Kolize při VC Německa: FIA brání své rozhodnutí

Mezinárodní automobilová federace odmítá spekulace o zastavení nedělní VC Německa.
Kolize při VC Německa: FIA brání své rozhodnutí
První start letošní velké ceny Německa se do historie formule 1 určitě nezapíše zlatým písmem. Pár okamžiků po zhasnutí červených světel přestal zrychlovat monopost trojnásobného mistra světa Michaela Schumachera a během chvíle se kolem něj přehnala většina ostatních jezdců. Luciano Burti, který startoval ze 16. místa, však zahlédl Schumacherovo Ferrari až na poslední chvíli a v rychlosti 250 km/h narazil do jeho zádi. Následkem byl hrůzostrašný let Burtiho Prostu, který skončil až v ochranné zóně vedle trati. Oba aktéři naštěstí vystoupili ze svých vozů nezraněni, ale na trati zůstalo mnoho částí ze skeletu obou monopostů. Závod pokračoval necelé jedno kolo, než na trať vyjel safety car. Poté, co téměř všichni jezdci projeli skrz trosky z obou vozů, byl závod zastaven a oba aktéři nehody mohli nastoupit k opakovanému startu.

Ihned po skončení závodu začali někteří jezdci spekulovat o tom, jestli nebyl závod zastaven kvůli domácímu favoritovi, Michaelu Schumacherovi, který se díky tomu vrátil do boje o body. Na oficiální tiskové konferenci toto rozhodnutí nepřímo kritizoval Jacques Villeneuve slovy: "Byl jsem překvapen, když signalizovali zastavení závodu, protože už jsme jednou projeli skrz trosky. Tou dobu již byla trať vyčištěná a start je nejnebezpečnějším okamžikem závodu."

S kritikou zastavení závodu přišel i David Coulthard, když prohlásil: "Je to tak nezvyklé zastavit závod v této situaci, zvláště když žádný z jezdců nebyl zraněn. Je pro mne těžké to přijmout, v té době jsme již přejeli přes trosky."

FIA však všechny spekulace jednoznačně odmítá. Prohlašuje, že zastavit závod bylo jediným možným rozhodnutím, neboť by jinak nebylo možné zajistit bezpečí jezdců. "Množství trosek bylo značné a neexistoval zde způsob, jak dostat toto množství z trati normálními košťaty. Museli jsme použít těžkou techniku," řekl mluvčí FIA. "Museli jsme zastavit závod, neboť zde existovalo vážné nebezpečí defektu pneumatiky, které může mít na tak rychlém okruhu jako je Hockenheimring katastrofické následky. Nemůžete na sebe vzít riziko, že se něco takového stane. Bylo nutné řádně vyčistit trať."

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků