Kolona autonomních vozů v Číně si vysloužila světový rekord. Za sebou jelo 55 aut

ortodoxní škodovkář  |  13. 02. 2019 19:15

zakázat autonomní vozy hned v počátku .dokud je čas

Odpovědět  |   | 
Řidič  |  13. 02. 2019 19:53

Proč bychom nemohli auta řídit jako dosud? Co je na tom špatného? Já nepotřebuju autonomní auto!

Odpovědět  |   | 
p.  |  13. 02. 2019 20:18

Stale to ma ten eticky problem.... 1. prejet dite vbehle pred auto nebo 2. strnout rizeni vpravo a zabit vlastni posadku (ktera se nevenuje rizeni) o strom vedle cesty nebo 3. strhnout rizeni vlevo a celne se srazit s protijedoucim autem a zabit tak budto svoji posadku nebo tu v protijedoucim aute (dle toho, zda jedete v malem aute nebo v nakladaku ci dodavce). A toto bude muset nekdo rozhodnout, schvalit a naprogramovat do PC, ktere auto ridi a nest pak za to plnou odpovednost... tzn. bude verejne zname predem, kdo za teto situace bude odsouzen predem k smrti... A dokud toto nebude vyresene, autonomni auta nebudou nikdy v beznem provozu tak, aby nemel odpovednost ridic... Tzn. stale to jen budou bezna auta naplnena dranou elektronikou na ktere si nekdo honi triko, kdo to ma lepsi a chytrejsi...

Odpovědět  |   | 
ortodoxní škodovkář  |  13. 02. 2019 20:23

a ještě jedna věc . třeba na přechodu to je o očním kontaktu a řečí těla mezi chodcem a řidičem kdo koho pustí. autonomní vůz nikdy nebude schopen tohle vyhodnotit

Odpovědět  |   | 
Mk  |  13. 02. 2019 22:06

Autonomní řízení to udělá na přechodu totiž správně a sice dá chodci přednost.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  14. 02. 2019 06:40

Mimo přechody má některý autonomní auto ale docela problémy s pytlíky

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  14. 02. 2019 08:46

Jo...Teď nedávno se mi stalo, že dvě báby stály na chodníku, zrovna u přechodu a kecaly. Myslel jsem, že se chystají přejít, tak jsem jim zastavil. Mávly na mě, že jako ať jedu a krafaly dál. Takže evidentně nechtěly přejít. Pokud by tam jelo autonomní auto, tak tam asi stojí doteď nebo min. do doby než se báby u toho přechodu vykecají PS:Chodec nemá na přechodu absolutní přednost.

Odpovědět  |   | 
Net  |  14. 02. 2019 09:08

Ad PS:Tak autonomní tramvaj chodce přejede. Ostatní autonomní vozidla mu ale dají přednost a pojedou přes přechod maximálně takovou rychlostí, aby chodce neomezily ani neohrozily.

Odpovědět  |   | 
jenda  |  14. 02. 2019 07:12

Automní auta budou pravděpodobně řídit líp než někteří řidiči, protože budou dodržovat předpisy a i reakce budou mít lepší. Tolik k té "etice".

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  14. 02. 2019 08:47

To možná ano, ale to nic nemění na tom, že ta popisovaná situace může klidně nastat.

Odpovědět  |   | 
Net  |  14. 02. 2019 09:11

To se bude týkat ještě hodně dlouhou dobu jen přehledných úseků, ideálně bez ostatního provozu.Jsem zvědav, jak si autonomní auta poradí se špatně umístěnými směrovými sloupky během oprav. Pojedou slalom mezi opravou a normální silnicí? Zastaví se? Poruší předpisy jako normální řidič? A pokud poruší předpisy, kdo určí hranici, které předpisy je OK porušovat??

Odpovědět  |   | 
Peter  |  14. 02. 2019 19:12

A už jsi slyšel o tom,že se autonomní systém dá manuálně vypnout a zapnout? Každý systém je třeba používat s rozumem. Nehledej problémy,kde nejsou.

Odpovědět  |   | 
Net  |  15. 02. 2019 09:11

Ale ve špatném či nejednoznačném dopravním značení problém je. Lidští řidiči ale značení ignorují, protože mají jako prioritu dostat se z místa A na místo B a většinou ignorují značení jen tam, kde nemají na vybranou, nebo chápou, že bylo zapomenuto po opravě apod. Ale autonomní vozy by z principu měly mít prioritu dodržovat platné předpisy (značení) a přesun na místo B by měl být druhotný problém. V ideálním světě by značení bylo vždy správné, ale to se neděje. No a pokud někdo naprogramuje autonomní auto tak, aby porušovalo značení, kdo určí hranici? A pokud bude potřeba stále přebírat řízená, jaký to má smysl? Nejde o nic jiného než asistenta, který stejně zodpovědnost hodí na řidiče.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  14. 02. 2019 12:16

To je vyřešeno asi 30let, co se to vyvíjí. Koupíš si takové auto jen pro maximální ochranu své posádky ve voze. Auto brzdí před obcí, okolo značky obec už jede 50. Chodec NESMÍ skákat bezprostředně před projíždějící auto ani na přechod, a NSS na to má už precedens a při 50kmh v obci je rozhodná vzdálenost nikoliv 25m ale dokonce 50, právě z rozhledových a reakčních důvodů. No a když tam ten chodec vleze, auto 1) brzdí a jede přímo ve svém pruhu i když ho srazí, nenapálí to nikam jinam ale do něj. 2) Neustále hledá možnost se vyhnout srážce vpravo, a odbočí tam, jen když to je absolutně bezpečné (odstavný pruh bez zaparkovaných vozidel, bez chodců, dokonce tam nesmí být ani zvěř, jinak místo zvěře srazí chodce.) Zvěř by byla chyba řidiče, chodec je chyba chodce. NENÍ CO ŘEŠIT, Zákon platí i pro autonomní vozy i pro chodce i pro dementy co čumí do mobilu a denně se snaží zabít přecházením přes přechod bez sledováním situace a skáčou pod kamiony které to nemají šanci ubrzdit a objíždějí je protisměrem.

Odpovědět  |   | 
rk  |  13. 02. 2019 22:25

Na kole bych je předjel. Blamáž!

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  14. 02. 2019 01:41

Právě kolona není problém. Všechny jedou podobně, reagují podobně, mluví stejným jazykem, pomáhají si, komunikují. Problém je právě ta vyjímečnost unikátních situací typu splašený pes, namrzlá vozovka, havárie do pevné překážky nebo raději protijedoucího auta či srazit psa?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 47 N/A
Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 50 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A