Před několika dny vzrušilo fanoušky motoristických soutěží nečekané odstoupení posádky Pavel Valoušek - Zdeněk Hrůza z Peugeot Delimax Total Teamu z Rally Hustopeče. Ti takto reagovali na podle jejich názoru hodně opožděné potrestání pětiminutovou penalizací za to, že jeli chvíli po veřejné komunikaci po třech kolech, což sportovní řády nedovolují. Kolo totiž poškodili v pátek večer, ale potrestáni byli až v sobotu v průběhu dne. Představitelé týmu se již k celé kontroverzní události v AutoRevue vyjádřili. Podle jejich názoru byl postup sportovních komisařů nekorektní. Nyní proto přinášíme pohled druhé strany.
„Sportovním komisařům dává podněty k šetření jen ředitel rally, a to výhradně oficiální cestou. V Hustopečích jsme dostali od ředitele podnět k šetření incidentu v sobotu ráno, kdy už bohužel nebylo možné posádky před startem druhé etapy vyslechnout,“ řekl AutoRevue.cz Jan Regner, jeden ze sportovních komisařů, který na soutěž v Hustopečích dohlížel.
Valouškův Peugeot 207 S2000 Evolution 2011
Proč to bylo tak pozdě? „Jelikož se jednalo o závažný incident proti sportovním řádům, bylo potřeba k projednání důkladně připravit v písemné formě všechny podklady a důkazy o tom, co se přesně stalo. Bylo nutné zajistit svědky z erzety i ze servisu, dát dohromady fotografie a počkat na písemnou zprávu technického komisaře,“ pokračoval komisař.
Rozhodnutí se tedy dalo udělat rychleji, ale jedině bez všech potřebných důkazů a materiálů. Hned při první příležitosti, která se naskytla po dvou rychlostních zkouškách druhé etapy, byla podle Jana Regnera posádka Valoušek - Hrůza předvolána k podání vysvětlení sportovním komisařům.
„Uznali, co se stalo, a bylo jim sděleno, že komisaři rozhodnou o výši trestu. Za tento incident se nemůže udělit peněžitá pokuta, ale zpravidla se posádka ze soutěže vylučuje. Sportovní komisaři, včetně dvou zahraničních se v Hustopečích usnesli, že posádka Valoušek - Hrůza nakonec nebude vyloučena, ale bude jí udělena jen pětiminutová penalizace, která jí dovolí pokračovat. Jednalo se tedy o nižší ze dvou možných trestů, které posádka mohla dostat. Krátce před polednem bylo rozhodnutí předáno zástupcům týmu a teprve poté se penalizace mohla objevit ve výsledcích,“ popsal chronologii „případu“ Regner s tím, že v rally se některé situace nedají řešit tak rychle jako třeba v závodech na okruzích, kde komisaři mohou problém hned pojmenovat a vynést verdikt.