Kompaktní test Citroënu C3: elegán s drobnými nedostatky

Když přišel Citroën se studií kulatého malého auta, bylo jasné, že se brzy objeví jako sériový výrobek. A skutečně – v souladu s novým trendem označovat své vozy číselnými kódy – vznikl Citroën C3. Malý Citroën jsme otestovali s motorem 1.4 (54 kW/75 k).
Kompaktní test Citroënu C3: elegán s drobnými nedostatky
Seznam kapitol
  1. Extravagantní interiér i exteriér, sedačky, prostor vpředu a vzadu
  2. Zavazadlový prostor, motor, spotřeba, výbava

Od svých souputníků se dost podstatně liší. Především kategorií, protože tak malý vůz Citroën zatím neměl. Svým způsobem nahrazuje typ AX, který skončil už před časem. C trojka patří do rangu vozidel jako Škoda Fabia nebo bratranec Peugeot 206. V této kategorii je dnes v Evropě velká konkurence a zdaleka není lehké uspět.

Nezvyklé vajíčko

Ze všeho nejvíc připomíná malý Citroën zvenku opravdu vajíčko. Přední a zadní sloupky jsou sklenuté do oblouků, takže vytvářejí jednolitě uzavřený tvar. Pozoruhodná je zejména křivka předních sloupků, jejichž rádius je víc než nezvyklý. Podobně extravagantní má být i interiér. Zdá se, jakoby francouzští návrháři vůbec v poslední době sázeli především na neobvyklost  a výjimečnost. To platí třeba i o Renaultu Mégane II, s nímž si v interiéru C trojka v ničem nezadá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Otevřený a zavřený výdech větrání, nahoře displej audiosoustavy

Některé detaily jsou vydařené, jiné už méně. Například výdechy topení a větrání uzavíratelné stříbrnými překlápěcími plastovými špunty lze považovat za vtipné. Trochu v nepoměru k nim je pak řešení ovládacího panelu topení a větrání velmi konvenční. I uzavírání větracího okruhu je mechanické a nikoliv elektrické, jak bývá dnes už většinou zvykem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Největší je na přístrojové desce tachometr, nad ním se klene otáčkoměr,
vlevo teploměr, vpravo ukazatel stavu paliva --- Celek interiéru působí ladně

Určité zklamání nám přinesla sedadla. Citroëny byly v tomto směru vždycky proslulé nadprůměrným komfortem. U zatím nejmenšího vozu značky je to jinak – schází hlavně dobré boční vedení ve vyšších partiích opěradel. A musím se přiznat, že najít vyhovující polohu sedadla vůbec dalo trochu práce. Příjemná je i u tak malého auta klimatizace, v tomto případě za příplatek 32 tisíc korun.   

Citroën C3 měří necelé čtyři metry (velmi podobně jako Škoda Fabia nebo Peugeot 206) a s místem uvnitř zachází poněkud nevyrovnaně. Před předními sedadly poskytuje na tak malé auto vepředu poměrně hodně prostoru. Řekl bych, že jen málokdo si posune sedačky až úplně dozadu. Na zadních sedadlech je to už pochopitelně výrazně horší, tam už se musí každý z pěti cestujících uskrovnit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Před předními sedadly prostor neschází --- Vzadu je to s místem už horší

Hlavně nesmíme zapomenout na nezvyklou přístrojovou desku. Tachometr je digitální s velkými číslicemi umístěnými centrálně, ručička otáčkoměru pak netradičně opisuje oblouk v horní části panelu. Ani ukazatele stavu paliva a teploty chladicí kapaliny nemají tradiční tvar, ale vyjadřují se pomocí LED diod. Pět svítících signalizuje plnou nádrž, s ubývajícím palivem ledky postupně zhasínají. Nakolik je takové řešení praktické by ukázala asi až delší doba provozu, ale z hlediska informovanosti řidiče není nad klasickou ručičku. Podobně řešený tachometr měl už kdysi Citroën GS, ale systém se moc neujal.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Extravagantní interiér i exteriér, sedačky, prostor vpředu a vzadu
  2. Zavazadlový prostor, motor, spotřeba, výbava
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků