Komentáře jezdců na GP Monaka a krátké zprávy

Vybrané ohlasy jezdců na GP Monaka; Ralf komentoval: "Michael to nemá v hlavě v pořádku..." - Nedělní kvalifikace oficiálně zrušena. - Na GP Evropy se opět objeví stáj BAR; za Red Bull pojede Coulthard a Liuzzi. - Jezdci budou mít častější dopingové kontroly.
Komentáře jezdců na GP Monaka a krátké zprávy

Vybrané ohlasy jezdců na GP Monaka

Kimi Räikkönen (McLaren/1. místo): "Každé vítězství je něčím výjmečné a vyhrát v Monaku je opravdu jiné. Celý víkend jsme velmi tvrdě pracovali, jsem rád, že jsem se týmu odvděčil prvním místem. Po zastávce jsem zjistil, že jsem pořád v čele s velkým náskokem, proto jsem si mohl dovolit ke konci zvolnit a šetřit pneumatiky."

Ron Dennis (šéf stáje McLaren): "Nedělní závod byl skvěle rozjetý, Kimi byl hodně rychlý v kvalifikacích a vítězství si po právu zasloužil. Dobrý závod zajel i Juan Pablo Montoya, z šestnáctého místa na startu se na těžkém okruhu, kde se nedá předjíždět, dostal až na bodovanou pátou příčku. Vybojovali jsme 14 bodů, konkurenční Renault jen 5 a rozdíl již není tak markantní. Věřím, že Renault bude kvalitní soupeř a boj o pohár konstruktérů bude velmi zajímavý."

Nick Heidfeld (Williams/2. místo): "Druhé místo je doposud nejlepší výsledek mé kariéry a jsem nadmíru šťastný, že se mi to podařilo zrovna zde, v Monaku. Po startu jsem se otřel o vůz Marka Webbera, ale to patří  závodění. Díky výborné práci mechaniků v boxech jsem se dostal až na třetí příčku za Alonsa. Když jsem se k němu hodně přiblížil, viděl jsem, že má velké problémy s pneumatikami. Počkal jsem si na vhodný okamžik a hledal skulinku, kde bych jej mohl předjet. Když se šance se naskytla při výjezdu z tunelu, neváhal jsem a zkusil to. Odměnou mi bylo druhé místo.

Mark Webber (Williams/3. místo): "První stupně vítězů v mé kariéře jsou samozřejmě velkým úspěchem, o to více mě to těší, že jsme na bedně stáli s Nickem oba. Dlouhé a tvrdé testování pneumatik před GP Monaka nám hodně pomohlo vybrat vhodnou směs. I když Kimi zvítězil, získali jsme stejný počet bodů do poháru konstruktérů, čímž jsme se hodně dotáhli na třetí Toyotu."

Ralf Schumacher (Toyota/6. místo): "Nechápu, o co se Michael v posledním kole snažil. Jeho předjížděcí manévr byl velmi riskantní, stačilo velmi málo a mohl jsem kvůli němu kolidovat. Občas mi přijde, že to nemá v hlavě v pořádku."

Michael Schumacher (Ferrari/7. místo): "Závod byl od začátku velmi špatně rozjetý a vrchol všeho byl, když jsem přišel o přední část vozu při kolizi s Coulthardem, když se brzdilo za jedním z vozů Minardi. Časy na okruh jsme měli velmi rychlé, doufám, že se nám v Německu povede lépe."

Filipe Massa (Sauber/9. místo): "Podařilo se mi solidně odstartovat a při kolizi M. Schumachera a Coultharda jsem se mezi nimi dokázal protáhnout. Hned mi přišel od vedení pokyn, že mám zajet do boxů, protože se na trati objeví Safety Car. Byl to brilantní plán, který mi přinesl šesté místo a pomyslné tři body až do té doby, kdy Jacques probrzdil při předjížděcím manévru zatáčku a oba nás tak vyšachoval z bodovaných pozic. Byla to jeho chyba, ale s tím už teď nic neuděláme."

Peter Sauber (šéf stáje Sauber): "GP Monaka mohla přinést pět cenných bodů do poháru konstruktérů, které by nám zajistily přímý souboj s největším konkurentem, stájí Red Bull. Jacques to evidentně přehnal, budu si s ním muset ještě hodně promluvit. Nejde jen o ten manévr, ale i o peníze od všech sponzorů, které by zmiňované dobré umístnění přineslo."

Krátké zprávy

FIA oficiálně potvrdila, že v Monaku se jela nedělní kvalifikace naposledy. Od GP Evropy se startovní rošt poskládá pouze dle výsledků sobotní kvalifikace, která se pojede jako doposud, tedy vítěz předchozího závodu bude startovat jako poslední. Sobotní kvalifikace se ale musí jet s autem připraveným pro závod, po dojetí se na autě nesmí nic upravovat.

***

Stáj Red Bull Racing má dva "druhé" jezdce: Christiana Kliena a Vitantonia Liuzziho. Právě druhý jmenovaný, italský závodník Liuzzi, dostane další šanci i při GP Evropy, která se pojede již tuto neděli na německém okruhu Nürburgring. Klien usedne za volant monopostu až 12. června při GP Kanady.

***

Potrestaná stáj BAR se vrátí do závodu již tuto neděli při GP Evropy. Sportovní ředitel týmu BAR, Gil De Ferran, komentoval nucené prázdniny: "Ačkoliv bychom raději závodili, strávili jsme tři týdny usilovnou prací na zlepšování monopostů a věřím, že na Nürburgringu budeme plně konkurenceschopní." Za volant opět usednou Jenson Button a Takuma Sato. "Auto je vynikající, jsem zvědav, jak si v Německu povedeme," řekl Sato.

***

Ferrari opět hodlá porušit omezení testování. Bezprostředně před závodem se smí najezdit pouze 50 km, Ferrari ale hodlá testovat pneumatiky Bridgestone na svém okruhu ve Fioranu v Itálii.

***

Lékařský delegát FIA, Dr. Gary Harstein, oznámil, že jezdci budou muset v blízké budoucnosti více drogových testů. K nynějším kontrolám vzorku moči před jednotlivými závody budou probíhat i krevní testy a testy moči mimo soutěžní dobu.

Tip: Informace o všech závodech a nahlédnutí do zákulisí formule 1 najdete zde.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků