Komisaři EU mají nejraději Mercedesy-Benz třídy S, hybridy je neberou

Evropští komisaři jsou očividně automobiloví znalci. Když se podíváte na jejich vozový park, spatříte tam jen velká a silná německá auta.
Komisaři EU mají nejraději Mercedesy-Benz třídy S, hybridy je neberou

Mercedes-Benz, Audi, BMW – to jsou oblíbené značky evropských vůdců. Podle serveru Public Service Europe je v jejich vozovém parku jen jeden hybridní automobil.

Komisaři mají slabost hlavně pro Mercedes-Benz třídy S. Cena tohoto vozu se pohybuje mezi 80 až 150 000 eur (2 miliony až 3,9 milionu korun). Za svůj automobil si ho vybralo 12 z 27 lídrů Evropy.

Hodně oblíbené jsou i vozy Audi. Deset komisařů jezdí do práce s modelem A8 a dva v A6. Další čtyři si zvolili za své vozy luxusní BMW – tři jsou řady 7 a jeden řady 5.

Ve vozovém parku evropské elity, která tak ráda hovoří o energetických úsporách a ochraně životního prostředí, je jen jeden hybrid, Mercedes-Benz třídy E.

Podle serveru Public Service Europe eurokomisaři upřednostňují před koupí vozu leasing. Mají pro něj k dispozici 2000 eur na měsíc a mohou si vůz vybrat sami.

V minulosti to bylo s výběrem vozů jinak. Komisaři nedali dopustit na svoje značky, Italové i Francouzi by si nikdy nesedli do jiných než doma vyrobených vozů. Bývalý britský komisař Peter Mandelson například projížděl Brusel ve svém Jaguaru...

 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků