Kolize při VC Německa: FIA brání své rozhodnutí

Mezinárodní automobilová federace odmítá spekulace o zastavení nedělní VC Německa.
Kolize při VC Německa: FIA brání své rozhodnutí
První start letošní velké ceny Německa se do historie formule 1 určitě nezapíše zlatým písmem. Pár okamžiků po zhasnutí červených světel přestal zrychlovat monopost trojnásobného mistra světa Michaela Schumachera a během chvíle se kolem něj přehnala většina ostatních jezdců. Luciano Burti, který startoval ze 16. místa, však zahlédl Schumacherovo Ferrari až na poslední chvíli a v rychlosti 250 km/h narazil do jeho zádi. Následkem byl hrůzostrašný let Burtiho Prostu, který skončil až v ochranné zóně vedle trati. Oba aktéři naštěstí vystoupili ze svých vozů nezraněni, ale na trati zůstalo mnoho částí ze skeletu obou monopostů. Závod pokračoval necelé jedno kolo, než na trať vyjel safety car. Poté, co téměř všichni jezdci projeli skrz trosky z obou vozů, byl závod zastaven a oba aktéři nehody mohli nastoupit k opakovanému startu.

Ihned po skončení závodu začali někteří jezdci spekulovat o tom, jestli nebyl závod zastaven kvůli domácímu favoritovi, Michaelu Schumacherovi, který se díky tomu vrátil do boje o body. Na oficiální tiskové konferenci toto rozhodnutí nepřímo kritizoval Jacques Villeneuve slovy: "Byl jsem překvapen, když signalizovali zastavení závodu, protože už jsme jednou projeli skrz trosky. Tou dobu již byla trať vyčištěná a start je nejnebezpečnějším okamžikem závodu."

S kritikou zastavení závodu přišel i David Coulthard, když prohlásil: "Je to tak nezvyklé zastavit závod v této situaci, zvláště když žádný z jezdců nebyl zraněn. Je pro mne těžké to přijmout, v té době jsme již přejeli přes trosky."

FIA však všechny spekulace jednoznačně odmítá. Prohlašuje, že zastavit závod bylo jediným možným rozhodnutím, neboť by jinak nebylo možné zajistit bezpečí jezdců. "Množství trosek bylo značné a neexistoval zde způsob, jak dostat toto množství z trati normálními košťaty. Museli jsme použít těžkou techniku," řekl mluvčí FIA. "Museli jsme zastavit závod, neboť zde existovalo vážné nebezpečí defektu pneumatiky, které může mít na tak rychlém okruhu jako je Hockenheimring katastrofické následky. Nemůžete na sebe vzít riziko, že se něco takového stane. Bylo nutné řádně vyčistit trať."

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků