačky až úplně dozadu. Na zadních sedadlech je to už pochopitelně výrazně horší, tam už se musí každý z pěti cestujících uskrovnit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Před předními sedadly prostor neschází --- Vzadu je to s místem už horší

Hlavně nesmíme zapomenout na nezvyklou přístrojovou desku. Tachometr je digitální s velkými číslicemi umístěnými centrálně, ručička otáčkoměru pak netradičně opisuje oblouk v horní části panelu. Ani ukazatele stavu paliva a teploty chladicí kapaliny nemají tradiční tvar, ale vyjadřují se pomocí LED diod. Pět svítících signalizuje plnou nádrž, s ubývajícím palivem ledky postupně zhasínají. Nakolik je takové řešení praktické by ukázala asi až delší doba provozu, ale z hlediska informovanosti řidiče není nad klasickou ručičku. Podobně řešený tachometr měl už kdysi Citroën GS, ale systém se moc neujal.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Extravagantní interiér i exteriér, sedačky, prostor vpředu a vzadu
  2. Zavazadlový prostor, motor, spotřeba, výbava
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků