Právě kolona není problém. Všechny jedou podobně, reagují podobně, mluví stejným jazykem, pomáhají si, komunikují. Problém je právě ta vyjímečnost unikátních situací typu splašený pes, namrzlá vozovka, havárie do pevné překážky nebo raději protijedoucího auta či srazit psa?
Na kole bych je předjel. Blamáž!
Stale to ma ten eticky problem.... 1. prejet dite vbehle pred auto nebo 2. strnout rizeni vpravo a zabit vlastni posadku (ktera se nevenuje rizeni) o strom vedle cesty nebo 3. strhnout rizeni vlevo a celne se srazit s protijedoucim autem a zabit tak budto svoji posadku nebo tu v protijedoucim aute (dle toho, zda jedete v malem aute nebo v nakladaku ci dodavce). A toto bude muset nekdo rozhodnout, schvalit a naprogramovat do PC, ktere auto ridi a nest pak za to plnou odpovednost... tzn. bude verejne zname predem, kdo za teto situace bude odsouzen predem k smrti... A dokud toto nebude vyresene, autonomni auta nebudou nikdy v beznem provozu tak, aby nemel odpovednost ridic... Tzn. stale to jen budou bezna auta naplnena dranou elektronikou na ktere si nekdo honi triko, kdo to ma lepsi a chytrejsi...
To je vyřešeno asi 30let, co se to vyvíjí. Koupíš si takové auto jen pro maximální ochranu své posádky ve voze. Auto brzdí před obcí, okolo značky obec už jede 50. Chodec NESMÍ skákat bezprostředně před projíždějící auto ani na přechod, a NSS na to má už precedens a při 50kmh v obci je rozhodná vzdálenost nikoliv 25m ale dokonce 50, právě z rozhledových a reakčních důvodů. No a když tam ten chodec vleze, auto 1) brzdí a jede přímo ve svém pruhu i když ho srazí, nenapálí to nikam jinam ale do něj. 2) Neustále hledá možnost se vyhnout srážce vpravo, a odbočí tam, jen když to je absolutně bezpečné (odstavný pruh bez zaparkovaných vozidel, bez chodců, dokonce tam nesmí být ani zvěř, jinak místo zvěře srazí chodce.) Zvěř by byla chyba řidiče, chodec je chyba chodce. NENÍ CO ŘEŠIT, Zákon platí i pro autonomní vozy i pro chodce i pro dementy co čumí do mobilu a denně se snaží zabít přecházením přes přechod bez sledováním situace a skáčou pod kamiony které to nemají šanci ubrzdit a objíždějí je protisměrem.
Automní auta budou pravděpodobně řídit líp než někteří řidiči, protože budou dodržovat předpisy a i reakce budou mít lepší. Tolik k té "etice".
To se bude týkat ještě hodně dlouhou dobu jen přehledných úseků, ideálně bez ostatního provozu.Jsem zvědav, jak si autonomní auta poradí se špatně umístěnými směrovými sloupky během oprav. Pojedou slalom mezi opravou a normální silnicí? Zastaví se? Poruší předpisy jako normální řidič? A pokud poruší předpisy, kdo určí hranici, které předpisy je OK porušovat??
A už jsi slyšel o tom,že se autonomní systém dá manuálně vypnout a zapnout? Každý systém je třeba používat s rozumem. Nehledej problémy,kde nejsou.
Ale ve špatném či nejednoznačném dopravním značení problém je. Lidští řidiči ale značení ignorují, protože mají jako prioritu dostat se z místa A na místo B a většinou ignorují značení jen tam, kde nemají na vybranou, nebo chápou, že bylo zapomenuto po opravě apod. Ale autonomní vozy by z principu měly mít prioritu dodržovat platné předpisy (značení) a přesun na místo B by měl být druhotný problém. V ideálním světě by značení bylo vždy správné, ale to se neděje. No a pokud někdo naprogramuje autonomní auto tak, aby porušovalo značení, kdo určí hranici? A pokud bude potřeba stále přebírat řízená, jaký to má smysl? Nejde o nic jiného než asistenta, který stejně zodpovědnost hodí na řidiče.
To možná ano, ale to nic nemění na tom, že ta popisovaná situace může klidně nastat.
a ještě jedna věc . třeba na přechodu to je o očním kontaktu a řečí těla mezi chodcem a řidičem kdo koho pustí. autonomní vůz nikdy nebude schopen tohle vyhodnotit
Autonomní řízení to udělá na přechodu totiž správně a sice dá chodci přednost.
Jo...Teď nedávno se mi stalo, že dvě báby stály na chodníku, zrovna u přechodu a kecaly. Myslel jsem, že se chystají přejít, tak jsem jim zastavil. Mávly na mě, že jako ať jedu a krafaly dál. Takže evidentně nechtěly přejít. Pokud by tam jelo autonomní auto, tak tam asi stojí doteď nebo min. do doby než se báby u toho přechodu vykecají :-)PS:Chodec nemá na přechodu absolutní přednost.
Ad PS:Tak autonomní tramvaj chodce přejede. Ostatní autonomní vozidla mu ale dají přednost a pojedou přes přechod maximálně takovou rychlostí, aby chodce neomezily ani neohrozily.
Mimo přechody má některý autonomní auto ale docela problémy s pytlíky :-D:-/:-(
Proč bychom nemohli auta řídit jako dosud? Co je na tom špatného? Já nepotřebuju autonomní auto!
zakázat autonomní vozy hned v počátku .dokud je čas;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.