Komfort i bezpečí: Škoda má patent na podsvícené zámky bezpečnostních pásů

47 komentářů

Zdeněk
6. listopadu • 17:23

"Bez pasažéra na sedačce svítí zámek bílou barvou, aby jej bylo snadnější najít ve tmě. "
To nějak nedomysleli: Pokud je sedadlo bez pasažéra, tak kdo by hledal zámek? Leda by bílá barva pomáhala najít sedadlo. :-) Až bude někdo sedět na sedačce a hledat zámek, tak bude svítit červeně.

.
7. listopadu • 11:39

Tendence vývoje je vidět podle zvětšování velikosti displeje uprostřed nebo nad palubní deskou. Před zajájemí jízdy to bude jako v kokpitu letadal před startem. Projdeš si manuál, natavíš všechny možné nemožné kontrolky, jejich jas, barvu a zvukový doprovod, vložíš do navigace prohrm cesty, kde případně tankovat, občerstvovat se chodit na záchod, vložíš telefinní čísla do havarijního hlásiče-telefonu, který automaticky obtelefonuje tvé příbuzné o tom že sis rozbil držku v poloze udané GPS, nastavíš zvuk motoru (6 až 12 válce podle vkusu), nastavíš barvu podsvícení přístrojů a tlačítek podle aktuální nálady (včetně barvy podssvícení to zámku bezpečnostních pásů), nastavíš počet a hmotnost cestujících v autě a hmotnost zavazadel, aby se nastavitelné tlumiče podle toho chovaly, potvrdiš typ pneumatiky (zminí/letní) a kontrolu vzorku (hloubku dezénu) a tlaku vzduch v pneu, kontrolu světel, blinkrů,.... a teprve potom ti auto dovolí nastartovat motor zahájit cestu. V takovém případě diskuse o brvách bude zbytečná, protože si je kždý nastaví povinně sám tak, aby mu vyhovovaly a tím aby jim rozumněl.....atd. , jo a dýchnout do snímače, že člověk nemá v sobě pivo nebo slivovici a před dalším čidlem zamrkat očima potvrdit, že neusnul v pruběhu předodjezdové přípravy, nebo že z té příprvy je tak nasraný, že je gresivní a tím nemůže řídit :-)) (stačí se podívat do interiéru auta a na palubní desku jak to vypadalo třeba u legendární Cortiny z 60. let. Čili bych se nedivil tomu, co jsem s nadsázkou napsal, že se za těch dalších 20-30 let v autech postupně objeví.)

.
6. listopadu • 10:51

Není lepší standardní řešení, aby se v přístrojové desce rozsvítila kontrolka nezapnutých bezpečnostních pásů? To přece jednoznačně upozorňuje řidiče v jeho zorném poli o nějakém problému jako všechny ostatní problémy (nezařené dveře,...)

skuby
6. listopadu • 12:01

Hele je to takový "proč ne" - když už je tam kabel kvůli čidlu zapnutí, proč tam neudělat osvětlení (decentní samo). No a když už to svítí, tak to uděláme barevný. No když už máme barvy, tak se budou měnit podle stavu zapnutí pásu :-D Ve finále to asi nestojí nic, jen ten nápad...

.
6. listopadu • 16:14

Jo, tomu rozumím. Zkrátka - pičo..na.

.
6. listopadu • 12:00

Ale to je přece taky. Jenže tohle usnadní připnutí potmě, např. u neznámého auta z půjčovny a pod.

.
6. listopadu • 16:36

To spíš člověka vyděsí, když se s tím nikde dřív nesetkal. Když uvidíš svítit něco červeně, ty do toho budeš něco strkat? A když zeleně, tak budeš myslet, že je všechno v pořádku a taky tam nic nestrčíš. Bílé světlo? No, možná, to každý potom pochopí, protože bílé světlo svítí i u stropu. Jenže když svítí u stropu a je vidět, tak proč by měla svítit i ta přezka, která je ve všech autech, i v autech Autoškoly, na stejném místě?

.
6. listopadu • 16:12

Ach můj ty bože. To je tedy argument. Ještě jsem se nikdy nesetkal s problémem najít místo kam zapojit - strčit přezku záchranného pásu. To je úplně všude na stejném místě. Spiše by v takovém případě pomohlo, aby svítila ta přezka, aby se hned našla a nahmátla napoprvé.

Tekmot
6. listopadu • 10:19

Jak už jsme si zvykli, škodovka neustále kecá... Původní nápad už je starý a od někoho jiného.
Tenhle patent nepatent je složený z několika různých starých patentů. Jen je doplněný o moderní RGB LED a trošku vylepšený ovládací SW.
Jinak Němci všeobecně, resp. mj. jejich škodovka toho nikdy nic moc nevymysleli, pouze trochu vylepšili už vyrobené a lidi jim ty patenty ,,žerou". Zkrátka demagogie.

stealth01
6. listopadu • 5:32
Dr.Iver
5. listopadu • 20:40

Dáme tam skrabku a blikající zámek pasu.....a zákazník snad nepostrehne bouchajici torzku a drncici trivalec. Simply clever. Nic to nestojí a za nic to nestojí...

.
5. listopadu • 18:04

Ještě by mohli vyrábět a nechat si patentovat tu škrabku ve víčku nádrže se svícími ledkama. Když při manipulaci ve tmě vyklouzne z ruky a spadne na zem nebo do sněhu, bude se lépe hledat. Také by ta škrabka mohla vyhrávat nějaké rytmické melodie, aby se lépe škrábalo po ránu zamrzlé sklo...

Alfik
5. listopadu • 17:53

Doufám, že to půjde vypnout. Stačí mi odraz větrací mřížky v předním skle, ještě tohle aby se někde odráželo.

Joe Doe
5. listopadu • 14:26

A ten patent je podany kde? USPTO alebo na urade v Prahe?

iPace
5. listopadu • 12:18

jo to je fansmekrovske, mit patent na diodu pod pruhlednym plastem B-]

.
5. listopadu • 15:24

Nechápu jak může být na toto patent vůbec udělen. Ale dobrý nápad, proč ne.

Luke
5. listopadu • 11:52

Pokud po nastartování zapnuté pásy na obsazených sedačkách zhasnou, může to být zajímavá věc.

josephko
5. listopadu • 11:17

Nápad je to zaujímavý. Ale hlodá vo mne červík (žížala) pochybností, či je to v súlade s európskou legislatívou. Podľa nej musia byť kotvy zvýraznené červenou farbou, o meniacich farbách sa tam nič nehovorí.

Luke
5. listopadu • 12:05

Patent nesouvisí s homologací. Vezmi, jak dlouho nebyly povolené takové ty zapuštěné vnější kliky u dveří a určitě na to měl někdo patent.

šofér
5. listopadu • 11:06

píčovina!

Milan56
5. listopadu • 12:15

Tak nazyvate sebe? Vasi pani? Své deti? Myslim si, ze by jste si mel upravit vyrazivo.

šofér
5. listopadu • 17:04

aby se vám náhodou nezvýšil tlak a nepraskla cévka :-D krátce jsem tu hovadinu pojmenoval .

.
6. listopadu • 11:55

Dle svého IQ.

.
6. listopadu • 11:55

Dle svého IQ.

Bill
5. listopadu • 10:40

bílá, rudá, jedovatá zelená a zpět bílá ... slušná diskoška většinou pro lidi, kteří se nevejdou do sedačky ... stejně jim to nepomůže

Dobrý mäsiar
5. listopadu • 10:24

Slavte a radujte se tři dny!!!

king014
5. listopadu • 10:01

škoda má patent na další kurvítko, natáhnout co nejtenčí kablíky, jednotku naprogramovat na fatal error a měniči dílů budou mít za co papat

Allamarein
5. listopadu • 9:34

Ano, to přesně potřebujeme, další svítící nesmysly v autech... Jako kdyby svítítek a blikátek už takhle nebylo plno.

Warumnicht
5. listopadu • 9:32

K čemu je to dobré? To že dítě nemá zapnutý pás zobrazí kontrolka. Škoda si potřebovala něco patentovat a tahle blbost na ní zbyla.

jogurt
5. listopadu • 9:35

Dobré to je, když potmě hledáte zámek pásu. Zdaleka ne každý má tento grif naučený nazpaměť. Jen to není nové.

Warumnicht
5. listopadu • 13:05

Neznám osobní automobil bez lampičky a třeba v mém autě se dozadu k upínání ani nenatáhnu, takže bych musel stejně vystoupit a řešit to přes dveře. Kdyby Škodovka nekopírovala průhledný držák na parkovací lístky od Volva, tak bych to považoval za jediné smysluplné co Škodovka přinesla automobilovému světu.

skuby
5. listopadu • 13:53

Ha, doma v garáži tchýně: Seat Arona. Výbava nevim přesně, ale loga FR, černý strop atd, takže žádná soušl edišn - přesto lampičky na stopě POUZE VPŘEDU U ZRCÁTKA....

Warumnicht
5. listopadu • 14:08

To je tak malé, že ta přední lampička dosvítí až do kufru :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
skuby
5. listopadu • 15:45

Hele to bys nevěřil, jaká je vzadu tma (jako v pr.eli) - linike oken stoupá a ještě černej strop. Hotová C-HR :-D

petr r. (petrumr)
5. listopadu • 15:15

já mám na citroenu grand tři lampičky které se i ovládají na volantě.

Warumnicht
5. listopadu • 17:23

Když ti zrovna fungují :D

petr r. (petrumr)
5. listopadu • 18:10

všechny tři jsou ledkové, je to lampička a po stranách jsou ještě bodovky, na citroenu funguje vše a tlačítka na volantě jsou osvětlené, jak jsem měl škodovku, tak ta měla elektrický problém na více místech.

Warumnicht
5. listopadu • 19:02

Tolik světýlek, no to musí být nádhera. Alespoň ti to vynahradí ten chybějící válec pod kapotou :)

lol
5. listopadu • 9:44

To se mi nikdy nestalo, že bych hledal kde zapnout pás. To snad můžou jen lidi co si je nedávají. Tohle je za mě největší kravina ever.

Net
5. listopadu • 11:28

Je to fajn, když někdo mění auta.

Lord Owl
5. listopadu • 10:02

Když se po tmě nakloním do zadu a děcko mi kňučí, že si to samo nemůže zapnout, protože je to někde pod opěrkou dětské sedačky a nevidí to, tak se to může hodit. Jinak to ale z auta dělá lunapark...

jogurt
5. listopadu • 14:12

zas tolik to nešajnuje, v e-tronu jen decentní svítící obdélníček

Rembaz
5. listopadu • 9:59

Pokial clovek sedí vzadu tak sa to môže stať.

jogurt
5. listopadu • 9:29

He? Jako patent na něco, co mám v rok a půl starém e-tronu?

Peter(Charouz)
5. listopadu • 13:00

Zrovna tak jako odnímatelnou svítilnu v kufru, která se za jízdy dobíjela měl už YARIS Verso před 20 lety.

DAR
5. listopadu • 13:06

Svítilnu už potichu dali pryč třeba z Kodiaqa, takže když se koukáte na recenze simply clever, nevěřte všemu, co vidíte. Pásy budou v novém modelu a pak po 4 letech půjdou potichu pryč.

skuby
5. listopadu • 12:11

Mě to přijde dobrý, samozřejmě to nesmí vypalovat bulvy, že :-P
Ti, co tady píšou, že je je to k ničemu, ještě neupínali děti po tmě. Anebo vůbec ještě neseděli vzadu B-] Specialita bývá prostřední pás, tam to bejvá všelijak zašitý...
Záhadou zůstává, proč patentují něco, co už se v koncernu používá. Asi tam nebyl nikdo, kdo by jim řek "teď tady byl!" :-D

Doporučujeme

Články odjinud