Komisaři EU mají nejraději Mercedesy-Benz třídy S, hybridy je neberou

Evropští komisaři jsou očividně automobiloví znalci. Když se podíváte na jejich vozový park, spatříte tam jen velká a silná německá auta.
Komisaři EU mají nejraději Mercedesy-Benz třídy S, hybridy je neberou

Mercedes-Benz, Audi, BMW – to jsou oblíbené značky evropských vůdců. Podle serveru Public Service Europe je v jejich vozovém parku jen jeden hybridní automobil.

Komisaři mají slabost hlavně pro Mercedes-Benz třídy S. Cena tohoto vozu se pohybuje mezi 80 až 150 000 eur (2 miliony až 3,9 milionu korun). Za svůj automobil si ho vybralo 12 z 27 lídrů Evropy.

Hodně oblíbené jsou i vozy Audi. Deset komisařů jezdí do práce s modelem A8 a dva v A6. Další čtyři si zvolili za své vozy luxusní BMW – tři jsou řady 7 a jeden řady 5.

Ve vozovém parku evropské elity, která tak ráda hovoří o energetických úsporách a ochraně životního prostředí, je jen jeden hybrid, Mercedes-Benz třídy E.

Podle serveru Public Service Europe eurokomisaři upřednostňují před koupí vozu leasing. Mají pro něj k dispozici 2000 eur na měsíc a mohou si vůz vybrat sami.

V minulosti to bylo s výběrem vozů jinak. Komisaři nedali dopustit na svoje značky, Italové i Francouzi by si nikdy nesedli do jiných než doma vyrobených vozů. Bývalý britský komisař Peter Mandelson například projížděl Brusel ve svém Jaguaru...

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků