Komfort i bezpečí: Škoda má patent na podsvícené zámky bezpečnostních pásů

jogurt  |  05. 11. 2020 09:29

He? Jako patent na něco, co mám v rok a půl starém e-tronu?

Odpovědět  |   | 
skuby  |  05. 11. 2020 12:11

Mě to přijde dobrý, samozřejmě to nesmí vypalovat bulvy, že
Ti, co tady píšou, že je je to k ničemu, ještě neupínali děti po tmě. Anebo vůbec ještě neseděli vzadu Specialita bývá prostřední pás, tam to bejvá všelijak zašitý...
Záhadou zůstává, proč patentují něco, co už se v koncernu používá. Asi tam nebyl nikdo, kdo by jim řek "teď tady byl!"

Odpovědět  |   | 
Peter(Charouz)  |  05. 11. 2020 13:00

Zrovna tak jako odnímatelnou svítilnu v kufru, která se za jízdy dobíjela měl už YARIS Verso před 20 lety.

Odpovědět  |   | 
DAR  |  05. 11. 2020 13:06

Svítilnu už potichu dali pryč třeba z Kodiaqa, takže když se koukáte na recenze simply clever, nevěřte všemu, co vidíte. Pásy budou v novém modelu a pak po 4 letech půjdou potichu pryč.

Odpovědět  |   | 
Warumnicht  |  05. 11. 2020 09:32

K čemu je to dobré? To že dítě nemá zapnutý pás zobrazí kontrolka. Škoda si potřebovala něco patentovat a tahle blbost na ní zbyla.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  05. 11. 2020 09:35

Dobré to je, když potmě hledáte zámek pásu. Zdaleka ne každý má tento grif naučený nazpaměť. Jen to není nové.

Odpovědět  |   | 
lol  |  05. 11. 2020 09:44

To se mi nikdy nestalo, že bych hledal kde zapnout pás. To snad můžou jen lidi co si je nedávají. Tohle je za mě největší kravina ever.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  05. 11. 2020 09:59

Pokial clovek sedí vzadu tak sa to môže stať.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  05. 11. 2020 10:02

Když se po tmě nakloním do zadu a děcko mi kňučí, že si to samo nemůže zapnout, protože je to někde pod opěrkou dětské sedačky a nevidí to, tak se to může hodit. Jinak to ale z auta dělá lunapark...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  05. 11. 2020 14:12

zas tolik to nešajnuje, v e-tronu jen decentní svítící obdélníček

Odpovědět  |   | 
Net  |  05. 11. 2020 11:28

Je to fajn, když někdo mění auta.

Odpovědět  |   | 
Warumnicht  |  05. 11. 2020 13:05

Neznám osobní automobil bez lampičky a třeba v mém autě se dozadu k upínání ani nenatáhnu, takže bych musel stejně vystoupit a řešit to přes dveře. Kdyby Škodovka nekopírovala průhledný držák na parkovací lístky od Volva, tak bych to považoval za jediné smysluplné co Škodovka přinesla automobilovému světu.

Odpovědět  |   | 
skuby  |  05. 11. 2020 13:53

Ha, doma v garáži tchýně: Seat Arona. Výbava nevim přesně, ale loga FR, černý strop atd, takže žádná soušl edišn - přesto lampičky na stopě POUZE VPŘEDU U ZRCÁTKA....

Odpovědět  |   | 
Warumnicht  |  05. 11. 2020 14:08

To je tak malé, že ta přední lampička dosvítí až do kufru :)

Odpovědět  |   | 

já mám na citroenu grand tři lampičky které se i ovládají na volantě.

Odpovědět  |   | 
Warumnicht  |  05. 11. 2020 17:23

Když ti zrovna fungují :D

Odpovědět  |   | 

všechny tři jsou ledkové, je to lampička a po stranách jsou ještě bodovky, na citroenu funguje vše a tlačítka na volantě jsou osvětlené, jak jsem měl škodovku, tak ta měla elektrický problém na více místech.

Odpovědět  |   | 
Warumnicht  |  05. 11. 2020 19:02

Tolik světýlek, no to musí být nádhera. Alespoň ti to vynahradí ten chybějící válec pod kapotou :)

Odpovědět  |   | 
skuby  |  05. 11. 2020 15:45

Hele to bys nevěřil, jaká je vzadu tma (jako v pr.eli) - linike oken stoupá a ještě černej strop. Hotová C-HR

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  05. 11. 2020 09:34

Ano, to přesně potřebujeme, další svítící nesmysly v autech... Jako kdyby svítítek a blikátek už takhle nebylo plno.

Odpovědět  |   | 
king014  |  05. 11. 2020 10:01

škoda má patent na další kurvítko, natáhnout co nejtenčí kablíky, jednotku naprogramovat na fatal error a měniči dílů budou mít za co papat

Odpovědět  |   | 
Dobrý mäsiar  |  05. 11. 2020 10:24

Slavte a radujte se tři dny!!!

Odpovědět  |   | 
Bill  |  05. 11. 2020 10:40

bílá, rudá, jedovatá zelená a zpět bílá ... slušná diskoška většinou pro lidi, kteří se nevejdou do sedačky ... stejně jim to nepomůže

Odpovědět  |   | 
šofér  |  05. 11. 2020 11:06

píčovina!

Odpovědět  |   | 
Milan56  |  05. 11. 2020 12:15

Tak nazyvate sebe? Vasi pani? Své deti? Myslim si, ze by jste si mel upravit vyrazivo.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  05. 11. 2020 17:04

aby se vám náhodou nezvýšil tlak a nepraskla cévka krátce jsem tu hovadinu pojmenoval .

Odpovědět  |   | 
.  |  06. 11. 2020 11:55

Dle svého IQ.

Odpovědět  |   | 
.  |  06. 11. 2020 11:55

Dle svého IQ.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  05. 11. 2020 11:17

Nápad je to zaujímavý. Ale hlodá vo mne červík (žížala) pochybností, či je to v súlade s európskou legislatívou. Podľa nej musia byť kotvy zvýraznené červenou farbou, o meniacich farbách sa tam nič nehovorí.

Odpovědět  |   | 
Luke  |  05. 11. 2020 12:05

Patent nesouvisí s homologací. Vezmi, jak dlouho nebyly povolené takové ty zapuštěné vnější kliky u dveří a určitě na to měl někdo patent.

Odpovědět  |   | 
Luke  |  05. 11. 2020 11:52

Pokud po nastartování zapnuté pásy na obsazených sedačkách zhasnou, může to být zajímavá věc.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  05. 11. 2020 12:18

jo to je fansmekrovske, mit patent na diodu pod pruhlednym plastem

Odpovědět  |   | 
.  |  05. 11. 2020 15:24

Nechápu jak může být na toto patent vůbec udělen. Ale dobrý nápad, proč ne.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  05. 11. 2020 14:26

A ten patent je podany kde? USPTO alebo na urade v Prahe?

Odpovědět  |   | 
Alfik  |  05. 11. 2020 17:53

Doufám, že to půjde vypnout. Stačí mi odraz větrací mřížky v předním skle, ještě tohle aby se někde odráželo.

Odpovědět  |   | 
.  |  05. 11. 2020 18:04

Ještě by mohli vyrábět a nechat si patentovat tu škrabku ve víčku nádrže se svícími ledkama. Když při manipulaci ve tmě vyklouzne z ruky a spadne na zem nebo do sněhu, bude se lépe hledat. Také by ta škrabka mohla vyhrávat nějaké rytmické melodie, aby se lépe škrábalo po ránu zamrzlé sklo...

Odpovědět  |   | 
Dr.Iver  |  05. 11. 2020 20:40

Dáme tam skrabku a blikající zámek pasu.....a zákazník snad nepostrehne bouchajici torzku a drncici trivalec. Simply clever. Nic to nestojí a za nic to nestojí...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 11. 2020 05:32
Tekmot  |  06. 11. 2020 10:19

Jak už jsme si zvykli, škodovka neustále kecá... Původní nápad už je starý a od někoho jiného.
Tenhle patent nepatent je složený z několika různých starých patentů. Jen je doplněný o moderní RGB LED a trošku vylepšený ovládací SW.
Jinak Němci všeobecně, resp. mj. jejich škodovka toho nikdy nic moc nevymysleli, pouze trochu vylepšili už vyrobené a lidi jim ty patenty ,,žerou". Zkrátka demagogie.

Odpovědět  |   | 
.  |  06. 11. 2020 10:51

Není lepší standardní řešení, aby se v přístrojové desce rozsvítila kontrolka nezapnutých bezpečnostních pásů? To přece jednoznačně upozorňuje řidiče v jeho zorném poli o nějakém problému jako všechny ostatní problémy (nezařené dveře,...)

Odpovědět  |   | 
.  |  06. 11. 2020 12:00

Ale to je přece taky. Jenže tohle usnadní připnutí potmě, např. u neznámého auta z půjčovny a pod.

Odpovědět  |   | 
.  |  06. 11. 2020 16:12

Ach můj ty bože. To je tedy argument. Ještě jsem se nikdy nesetkal s problémem najít místo kam zapojit - strčit přezku záchranného pásu. To je úplně všude na stejném místě. Spiše by v takovém případě pomohlo, aby svítila ta přezka, aby se hned našla a nahmátla napoprvé.

Odpovědět  |   | 
.  |  06. 11. 2020 16:36

To spíš člověka vyděsí, když se s tím nikde dřív nesetkal. Když uvidíš svítit něco červeně, ty do toho budeš něco strkat? A když zeleně, tak budeš myslet, že je všechno v pořádku a taky tam nic nestrčíš. Bílé světlo? No, možná, to každý potom pochopí, protože bílé světlo svítí i u stropu. Jenže když svítí u stropu a je vidět, tak proč by měla svítit i ta přezka, která je ve všech autech, i v autech Autoškoly, na stejném místě?

Odpovědět  |   | 
skuby  |  06. 11. 2020 12:01

Hele je to takový "proč ne" - když už je tam kabel kvůli čidlu zapnutí, proč tam neudělat osvětlení (decentní samo). No a když už to svítí, tak to uděláme barevný. No když už máme barvy, tak se budou měnit podle stavu zapnutí pásu Ve finále to asi nestojí nic, jen ten nápad...

Odpovědět  |   | 
.  |  06. 11. 2020 16:14

Jo, tomu rozumím. Zkrátka - pičo..na.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  06. 11. 2020 17:23

"Bez pasažéra na sedačce svítí zámek bílou barvou, aby jej bylo snadnější najít ve tmě. "
To nějak nedomysleli: Pokud je sedadlo bez pasažéra, tak kdo by hledal zámek? Leda by bílá barva pomáhala najít sedadlo. Až bude někdo sedět na sedačce a hledat zámek, tak bude svítit červeně.

Odpovědět  |   | 
.  |  07. 11. 2020 11:39

Tendence vývoje je vidět podle zvětšování velikosti displeje uprostřed nebo nad palubní deskou. Před zajájemí jízdy to bude jako v kokpitu letadal před startem. Projdeš si manuál, natavíš všechny možné nemožné kontrolky, jejich jas, barvu a zvukový doprovod, vložíš do navigace prohrm cesty, kde případně tankovat, občerstvovat se chodit na záchod, vložíš telefinní čísla do havarijního hlásiče-telefonu, který automaticky obtelefonuje tvé příbuzné o tom že sis rozbil držku v poloze udané GPS, nastavíš zvuk motoru (6 až 12 válce podle vkusu), nastavíš barvu podsvícení přístrojů a tlačítek podle aktuální nálady (včetně barvy podssvícení to zámku bezpečnostních pásů), nastavíš počet a hmotnost cestujících v autě a hmotnost zavazadel, aby se nastavitelné tlumiče podle toho chovaly, potvrdiš typ pneumatiky (zminí/letní) a kontrolu vzorku (hloubku dezénu) a tlaku vzduch v pneu, kontrolu světel, blinkrů,.... a teprve potom ti auto dovolí nastartovat motor zahájit cestu. V takovém případě diskuse o brvách bude zbytečná, protože si je kždý nastaví povinně sám tak, aby mu vyhovovaly a tím aby jim rozumněl.....atd. , jo a dýchnout do snímače, že člověk nemá v sobě pivo nebo slivovici a před dalším čidlem zamrkat očima potvrdit, že neusnul v pruběhu předodjezdové přípravy, nebo že z té příprvy je tak nasraný, že je gresivní a tím nemůže řídit (stačí se podívat do interiéru auta a na palubní desku jak to vypadalo třeba u legendární Cortiny z 60. let. Čili bych se nedivil tomu, co jsem s nadsázkou napsal, že se za těch dalších 20-30 let v autech postupně objeví.)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvrzena! Do hry ji vrátili i naštvaní Češi

Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvr…

Na schválení výroby měly údajně zapůsobit i negativní ohlasy české veřejnosti na ukončení praktičtější Fabie.

26.  11.  2020 | | 69 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkodaKombi
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šéf Škody. Levnější vozy jsou ve hře

Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šé…

Thomas Schäfer nahradil v čele automobilky Škoda Auto jejího dlouholetého šéfa Bernharda Maiera. Kudy se bude Škodovka ubírat, jaké modely sehrají v budoucnu velkou roli a jaké dopady prozatím měla koronakrize? O tom jsme si povídali i během jízdy v novém elektromobilu Enyaq iV.

30.  11.  2020 | | 39 N/A
Auto Tip
ŠkodaRozhovory
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster