Kombinovaná doprava loni posilovala

Model nákladní dopravy, kdy zboží většinu vzdálenosti urazí vlakem a na kamiony zbývá obvykle jen takzvaná první a poslední míle, je v Česku po průkopnických letech na vzestupu. A to navzdory všeobecnému útlumu v dopravě, který potvrzují ministerské statistiky.
Kombinovaná doprava loni posilovala

Jeden z lídrů trhu kombinované dopravy, společnost Bohemiakombi, loni zaznamenal růst tržeb o čtvrtinu. Počet vypravených vlaků se zvýšil o třicet procent, stejně tak přepravní výkon. Firma to přisuzuje především nově zavedené lince z Ostravy do Verony. 

„Tím se nám podařilo zásadním způsobem obohatit nabídku našich přepravních služeb,“ uvedl šéf společnosti Vladimír Fišer.

Zároveň ale upozornil, že každá nová linka znamená skokový růst nákladů. Firma totiž nakupuje u železničních dopravců celé vlaky, tržby od silničních dopravců ale naskakují postupně. Přesto se Bohemiakombi za loňský rok udrží v zisku, kterého poprvé dosáhla v roce 2010.

Rostoucí zájem o přepravu návěsů vlakem připisuje Fišer třem faktorům. Na evropských dálnicích se stále rozšiřuje mýtné, rostou jeho sazby a současně stoupá cena nafty. Především ale v Německu a Rakousku platí omezení čtyřiceti tun nákladu na kamion, v případě kombinované dopravy je to ale o čtyři tuny více. „To je velký motivační faktor,“ dodal Fišer.

Zatímco Bohemiakombi se zabývá hlavně návěsy a vnitrokontinentální dopravou, hlavní konkurent Metrans cílí hlavně na kontejnery a námořní přístavy. Firma sice loňská čísla nezveřejnila, ale podle hamburské centrály se loni dařilo zvyšovat tržní podíl. „A to přesto, že český import a export přes námořní přístavy klesal,“ stojí v prohlášení.

Díky zájmu zákazníků přitom konkurence v kombinované dopravě houstne, z Brna do Německa jezdí třeba nizozemská European Rail Shuttle. Oproti minulým rokům se proto firmy zdráhají poskytovat podrobná čísla, neboť se přetahují o nejlukrativnější linky. Jedna z nich vede do Duisburgu na Rýnu.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků