Kolona autonomních vozů v Číně si vysloužila světový rekord. Za sebou jelo 55 aut

Když přijde na ukázku síly, schopností a nových technologií, v Číně umí ze svých úspěchů vytvořit pořádnou show. I když jde třeba pouze o prezentaci autonomních vozidel.

Čínská automobilka Changan se rozhodla autonomní funkce svých SUV CS55 předvést tak bujarým způsobem, až na testovacím oválu v Čchung-čchingu došlo ke stanovení nového světového rekordu. Všechno bylo předem připraveno – pódium s moderátorem a velkou obrazovkou, pozvaní diváci a samozřejmě také zástupci z Guinnessovy knihy rekordů.

Changan totiž na ovál „vypustil“ kolonu celkem 56 vozů, která v režimu autonomní jízdy objela celý 3,2 kilometru dlouhý okruh rychlostí 30 km/h za 9 minut a 7 vteřin. Naskládaná auta za sebou udržovala automaticky směr mezi bílými čárami a odstup do ostatních vozů v koloně, a to bez jakéhokoliv zásahu řidičů uvnitř.

Autonomní vozidla nejsou tak daleko. Británie už může testovat bez řidičů

Autonomní vozidla nejsou tak daleko. Británie už může testovat bez řidičů

V autech tedy pro případ krizové situace byli usazeni šoféři. Jedno vozidlo muselo být nakonec diskvalifikováno, jelikož řidič zasáhl do řízení. Rekord za „největší přehlídku autonomních vozů“ je tedy připsán počtu 55 vozidel. Těžko říct, zda se někdo o překonání tohoto specifického rekordu v budoucnu ještě pokusí.

Podle Changanu měla rekordní kolona prezentovat důvěru, kterou mohou i normální zákaznici vkládat do systému autonomního řízení. Nutno ale říct, že stále mluvíme o prosté jízdě v přesně značeném pruhu, v perfektních podmínkách a bez okolních ruchů – funkce, kterou dnes již nabízí stále více jiných automobilek.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků